Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@22:06:37 GMT

جزییاتی از طرح تامین کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۶۰۳

جزییاتی از طرح تامین کالاهای اساسی

خبرگزاری میزان- نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی: یکی از محورهای طرح تامین کالاهای اساسی واریز یارانه به حساب سرپرستان خانوار است تا بتوانند کالاهای اساسی ومایحتاج خودشان را خریداری کنند. تاریخ انتشار: 14:45 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۴۲۹

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزییاتی از طرح مجلس برای تامین کالا‌های اساسی، گفت: یکی از محور‌های طرح این اختصاص اعتبار و واریز آن به حساب کارت‌های بانکی افراد است که از این طریق بتوانند کالا‌های اساسی ومایحتاج خودشان خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طبق طرح تامین کالا‌های اساسی، اعتبار اختصاص یافته به کارت‌های بانکی افراد که شامل سرپرستان خانوار و یارانه‌بگیران است، نقدی و نیز در قالب یارانه غیرنقدی به حساب‌شان واریز می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: براساس یارانه غیرنقدی که به حساب سرپرستان خانوار و در فواصل زمانی مختلف واریز می‌شود، امکان خرید کالا‌های اساسی و مواد غذایی برای خانوار‌ها از مراکز خرید معتبر دارای کد اقتصادی فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تأکید کرد: معتقدم این طرح کمک موثری به اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه برای تأمین کالا‌های اساسی و ضروری‌‍‌شان می‌کند، مجلس نیز پس از تصویب این طرح و قانونی شدن آن، نظارت‌های دقیق و کارآمدی بر اجرای این قانون در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طرح تأمین کالا‌های اساسی که در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد، روند تصویب آن در یکی از جلسات هفته آینده مجلس آغاز خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:  توافق نیروهای دموکراتیک با دمشق نقطه عطفی در تحولات سوریه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میرتاج الدینی میرتاج الدینی کمیسیون برنامه کالا های اساسی تامین کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق