Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:26:47 GMT

۱۳ گونه تاکسی‌درمی شده حیات وحش در مشگین‌شهر کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۳۸۳

۱۳ گونه تاکسی‌درمی شده حیات وحش در مشگین‌شهر کشف شد

به گزارش ایرنا ، لطیف عزیزی روز پنجشنبه گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تاکسیدرمی (پوست‌آرایی) و نگهداری غیرمجاز گونه‌های حیات وحش در مشگین‌شهر ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل مورد نظر اعزام شده و موفق به کشف ۱۳ گونه تاکسی‌درمی شده گونه‌های حیات وحش از یک فرد متخلف شدند.

وی افزود: قرقی، سارگپه، روباه، دارکوب، سمور سنگی، لک لک سفید، اردک سر حنایی، کبک دری، فلامینگو و زاغی از جمله گونه‌های تاکسی‌درمی شده بودند که ماموران حفاظت محیط زیست از این فرد متخلف کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکسی‌درمی حیات وحش بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است، اظهارداشت: علاوه بر گونه‌های کشف شده مشخص شد این فرد پیش از این نیز در فضای مجازی اقدام به فروش تاکسی‌درمی حیات وحش کرده است.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

وی از مردم و دوستداران حیات‌وحش خواست شکایت‌ها و گزارش‌های زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.

خشکاندن کالبد حیوانات و ساختن مجسمه از جسم آنها را تاکسی‌درمی و یا پوست‌آرایی می‌گویند.

شهرستان مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع است.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل باغ وحش اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل باغ وحش اردبیل اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل باغ وحش اردبیل حفاظت محیط زیست تاکسی درمی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت

آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته گزارشی درباره زخمی شدن پرنده در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به دست ما رسید که گویا این پرنده با تور‌های صیادی سرگردان برخورد کرد.

وی افزود: باتوجه به این گزارش کارشناسان محیط‌زیست در محل حضور یافتند و باتوجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا این پرنده را باغ پرندگان انتقال دادند تا نسبت به انجام کار‌های درمانی اقدام شود.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از گذشت ۴۸ ساعت و اطمینان از سلامت پرنده این پرنده برای ادامه زندگی به طبیعت برگشت.

ربیعی با اعلام اینکه پرنده غواص گلوسیاه جز پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می‌شود، افزود: زمان بازگشت از مهاجرت این گونه معمولا اواخر زمستان است و به‌ندرت زمان مهاجرت به فصل بهار موکول می‌شود.

وی یادآور شد: معمولا هم گونه پرنده غواص گلوسیاه در قسمت جنوبی دریای خزر محدوده حوزه غرب استان و گیلان مشاهده می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: پرنده کمیاب غواص، گلوسیاه جز گونه‌های حمایت شده است که باتوجه به شیرجه زدن در آب دارای منقار تیزی است به همین خاطر چنین نامی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته