Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@04:44:50 GMT

ابتلای ۱۰ میلیون نفر از مردم افغانستان به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۴۹۰

به گزارش ایرنا، «احمدجواد عثمانی» امروز چهارشنبه طی نشست خبری در کابل گفت که در این تحقیق میزان مبتلایان کووید۱۹ در ۳۴ استان افغانستان که به ۹ بخش تقسیم شده، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این پژوهش ۵۳ درصد مردم کابل، ۴۲.۹ درصد مردم استان‌های های شرقی، ۳۶.۳ درصد افراد در استانهای مرکزی، ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد از جمعیت استان‌های غربی، ۳۲.۴ درصد مردم شمال شرق و ۲۱.۱ درصد افراد در نقاط مرکزی کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

عثمانی اضافه کرد که بر پایه این تحقیق، ۴۶.۴ درصد کودکان بین ۵-۱۷ سال به ویروس کرونا گرفتار شده اند و نشانه بیماری در آنها دیده نشده است، اما ناقل ویروس بوده اند.

به گفته وی، این تحقیق نشان می دهد که میزان مبتلایان در شهرها نسبت به روستاها بیشتر بوده است و ۴۲.۳ درصد جمعیت شهرها و۳۱.۷ درصد جمعیت روستاها به ویروس کرونا گرفتار شده اند.

به گفته عثمانی، بررسی های اخیر وزارت بهداشت از استانها نشان می دهد که تعداد مثبت ویروس کرونا در روزهای پس از عید قربان، افزایش نیافته است.

وی گفت که سیر گسترش ویروس کرونا از ۲۶ خرداد ماه در حال کاهش بوده و میزان موارد مثبت از ۶۰ تا ۶۵ درصد در دوماه گذشته، به ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

عثمانی گفت افرادی که تا اکنون مبتلا به ویروس کرونا نشده اند احتیاط لازم را داشته باشند و از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از تردد در مناطق پرجمعیت خودداری کنند.

او تأکید کرد که احتمال مبتلا شدن دوباره افرادی که به ویروس کرونا دچار شده اند وجود دارد و باید توصیه های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان امروز ۱۵ مرداد شمار مبتلایان را ۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر خوانده و شمار جان باختگان را هم یکهزارو ۲۹۴ نفر اعلام کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است. بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۲ تومان رسیده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱ تومانی (۰.۱۱ درصد) به ۹۰۳ تومان رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۹۰۳ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۳۰.۸۷ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۷,۲۱۷ افغانی افغانستان.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۱,۱۰۷ افغانی افغانستان.

 

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان