Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (پنج‌شنبه) از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در فرودگاه بین المللی رفیق حریری استقبال کرد.

مکرون در سخنانی پس از ورود به فرودگاه بیروت گفت: به زودی از محل انفجار در بیروت بازدید خواهم کرد. در سطح اروپا کمک بیشتری به لبنان ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون افزود: در مورد کمک به لبنان با مقامات این کشور هماهنگ هستیم. امیدواریم کمک‌های بین‌المللی به لبنان تقدیم شود.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه اولین قربانی این انفجار مردم لبنان هستند، بر ارسال تیم‌های نجات بیشتری از این کشور به لبنان تاکید کرد.

او افزود: باید فساد پایان یابد و اصلاحات به عنوان شرطی برای حمایت آغاز شود. گفت‌وگو‌های صریحی در این باره خواهیم داشت و باید مسئولیت‌ها مشخص شود.

مکرون با اشاره به اینکه لبنان با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است، اعلام کرد: این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارد و اگر نتواند اصلاحات لازم را انجام دهد درد و رنج مردمش تداوم خواهد یافت.

او تاکید کرد که ارسال کمک‌های فرانسه، اروپا و بین‌المللی را در روز‌های آینده به لبنان ترتیب خواهد داد.

در پی انفجار عصر روز سه شنبه در بندر بیروت که منجر به کشته شدن ۱۳۷ نفر و مجروح شدن بیش از پنج هزار نفر از شهروندان لبنانی شد، تعداد زیادی  از کشورها اقدام به ارسال کمک‌های انسان دوستانه پزشکی به لبنان کردند و  در همین راستا ایران نیز تاکنون دو محموله کمک‌های انسان دوستانه به این کشور ارسال کرده است.

تاکنون علت وقوع این انفجار مشخص نشده است و دستگاه قضایی این کشور اعلام کرده طی پنج روز آینده نتایج تحقیقات اولیه را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه انفجار بیروت میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه

وحید امیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بااشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی خوراک‌های کرمانشاه در نوروز امسال، گفت : باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، تلاش کردیم تا با حفظ شئونات این ماه مبارک، خوراک‌های اصیل کرمانشاهی را به گردشگران و میهمانان نوروزی معرفی کنیم. 

وی افزود: از آنجایی که کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت رسیده، بنابراین روی گردشگری خوراک در سطح استان تمرکز پیدا کرده ایم تا ظرفیت‌های استان را در این بخش معرفی کنیم. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه در سال پیش رو کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک بیشتر به کشور معرفی می‌شود، عنوان کرد: جشنواره گردشگری خوراک با حضور سه استان محور گردشگری تاریخ و تمدن یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان از جمله برنامه‌هایی است که برای تحقق این هدف برگزار خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: بعلاوه امسال با همکاری بخش خصوصی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران تلاش داریم تا آکادمی گردشگری خوراک، آشپزخانه صنعتی آموزش آشپزی و خانه خلاق گردشگری خوراک را برای اولین بار در غرب کشور در کرمانشاه راه اندازی کنیم. 

امیری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ خوراک از کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، گفت: باتوجه به اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری خوراک دارد، برنامه ریزی کرده ایم تا امسال پرونده‌های دیگری را هم به ثبت ملی برسانیم. 

وی افزود: از طرفی از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از خوراک‌های کرمانشاه در منوی رستوران‌های استان قرار ندارند، امسال مراکز پذیرایی را ترغیب خواهیم کرد تا غذا‌های کرمانشاهی را هم وارد منوی خود کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • برنامه ریزی برای راه اندازی اولین آکادمی گردشگری خوراک غرب کشور در کرمانشاه
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد