Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته تاکید کرد که سازمان ملل همکاری نزدیکی با مقامات لبنانی برای اقدامات خدماتی و کمک‌رسانی به دنبال انفجار بیروت دارد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت لبنان برای ارزیابی تجهیزات بیمارستانی در بیروت و نیازهای آنها به ویژه در بحبوحه شیوع کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: متخصصانی از سازمان ملل و چند کشور دیگر برای کمک به خدمات اضطراری به لبنان اعزام شده اند. همچنین اقداماتی برای تقویت عملیات های نجات نیز در جریان است.

فرحان حق افزود: انتظار داریم که خسارات وارده به بندر بیروت به طور چشمگیری نیازهای اقتصادی و غذایی را در لبنان تشدید کند،‌چراکه ۷۰ تا ۸۰ درصد واردات مواد غذایی به این کشور از این بندر بوده است.

در این میان کارشناسان برنامه جهانی غذا در حال ارزیابی نیازهای مواد غذایی در لبنان هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که به دنبال تمامی گزینه‌ها برای یافتن راههایی در ارائه کمک های مالی به اقدامات امداد و نجات است.

عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، تاکنون بیش از ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان نیز به دنبال وقوع این حادثه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد لبنان بیروت پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد لبنان بیروت سازمان ملل متحد لبنان بیروت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • بازگشایی حریم هوایی لبنان، اردن و سرزمین‌های اشغالی پس از پاسخ ایران
  • شادی مردم بیروت از آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل را ببینید
  • جنگ علیه درختان با فسفر سفید
  • عشایر خط مقدم امنیت غذایی کشور هستند