Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@10:47:07 GMT

تصاویر | نقش یک تاجر روس در انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۵۰۱

تصاویر | نقش یک تاجر روس در انفجار بیروت

آفتاب‌‌نیوز :

سیبری تایمز در خبری درباره ایگور گرشوشکین، مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که عصر سه‌شنبه منجر به انفجار مهیبی در بندر بیروت شد و نیمی از شهر را ویران کرد، نوشت:

ایگور گرشوشکین در زمان توقیف بار خود متهم شد که هم خدمه کشتی و هم مردم را رها کرده و رفته است. در اکتبر ۲۰۱۳ کشتی Rhosus با پرچم مولداوی از باتومی گرجستان راهی موزامبیک بود که توسط مقامات بندری لبنان به دلیل نقص مدارک و شرایط لازم برای حمل و نقل این نوع بار توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایگور گرشوشکین، تاجر روس و مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم، عامل اصلی انفجار بیروت

خدمه کشتی شامل ۸ اوکراینی و دو روسی در کشتی ماندند تا اینکه تاجر روس اعلام ورشکستگی کرده و کشتی را رها کرد. مقامات لبنانی موافقت کردند از ۱۰ خدمه ۶ نفر لبنان را ترک کرده و بقیه به مدت یک سال روی کشتی در حبس باشند. مدتی بعد کاپیتان بوریس پروکوشف با نوشتن نامه به سازمانهای بین المللی از مالک کشتی شکایت کرد که به آنها پول نمی‌دهد و آنها را رها کرده است.

پسر ۲۰ ساله ایگور گرشوشکین به نام آرتیوم در اسکاتلند علوم کامپیوتر می‌خواند و زن و شوهر در قبرس زندگی می‌کنند.

همسر ایگور گرشوشکین تاجر روس

گفتنی است، دیلی‌میل هم در گزارش دیگری، ایگور گرشوشکین را مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شده در بیروت دانسته بود. به دلیل توقیف طولانی مدت این حجم بالا نیترات آمونیم و رها شدن آنها، مقامات بندر لبنان تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند: هشدارها در مورد مواد شیمیایی کشف شده از شش سال پیش داده شده بود، تصاویر هوایی نشان می‌دهد این محموله در یک مخزن دریایی حبس بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تاجر روس انفجار بیروت تاجر روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژانگ: تا وقتی من رئیس باشم، اینتر فروخته نخواهد شد

مالک چینی باشگاه اینتر قصد ندارد نراتزوری را از دست بدهد و به همین منظور مقدمات اخذ یک وام جدید برای تسویه بدهی قبلی‌اش را فراهم آورده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ایتالیایی از جمله نشریه اقتصادی «سوله 24 اوره» مدعی شدند که خانواده ژانگ مالک چینی باشگاه اینتر در آستانه اخذ یک وام جدید است تا با آن بدهی‌اش به مؤسسه مالی اوک‌تری را بپردازد.

خانواده ژانگ می‌بایست تا ماه می امسال بدهی 350 میلیون یورویی‌اش به مؤسسه اوک‌تری آمریکا را تسویه کند اما با توجه به مشکلات مالی موجود تنها راهی که با آن می‌تواند این کار را انجام دهد، اخذ یک وام جدید است. ابتدا اعلام شد که مالکان چینی باشگاه قصد دارند از یک بانک بریتانیایی وام بگیرند اما اکنون به نظر می‌رسد آنها با مؤسسه مالی آمریکایی «پیمکو» برای اخذ این وام به توافق رسیده‌اند.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، اینتر خواهد توانست اصل مبلغ وام (275 میلیون یورو) و سود آن را بپردازد و به این ترتیب برای حفظ سهام 68.5 درصدی‌اش زمان بخرد. در غیر این صورت در سناریویی شبیه آنچه برای مالکان چینی پیشین باشگاه میلان رخ داد، مؤسسه اوک‌تری به عنوان طلبش می‌تواند باشگاه اینتر را تصاحب کند. گویا رقم وام جدید باشگاه اینتر 400 میلیون یورو و مدت بازپرداخت آن سه ساله است.

در همین راستا استیون ژانگ در حاشیه گرندپری فرمول یک شانگهای چین گفت‌و‌گویی با شبکه اسکای اسپورت انجام داد و در آن بر برنامه خانواده‌اش برای حفظ تملک باشگاه اینتر تأکید کرد. ژانگ گفت: در هفت سال گذشته همواره شایعاتی درباره اینتر وجود داشته اما چیزی که داریم می‌بینیم، نزدیک شدن تیم به هفتمین جام قهرمانی‌ و دو تایی شدن ستاره‌های پیراهنش است که ارزشی افزوده برای میراث باشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: ما دوست داریم به این رقابت ادامه دهیم و در کنار هم خواهیم جنگید. هیچ‌کدام از این شایعات که قرار است ما باشگاه را بفروشیم صحت ندارند. تا زمانی که من رئیس باشگاه باشم، اینتر همواره برای تحقق بلندپروازنه‌ترین اهداف تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • عکس| واکنش مالک جدید پرسپولیس به خرید سرخ‌ها
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم
  • نبود هتل، مانع مجازات بازیکنان ناپولی شد!
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • زیدان با باشگاه فرانسوی تمام کرده بود
  • ژانگ: تا وقتی من رئیس باشم، اینتر فروخته نخواهد شد