Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:15:11 GMT

روز خبرنگار و پیام‌های تبریک در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۵۹۵

روز خبرنگار و پیام‌های تبریک در روزهای کرونایی

به گزارش ایران ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۱۷ مرداد روز شهادت شهید صارمی بنام روز خبرنگار نامگذاری شده است و همین نامگذاری نشان می‌دهد که خبرنگاران برای انعکاس خبر، تمامی خطرات احتمالی را به جان می‌خرند تا به رسالت سنگین خود عمل کنند.

رامین معبودی اظهارداشت: روز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به تلاش‌های شبانه‌روزی آنها نگاه ویژه شده و تمام مطالبات، مشکلات صنفی و شغلی این قشر مورد رصد قرار گرفته و هر مسوولی به قدر وسع خود برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبرنگاران را بازوی اطلاع‌رسانی خود می‌داند زیرا خبرنگاران در تمام حوادث کنار این جمعیت بوده و دوشادوش امدادگران و نجاتگران برای اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی‌ در جامعه حرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز گفت: خبرنگاران وقایع‌نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌‏دارند و توان اندیشه و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏‌گیرند.

نادر فلاحی افزود: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می‌آورند.

او تشریح کرد: خبرنگاران قشر فرهیخته‌ای هستند که به پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام‌رسانی، همواره از شان و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه بویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، خدمات دولت و نظام قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم گفت: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند ، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسوولیت، تعهد دلسوزی و وظیفه هستند.

پروانه رضاقلیزاده افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جهان  و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.

او بیان کرد: دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور،مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نیست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز گفت: در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

زعفر احدزاده افزود: روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای متمرکز شدن بر نقش اصحاب قلم و اندیشه و قدرشناسی از پیشگامان توسعه فکری جامعه است که با مهندسی افکار برای بهبود فرایندها در راستای دستیابی به مطلوب‌ها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای مثبت آگاهی مردم جامعه ای از تصمیمات و عملکرد متولیان اظهارداشت: خبرنگار حلقه ارتباط مردم و مسوولان بوده و عامل آگاهی ، که نقش مهمی توسعه همه‌جانبه جوامع دارند و قشر آگاه و تاثیرگذاری هستند که با بیان حقایق، مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا می کنند.

او با بیان این که آگاهی و دانستن در جوامع بشری یکی از عمده دلایل بروز پدیده اطلاع‌رسانی و فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران می‌باشد، گفت: در تاریخ هزاران ساله زندگی بشر تلاش برای بیشتر دانستن به عنوان یک اصل محوری حیات مطرح بوده است و شهروند آغاز هزاره سوم بیش از انسان‌های هر عصر دیگری به دانستن نیاز داردو از این رو کار خبری رسالتی خطیر و قابل احترام است.

برچسب‌ها روز خبرنگار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اردبیل روز خبرنگار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی اردبیل استان اردبیل اطلاع رسانی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳

انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از فردا شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، می‌توانند ازفردا اول اردیبهشت انتخاب رشته را انجام دهند.

علیرضا کریمیان گفت: شرکت کنندگان تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت مهلت دارند با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند حداکثر ۵۰ کدرشته محل (در صورت وجود) ثبت کنند.

او افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است به درگاه این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کنند و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند.

کریمیان افزود: کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است. اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کد خبر 746057

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • فرماندهی انتظامی کشور: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود