Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:04:21 GMT

افتتاح از ۴ پروژه گردشگری استان همزمان با هفته دولت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۲۸۷

افتتاح از ۴ پروژه گردشگری استان همزمان با هفته دولت

مرزبان از بهره برداری از ۴ پروژه گردشگری استان مرکزی همزمان با هفته دولت خبر داد.

«مصطفی مرزبان» ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت به برنامه های این اداره کل در هفته دولت اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت 4 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش 63 میلیارد ریال در در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

 

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های قابل افتتاح در این ایام شامل 3 اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری 48 میلیارد ریال در شهرستان شازند، محلات و خمین و یک مهمانپذیر در شهرستان کمیجان هستند، افزود: باین طره ها با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال 20 نفر ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا نباید ناامید شود، ادامه داد: فعالان این صنعت باید برای بعد از کرونا برنامه‌ریزی کند و فعالیت های گسترده تر را انجام دهند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: عطش مسافرت در کسانی که به دلیل کرونا نتوانسته‌اند به سفر بروند بعد از خلاصی از کرونا، بیشتر خواهد شد و ما باید آمادگی لازم را برای آن زمان داشته باشیم.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: از هم اکنون باید آماده شد تا بعد از حل مسأله کرونا، کشور عزیزمان ایران دوباره به بازار گردشگری معرفی کنیم.

 

مرزبان با تاکید بر اینکه استان مرکزی دارای جاذبه های گردشگری فراوان است، و از طبیعت بکر و مناطق خوش آب و هوا برخوردار است ادامه داد: این مهم فرصت مناسبی برای حضور گردشگران در این استان و تقویت بیش از پیش صنعت گردشگری است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ایام کرونا فرصت مناسبی برای شناساندن و معرفی این جاذبه ها به گردشگران است و باید از فضای مجازی نیز در این راستا بهره بگیریم.

 

وی همچنین از افتتاح دو بازارچه صنایع دستی در شهرهای نیم ور محلات و کمیجان خبر داد و گفت: بازارچه صنایع دستی در شهر نیم ور در 8 غرفه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای 24 نفر به بهره برداری می رسد.

 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: بازارچه صنایع دستی در شهرستان کمیجان نیز با اعتباری بالغ بر 1800 میلیون ریال  در 10 غرفه ایجاد می شود و برای 30 نفر ایجاد اشتغال می کند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اراک بهره برداری استان مرکزی صنایع دستی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد