Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای امنیت روسیه یادآور شد: این سیاست "هرج و مرج کنترل شده" توسط آمریکا و متحدانش در کشورهای خاورمیانه بود که باعث ایجاد تقابل مذهبی و ظهور گروه تروریستی داعش در منطقه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه «راسیسکایا گازیتا»، چاپ مسکو، اعلام کرد سیاست ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه به تقابل مذهبی در منطقه منجر شد و نتیجه حمله نظامی آمریکا به عراق، ظهور گروه تروریستی داعش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه روس گفت: «سیاست در پیش گرفته آمریکا و متحدانش مبتنی بر "هرج و مرج کنترل شده " در خاورمیانه بود که منجر به کاهش عزت ملی و مذهبی گروه‌های بزرگی از جمعیت منطقه و رویارویی بین مذهبی شده است. اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که پس از حمله نظامی آمریکا به عراق، گروه تروریستی داعش بوجود آمد. حامیان داعش بر اساس اصل عدم تحمل مذهبی و جنگ متعصبانه علیه همه کسانی که از لحاظ فکری با آنها مخالف بودند، هدایت می شود که این عقیده بسیار نزدیک به ماهیت ایدئولوژی فاشیستی است.»

باید بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا را به یاد داشت تا از تکرار آن جلوگیری کرد

پاتروشییف همچنین یادآور شد که هدف ایالات متحده از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 که بعنوان یک اقدام نظامی قابل توجیه است، ارعاب اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورها بود. به گفته وی، مردم بی دفاع ژاپن که در آن حملات هولناک بمباران جان باختند، قربانیان اقدام نظامی شدند که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

دبیر شورای امنیت روسیه افزود: «همانطور که همه می دانند، هدف اصلی ایالات متحده از استفاده از بمب اتم که تنها یک بار در کل تاریخ بشریت رخ داده، ترساندن اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورهایی بود به تازگی دارای سلاح‌های جدید و تسلیحات کشتار جمعی شده بودند. ولی آمریکایی‌ها سلاح‌های هسته‌ای خود را به سمت غیرنظامیان نشانه گرفتند و بدان معنا که اقدامات آنها با جنایات خود نظامی گران ژاپنی تفاوت چندانی نداشت.»

پاتروشییف تأکید کرد، اکنون بسیار ضروری است تا دائماً این فاجعه تاریخی را به خاطر آورد تا از تکرار آن در هر جای دیگر جهان جلوگیری کرد.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط ایالات متحده در اواخر جنگ جهانی دوم با هدف اعلام تسلیم رسمی دولت ژاپن انجام شد. این حملات تنها نمونه استفاده نظامی از سلاح‌های هسته‌ای در کل تاریخ بشریت هستند.

آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟

انفجار بمب اتمی آمریکا در تاریخ 6 آگوست سال 1945 در هیروشیما (که امروز پنج شنبه سالگرد آن است)، در آن واحد 70 تا 100 هزار نفر کشته بر جای گذاشت، ولی بسیاری از بازماندگان آن نیز بعدها بر اثر بیماری‌های ناشی از تشعشات اتمی در ای بمباران درگذشتند. بنابراین، تعداد قربانیان حمله اتمی آمریکا به هیروشیما، طبق آخرین اطلاعات ژاپن، 308 هزار 725 نفر بوده است.   

انتهای پیام/

R7535/P/S8,87,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ژاپن" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... آمریکا چگونه آشکارا نفت سوریه را به غارت می‌برد؟ روسیه: آمریکا همچنان در سوریه به تروریست‌‌ها کمک می‌کند/ واشنگتن حتی به متحدین خود رحم نمی‌کند مقام روس: در غرب فکر می‌کنند، جهان از واشنگتن هدایت می‌شود! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمریکا چگونه آشکارا نفت سوریه را به غارت می‌برد؟ روسیه: آمریکا همچنان در سوریه به تروریست‌‌ها کمک می‌کند/ واشنگتن حتی به متحدین خود رحم نمی‌کند مقام روس: در غرب فکر می‌کنند، جهان از واشنگتن هدایت می‌شود! واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ژاپن" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ۳ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۴ آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟ ۵ لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست ۶ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود ۷ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۸ تداوم آتش سوزی ۵۰ انبار مواد غذایی در نجف+عکس مهمترین اخبار بین الملل لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست اردوکشی جریان غرب‌گرا در لبنان در سوءاستفاده از حوادث بیروت مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند واکنش آیت‌الله سیستانی به انفجار بزرگ بیروت مهمترین اخبار تسنیم بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی| واریز یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ژاپن اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار ژاپن اخبار آمریکا اخبار روسیه انفجار بیروت ایالات متحده بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»