Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@01:21:55 GMT

174 فوتی کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۴۹۴

174 فوتی کرونا در کشور طی 24 ساعت گذشته

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت استان قم بیان کرد: اولین موارد بیماری در استان قم شناسایی شد.

با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم، از فروردین ماه امسال شاهد روند نزولی ابتلا و بستری در این استان بودیم، اما از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم.

لاری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت استان قم از نظر شیوع کرونا قرمز است و قطعا عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها در ایجاد این وضعیت موثر است. استفاده از ماسک در استان قم و در اماکن و مراکز عمومی ۶۶ درصد، در واحدهای صنفی ۶۲ درصد، در واحدهای صنفی ۷۵ درصد، در وسایل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری ۶۷ درصد و بین کارکنان اداره‌ها با بیشترین مقدار یعنی ۸۵ گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون چهار بار کلیه اداره‌های استان قم بازرسی و به اداره‌های متخلف اخطار داده شده و واحدهای صنفی و صنعتی نیز در حال بازرسی نوبت سوم قرار دارند. اماکن پرخطر نیز به صورت مرتب بازرسی می‌شوند.

لاری گفت: دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها و بدترین وضعیت در سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها گزارش شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم استان قم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک مانع از تکرار تجربه‌های تلخ اسفند ماه گذشته باشند. همکاران بهداشتی ما با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ در کنار مردم استان قم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرار دارند اداره ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر

قرار است که خانواده مایکل شوماخر کلکسیون ساعت‌های لوکس اسطوره فرمول یک آلمان را ظرف چند هفته آینده به حراج بگذارند.

وضعیت این راننده سابق فرمول یک پس از اینکه در سال ۲۰۱۳ در حین اسکی دچار آسیب مغزی شدید شد، همچنان برای مردم یک معما است.

گفته می‌شود که کورینا، همسر ۵۵ ساله شوماخر، تصمیم‌گیرنده اصلی برای حراج ساعت‌های شوهرش بوده است.

کورینا قبلاً دارایی‌های دیگر خانواده از جمله جت شخصی شوماخر و خانه او در نروژ را فروخته است.

انتظار می‌رود که این حراجی برای خانواده شوماخر حدود ۶ میلیون دلار درآمد داشته باشد که می‌تواند برای کمک به مراقبت از شوماخر ۵۵ ساله مورد استفاده قرار گیرد.

طبق اعلام مرکز حراج بریتانیایی کریستیز، هشت عدد ساعت متعلق به شوماخر در تاریخ ۱۳ می‌در ژنو سوئیس به فروش خواهند رسید.

دو مورد از برجسته‌ترین ساعت‌های این حراج، هدایای سفارشی دوست خانوادگی شوماخر و رئیس سابق فراری، ژان تاد هستند.

انتظار می‌رود که یکی از این ساعت‌ها، یک مدل منحصر به فرد FP Journe Vagabondage ۱ که در کریسمس توسط تاد در جشن هفتمین قهرمانی جهان ستاره فرمول یک در سال ۲۰۰۴ به او هدیه داده شد، قیمتی بین ۱.۷ تا ۳.۴ میلیون دلار داشته باشد.

پیامی روی این ساعت با نشان فراری، طرح کلاه ایمنی شوماخر و نماد‌هایی که هفت عنوان قهرمانی این راننده را نشان می‌دهند، حک شده است: «کریسمس ۲۰۰۴ – ژان تاد برای دوست من مایکل شوماخر».

دومین هدیه کریسمس تاد به شوماخر، ساعت سفارشی Audemars Piguet Royal Oak متعلق به سال ۲۰۰۳ نیز به حراج گذاشته شده و انتظار می‌رود که با قیمتی بین ۲۵۵ هزار تا ۴۲۵ هزار دلار به فروش برسد.

پنج ساعت نسخه محدود ۲۰۰۴ FP Journe نیز برای خرید در این حراج در دسترس خواهند بود که به صورت جداگانه به قیمت تقریبی بین ۱.۸ میلیون دلار تا ۳ میلیون دلار به فروش خواهند رسید.

همچنین پیش‌بینی شده که رولکس دیتونا شوماخر که از طلای ۱۴ عیار ساخته شده و هدیه‌ای از طرف مدیر قدیمی شوماخر، ویلی وبر بوده و گفته شده که «از لحاظ تاریخی مهم، بسیار کمیاب و جذاب» است، در حراج ماه آینده به قیمت بین ۴۲۵ هزار تا ۸۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

گفته می‌شود که این ساعت رولکس در سال ۲۰۲۱ به ستاره فرمول یک هدیه داده شده است.

وبر در مصاحبه‌ای در ماه دسامبر گفته است:

 وقتی به مایکل فکر می‌کنم، متأسفانه دیگر امیدی ندارم که دوباره او را ببینم. بعد از ده سال هنوز خبر مثبتی در مورد وضعیت او منتشر نشده است.

وبر قبلاً از خانواده شوماخر خواسته بود که حقیقت را در مورد وضعیت سلامت او اعلام کنند و از این که هیچ کسی او را در جریان وضعیت شوماخر پس از حادثه اسکی قرار نداده، «عصبانی» است.

وبر در سال ۲۰۲۲ در مصاحبه‌ای با نشریه ورزشی ایتالیایی La Gazetta dello Sport گفت که «صد‌ها بار تلاش کرده تا با کورینا تماس بگیرد»، اما او هرگز پاسخی نداده است.

کورینا از زمان حادثه به شدت از حریم خصوصی شوهرش محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد که جزئیات زیادی در مورد وضعیت او به اطلاع عموم برسد.

امروزه، او نه‌تن‌ها مسئولیت مراقبت از شوماخر را برعهده دارد، بلکه ثروت عظیم ۹۷۰ میلیون دلاری خانواده را مدیریت می‌کند.

شوماخر و کورینا در سال ۱۹۹۵ ازدواج کردند و دو فرزند به نام‌های میک و جینا ماریا دارند.

مرکز حراج این ساعت‌ها در بیانیه‌ای گفته است:

 مرکز کریستیز صمیمانه از خانواده شوماخر به خاطر اعتمادشان به ما و تمایلشان برای به اشتراک گذاشتن این شاهکار‌ها تشکر می‌کند.

 ما مفتخریم که این ساعت‌های نمادین و منحصربه‌فرد متعلق به یکی از مشهورترین اسطوره‌های فرمول ۱ را ارائه دهیم.

 این لحظه‌ای استثنایی برای علاقه‌مندان به ساعت و فرمول یک است. ما مشتاقانه منتظر دیدار با مجموعه‌داران پرشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خود و حراج در تاریخ ۱۳ می‌در ژنو هستیم.

منبع: روزیاتو

tags # ورزش سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • وضعیت قرمز بازار گوشت