Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جعفری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر مناسبات تجاری و بازرگانی، صنعت گردشگری و البته مبحث گردشگری سلامت و دیگر توانمندیهای خراسان رضوی در بخش بهداشت و پزشکی از جمله حوزه‌های مورد توجه در تعاملات تجاری دو خراسان رضوی و مرو هستند.

وی به برنامه گفتگوی ویدیوکنفرانس امروز ۱۶ مرداد ماه میان "علیرضا رزم‌حسینی" استاندار خراسان رضوی و "دوران بردی آنابردیف" استاندار مرو ترکمنستان اشاره و بیان کرد: در این گفتگو علائق دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی به ویژه صنعت برق، گردشگری سلامت و همچنین فعالیت تجاری بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن و پتروشیمی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مرو جمهوری ترکمنستان ادامه داد: همچنین در این نشست ویدیوکنفرانس، دو طرف برای سفر به مشهد و مرو ابراز تمایل کردند لذا مقرر شد جزییات آن از سوی معاونان استانداران مرو و خراسان رضوی تا حصول نتیجه پیگیری شود. 

وی توافق برای تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند کمیته تجاری، کمیته صنعتی و گردشگری را از دیگر نتایج نشست ویدیوکنفرانس روز پنجشنبه میان استانداران خراسان رضوی و مرو ذکر و بیان کرد: ایجاد فرصت برای تعامل بخش خصوصی دو استان از دیگر نتایج نشت امروز بود. 

جعفری گفت:بر این اساس مقرر شد از استان مرو "اتحادیه صنعتگران" و از خراسان رضوی "اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان" از این پس در قالب ارتباط ویدیوکنفرانس با یکدیگر نشست و تعامل داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست امروز استانداران مرو و خراسان رضوی روابط دو استان را تعمیق نموده و همچنین سرآغازی برای توسعه روابط خراسان رضوی با دیگر استانهای کشور دوست و همسایه، جمهوری ترکمنستان باشد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مرو جمهوری ترکمنستان افزود: همچنین در نشست امروز استاندار خراسان رضوی از کمکهای انساندوستانه جمهوری ترکمنستان در قالب ارسال محموله ماسک بهداشتی به این استان در دوران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تشکر کرد. 

وی به تفاهمنامه پیشین همکاری بین استانهای خراسان رضوی و مرو هم اشاره و بیان کرد: در پی سفر نوروز ۱۳۹۷ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به کشور ترکمنستان و بازدید از مرو قدیم، استاندار مرو از استاندار خراسان رضوی هم برای چنین بازدیدی دعوت به عمل آورد.

جعفری همچنین پیرامون گفتگوی امروز استانداران مرو و خراسان رضوی توضیح داد: اسفند پارسال قرار بود استاندار خراسان رضوی به مرو سفر نماید اما این برنامه رسمی بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد لذا سرکنسولگری ایران در مرو به وزارت خارجه جمهوری ترکمنستان پیشنهاد داد تا نشست ویدیوکنفرانس امروز به جای آن برنامه معوق صورت گیرد. 

شهر یک میلیون نفری "مرو جدید" مرکز استان مرو، که ترکمنها به آن "ماری" می‌گویند در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر مرزی سرخس ایران در شمال شرق خراسان رضوی، دومین شهر پرجمعیت جمهوری ترکمنستان پس از عشق‌آباد، پایتخت کشور دوست و همسایه شمالی جمهوری اسلامی ایران است.
استان مرو علاوه بر اینکه منطقه‌ای صنعتی در جمهوری ترکمنستان محسوب می‌شود، مهمترین بخشهای تاریخی آن کشور را شامل مناطق مرو قدیم و مارگوش در خود جای داده است. 

جمهوری ترکمنستان با شش میلیون نفر جمعیت واقع در شمال جمهوری اسلامی ایران، با استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان مرز دارد.

برچسب‌ها سرکنسولی ترکمنستان استانداری خراسان رضوی علی‌رضا رزم‌حسینی روابط خارجی تجارت دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان استانداری خراسان رضوی روابط خارجی تجارت دولت ترکمنستان استانداری خراسان رضوی روابط خارجی تجارت دولت استاندار خراسان رضوی جمهوری اسلامی ایران جمهوری ترکمنستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی و مشاور استاندار در امور ایثارگران صبح امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1403 در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، حسین شرافتی در این نشست بر ضرورت نگاه ویژه به وضعیت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مدافعین حرم تیپ فاطمیون جامعه اتباع و مهاجرین خراسان رضوی تأکید نمود و بیان داشت ساماندهی این گروه از اتباع در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن مستمر بازدید، سرکشی و تکریم خانواده های شهدا  و ایثارگران اتباع توسط این اداره کل، خاطر نشان ساخت: مطابق با سیاستهای راهبردی سازمان ملی مهاجرت طرحها و برنامه های مختلفی جهت رسیدگی و ساماندهی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین خارجی کشور تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

امیرالله شمقدری نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین استان بر ضرورت ادامه روند خدمت صادقانه و بشردوستانه به ایشان تأکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی