Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطبه غدیر همزمان با دهه امامت و ولایت در مسجد محمد امین (ص) به همت کانون فرهنگی هنری سردار مقاومت در بیرجند تفسیر می شود.

«صادق نوروزی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه غدیر خم بزرگترین واقعه در جهان اسلام است، گفت: براساس آیه قرآن، واقعه غدیر چنان مهم است که اگر پیامبر(ص) کوتاهی می‌کرد و خبر را به مردم نمی‌رساند، «فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» رسالت و ۲۳ سال ‌تبلیغ حضرت ناتمام و ناقص می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری سردار مقاومت در بیرجند با تاکید بر اینکه پیام غدیر فقط مختص به شیعیان نیست بلکه مضمونی تعالی بخش برای جامعه جهانی است، ادامه داد: آشنایی با خطبه غدیر به عنوان پیام الهی رسول گرامی اسلام(ص) و اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین (علیه السلام)، مهمترین مسئله زندگی فردی و اجتماعی بشریت در طول تاریخ و برای همه نسل هاست که آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعیان باید به آن اهتمام بورزند.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان به دهه ولایت و امامت تفسیر و خطبه خوانی غدیر به مدت پنج شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد حضرت محمد امین (ع) واقع در خیابان مدرس شهر بیرجند در حال برگزاری است، افزود: در این راستا پیرامون واقعه غدیر و وقایع قبل و بعد از آن برای مخاطبان مباحثی ارایه می‌شود و به شبهات احتمالی آنان در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

 

نوروزی با اشاره به دیگر برنامه‌هایی کانون فرهنگی و هنری سردار مقاومت که در مسجد حضرت محمد امین (ص) برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین قرائت زیارت امین الله همزمان با روز و شام عید غدیر انجام می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری سردار مقاومت در بیرجند از تهیه و توزیع یکهزار پرس غذای نذری به نیت اطعام غدیر خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت اطعام در این روز طرح اطعام غدیر یکی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است که به مناسبت غدیر اجرایی می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه روایات فراوانی درباره اطعام در روز عید غدیر وجود دارد و باید این سنت حسنه فرهنگ سازی شود، گفت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد».

 

نوروزی در پایان بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر مسابقه کتابخوانی، ساخت کلیپ و خطبه‌خوانی غدیر توسط کودکان از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری سردار مقاومت در بیرجند به مناسبت این عید بزرگ است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اطعام غدیر خراسان جنوبي مسجد کانون فرهنگی و هنری سردار مقاومت محمد امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم گفت: با همکاری بسیج محافل انس با قرآن در سطح استان یزد برگزار می‌شود که یکی از این مکان‌ها پارک‌های سطح شهر یزد است.
سرهنگ پاسدار آزادی نژاد، افزود:این محافل با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن برگزار می‌شود. 
وی گفت:جز خوانی، قرائت قرآن، تواشیح و مسابقه از جمله برنامه‌های این محافل است. 
همچنین ۶ غرفه فرهنگی تماشاخانه بزرگسالان، کودکان، پذیرایی، جهاد تبیین، پایش سلامت و غرفه ورزشی در کنار این محافل برپا شده است. 
این محافل قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در یکی از بوستان‌های سطح شهر یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • طرح اطعام مهدوی در بیرجند
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • توزیع 4 هزار وعده غذای گرم و 500 بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی شهرستان بیرجند
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان