Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس به مناسبت روز خبرنگار با حضور در منزل مرحوم روح الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم با خانواده وی دیدار کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد باقر قالیباف امروز پنجشنبه (۱۶ مرداد ماه) با حضور در منزل مرحوم دکتر رجایی با خانواده وی دیدار کرد.

رئیس مجلس در این دیدار که به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار انجام شد به نقش موثر اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران در فضای رسانه‌ای موجود اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه همانند دوران دفاع مقدس با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی در این راه از جان و سلامت خود هزینه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس مجلس در ادامه با ذکر خاطرات تلاش‌های مرحوم رجایی، آن مرحوم را فردی محب اهل بیت، اهل قلم، ولایی و پرتلاش توصیف کرد و گفت: مرحوم رجایی با حضور در بحران‌هایی همچون سیل و همچنین مراسم پرشکوه پیاده‌روی اربعین بی‌چشمداشت و جهادی کار‌ها را دنبال می‌کردند.

در ادامه این دیدار، همسر مرحوم روح الله رجایی با تشکر از حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و توجه وی به تلاش و خدمات اصحاب رسانه از علاقه و تلاش مرحوم همسر خویش در دوران حیات اشاره کردند.

گفتنی است؛ مرحوم روح الله رجایی از فعالان حوزه رسانه بود که سابقه حضور در رسانه‌های مختلف را در کارنامه کاری خود داشت و در آخرین مسئولیت به عنوان سردبیر روزنامه جام جم فعالیت می‌کرد. مرحوم رجایی ماه گذشته به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا دار فانی را وداع گفت و پیکر این تلاشگر جهادی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر روز سه شنبه (21 فروردین‌ماه) در دیدار جمعی از برنامه سازان و دست اندرکاران ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه‎های مختلف سیما که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ از تلاش‎های عوامل برنامه‌های تلویزیونی سحر و افطار رسانه ملی قدردانی و اظهار کرد: مرکز رسانه آستان قدس رضوی به میزان توان و مقدورات باید با فراهم آوردن بستر و امکانات لازم همچون مهیاسازی تجهیزات و فناوری‌های رسانه‎ای روز دنیا، اهالی رسانه و هنر را در تولید محتوا جهت بهره‌مندی محبان اهل بیت(ع) از روحانیت این آستان ولایتمدار و خورشید فروزان، یاری رساند.
وی همچنین بر لزوم حضور اندیشه‌ورزان و صاحب نظران در اتاق فکرها و کارگروه‌های ویژه فعالیت‎های رسانه‌ای حرم مطهر رضوی تأکید و عنوان کرد: در حرم امام رضا(ع) باید راه برای نقش آفرینی اشخاص، صاحب‌نظران و ایده‌پردازان مختلف باز باشد و از دانش، هنر، ابتکار و خلاقیت طیف‎های گوناگون در تولید آثار فاخر رسانه‎ای و هنری استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رسانه در کلام و اندیشه رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبری معظم در مقاطع گوناگون نسبت به اهمیت رسانه‌ و کارکرد جنگی آن توسط استکبار روشنگری و تبیین داشته‌اند، به طوریکه می‎توان گفت امروز رسانه مهم‎ترین ابزار جنگی استکبار برای استعمار ملت‌هاست که تأثیرش از سلاح، موشک و پهپاد بیشتر است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اهالی رسانه را هادیان جامعه خواند و گفت: تنها روحانیون، منبریان و نویسندگان هادیان بشر به سوی معنویت نیستند، دست‌اندرکاران رسانه که با استفاده از ابزار هنر پیام معارف دین را به گوش جهانیان می‎رسانند نیز به نوعی مبلغان دین و هدایتگران جامعه به سوی نیکی و فضیلت‌ها هستند.
وی در ادامه به هنرمندان شاخص و استعدادهای هنری بی‌بدیل موجود در کشورمان اشاره و عنوان کرد: کشور ایران از حیث استعدادهای ناب، اساتید برجسته و نخبگان هنری بسیار غنی است، باید بستر حضور و فعالیت آن‌ها در حرم مطهر فراهم و فاخرترین برنامه‌ها چه به لحاظ قالب و چه به لحاظ محتوا در این بارگاه نورانی تولید و منتشر شود.
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به لزوم توجه به کیفیت و میزان تأثیرگذاری برنامه‌های معارفی تلویزیونی تأکید و به دست‎اندرکاران برنامه‌های پر مخاطب ماه رمضان سیما توصیه کرد: همواره برای رسیدن به کمال و ساخت برنامه‌های نفیس‎تر و تأثیرگذارتر باید کوشید و در این راه به هیچ توفیق و دستآوردی نباید قناعت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را فرصتی ارزشمند برای ساخت برنامه‌های معارفی و دعوت جامعه به فضیلت‌ها دانست و با اشاره به انتشار اخباری در روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها در روز 13 فروردین؛ عنوان کرد: خبر تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت به بهانه گرامیداشت ماه رمضان و سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) از مصادیق تبلیغ دین به بدترین نوع است؛ انتشار اینگونه اخبار جز اینکه مردم به ویژه نسل جوان را از دین زده کند هیچ سود دیگری ندارد؛ قطعا می‎توان بین روز طبیعت و شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) جمع کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به نقل روایاتی از نحوه تبلیغ دین توسط ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: بازخوانی سیره مباهات‌آمیز حضرات معصومین(ع) در تبلیغ دین، یک درس و الگوست، سیره تبلیغی ائمه اطهار(ع) چیزی جز بشارت نیست، سیره زندگی آن حضرات سراسر مهربانی، نرم خویی، سعه صدر، تعامل با مردم، شفقت و نیکویی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با مجموعه هنرمندان و صاحب نظران حوزه رسانه و هنر در جهت تولید محتوای زیبا و فاخر هنری و رسانه‌ای از حرم مطهر امام رضا(ع) برای تبلیغ دین و هدایت مردم و نشر آن در جهان را دارد؛ حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این ظرفیت و شایستگی را دارد که به مرجع و الگویی برای مراکز دینی و مذهبی جهان در جهت استفاده مناسب از ابزار هنر و رسانه مبدل شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • رسانه‌های اقلیـت علیه انسان -رسانه‌های اکثریـت!
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • حضور فرماندار تبریز در منزل هوادار فقید تراکتور