Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:47:06 GMT

پویش عکس «سفره جهانی غدیر» اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۵۲۸

پویش عکس «سفره جهانی غدیر» اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری کانون فرهنگی هنری مهدی منتظر(عج) مجموعه ۳۱۳ یار موعود و با هدف تداوم فرهنگ و سفره عدالت‌گستر غدیر، اقدام به برگزاری پویش عکس «سفره جهانی غدیر» کرده است. ​

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم  و ضرورت معرفی ابعاد مختلف واقعه غدیر اظهار کرد: از آنجایی که یکی از مولفه های مهم در تحقق تمدن نوین اسلامی در گرو ترویج سیره ائمه اطهار(ع) است، باید توجه ویژه ای به ابعاد زندگی معصومین(ع) داشته باشیم به ویژه نسبت به وقایع تاثیرگذاری نظیر روز غدیر که تمامیت تاریخ را تحت الشعاع خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​ ​ وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: آن امام همام می فرماید: «یَنْبَغِی لَکُمْ أَنْ تَتَقَرَّبُوا إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِالْبِرِّ وَ الصَّوْمِ وَ الصَّلَاهِ وَ صِلَهِ الرَّحِمِ وَ صِلَهِ الْإِخْوَانِ فَإِنَّ الْأَنْبِیَاءَ (عَلَیهِمُ السَّلَامُ) کَانُوا إِذَا أَقَامُوا أَوْصِیَاءَهُمْ فَعَلُوا ذَلِکَ وَ أَمَرُوا بِه» (شایسته است با نیکى کردن به دیگران و روزه و نماز و بجا آوردن صله رحم و دیدار برادران ایمانى به خدا نزدیک شوید، زیرا پیامبران زمانى که جانشینان خود را نصب مى ‏کردند، چنین مى‏ کردند و به آن توصیه مى‏ فرمودند)، امروز شاید چون گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دیدار و گفت وگو و صله رحم فراهم نباشد اما می توان شادی و گرامیداشت این ایام فرخنده را در قالب دیگری در جامعه ایجاد کرد.‏ ​ ​ مشاور رییس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی از گذرگاه و بستر فضای مجازی و اشاعه آنچه که به عنوان سبک زندگی دینی شناخته می شود، امروز یک وظیفه همگانی است؛ طبیعتا حرکت در مسیر تحقق این هدف والا نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است، در این راستا بهترین رویکرد ترویج محتوای متناسب با غدیر از معبر فضای مجازی است. ​ ​ حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: در این راستا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری کانون فرهنگی هنری مهدی منتظر(عج) مجموعه 313 یار موعود، با هدف تداوم فرهنگ و سفره عدالت گستر غدیر، اقدام به برگزاری پویش عکس سفره جهانی غدیر» کرده است. ​ ​ وی گفت: طی این پویش شرکت کنندگان با تهیه عکس از سفره اطعام و هدایا و مزین کردن آن به نام حضرت امیر(ع)، شادی و تبسم به مناسبت عید غدیر، عبادت و احسان و نیکوکاری و انتشار آن در فضای مجازی با هشتگ «سفره جهانی غدیر» می توانند حرکتی متفاوت و فرهنگی در راستای ترویج سبک زندگی دینی و شادی در ایام غدیر داشته باشند. ​ ​ حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در پایان ابراز امیدواری کرد محتوامداری در سطح فضای مجازی با محور فرهنگ اهل بیت(ع)، بیش از پیش در دستور کار نهادها و ارگان های مختلف قرار گیرد تا از این مسیر اسلام ناب محمدی در جامعه جهانی معرفی شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفره غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه امامت و ولایت حجت الاسلام فرهنگی هنری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان