Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۲۸.۹۰ دلاری در هر اونس به ۲۰۳۷.۴۰ دلار رسید. همچنین قیمت نقره آتی قابل تحویل در ماه سپتامبر با ۰.۸۱۷ دلار افزایش در سطح ۲۶.۸۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

طلا و نقره همچنان به عنوان پناهگاه‌های امن سرمایه گذاری در شرایط افزایش موارد ابتلای به کرونا، تحولات ژئوپولتیکی و نگرانی مردم از تورم مشکل ساز قیمت‌ها در ماه‌های آینده با افزایش تقاضا روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که به نظر می‌رسد نمایندگان کنگره تا حدود زیادی با بسته دوم محرک مالی موافقت کرده‌اند، تحلیل‌گران وحشت هجوم گسترده نقدینگی به سیستم مالی جهانی را احساس کرده و تورم قریب الوقوع را در آینده‌ای نه چندان دور پیش بینی می‌کنند.

بر همین اساس بازارهای سهام در سراسر جهان روند صعودی در پیش گرفتند، همچنین در نیویورک بازارهای سهام رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند. امیدها به تصویب بسته دوم محرک مالی دولت آمریکا در حالی در روزهای میانی هفته افزایش یافته است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به میزان قابل توجهی به توافق نزدیک شده‌اند. در عین حال افزایش قیمت نفت خام که در طول یک روز اوج پنج ماهه را پیمود باعث تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر شد.

اطلاعات منتشر شده از وضعیت اشتغال در ایالات متحده که به صورت هفتگی منتشر می‌شود، روز جمعه (فردا) اطلاعات مرتبط با ماه جولای را منتشر خواهد کرد که به نظر می‌رسد انتشار این گزارش بر بازارها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 در این زمینه بخوانید:

تقویت دلار در مسیر صعود طلا قیمت طلا در آستانه ثبت رکورد جدید

روز گذشته در بازارهای مهم دنیا قیمت نفت خام نیمکس به اوج پنج ماهه خود رسید و حدود ۴۲.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین شاخص دلار در طول روز کاهشی شد و بازده اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم در سطح ۰.۵۴ درصدی به رکورد پایینی نزدیک شد.

(نمودار روند حرکتی ۲۴ ساعته طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا (ماه اکتبر) از مزایای فنی در بلندمدت برخوردار است که نشان می‌دهد همچنان در کوتاه مدت روند صعودی احتمال زیادی دارد. با این حال یک ریزش ناگهانی در پی ایجاد روند اصلاحی در آینده نزدیک گریزناپذیر است. قیمت‌ها در روند صعودی برای دستیابی به سطح ۲۱۰۰ دلار در هر اونس پیش می‌روند. هدف اصلی نزول کوتاه مدت قیمت طلا در سطح حمایتی ۱۹۵۰ دلار در هر اونس خواهد بود؛ در معاملات روز گذشته مقاومت اول در ۲۰۵۰ دلار و سپس در سطح ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شد. همچنین سطح حمایتی اول ۲۰۱۵.۵۰دلار و سپس ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بود.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره در ماه سپتامبر از مزیت فنی تقریبا بلندمدتی برخوردار است که این مزیت در معاملات روز گذشته تقویت شد. هدف اصلی صعود بعدی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۸ دلار در هر اونس است. هدف اصلی نزولی بسته شدن قیمت‌ها در سطح حمایتی ۲۴ دلار در هر اونس است. مقاومت اول در معاملات روز گذشته در سطح بالای ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس و سپس در ۲۷.۵۰ دلار مشاهده شد. همچنین سطح پشتیبانی نخست در ۲۶ دلار و سپس در ۲۵.۶۴ دلار در هر اونس به ثبت رسید.

پربیننده ترین پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی تا پایان ماه صفر/ فاصله بالای نرخ‌ در کارخانه و بازار معرفی مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت تحقق سود ۱۸۷درصدی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری/ تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش‌ پیش روی شرکت فولاد مبارکه/ تقسیم سود ۲۲۵ریالی به ازای هر سهم در مجمع فولاد مبارکه علت حادثه آتش‌سوزی نیروگاه سمنان در دست بررسی است کاهش ۱۵درصدی صدور جواز واحدهای صنعتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت نقره ابتلای به کرونا ارز دلار معدن طلا قیمت طلا معدن طلا طلای جهانی پیش بینی قیمت طلا قیمت نقره فلز زرد ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس روند صعودی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی دقایقی پیش با ثبت ۲ هزار و ۲۱۲ دلار و ۸۰ سنت، ضمن رسیدن به رکورد تاریخی جدید، سومین رکوردشکنی خود در یک ماه اخیر را به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا در بازارها جهانی امروز پنجشنبه ۹ فروردین بار دیگر وارد کانال ۲۲۰۰ دلاری شد و به رکورد تاریخی جدیدی رسید. حوالی ساعت ۱۵ امروز به وقت تهران، بهای هر اونس طلا به ۲ هزار و ۲۱۲ دلار و ۸۰ سنت رسید که بالاترین رکورد تاریخی فلز زرد به شمار می رود.

رکوردشکنی قبلی طلا، درست یک هفته پیش رخ داد جایی که این فلز گران بها برای اولین بار کانال ۲۲۰۰ دلاری را فتح کرد و به ۲ هزار و ۲۰۷ دلار به ازای هر اونس رسید. روند صعودی بهای طلا در بازارهای جهانی از حدود ۶ ماه پیش آغاز شد؛ جایی که این فلز پس از کاهش قیمت و رسیدن به حدود ۱۸۲۰ دلار به ازای هر اونس، روند صعودی را آغاز کرد و طی دو ماه به بیش از ۲ هزار و ۲۰ دلار رسید. پس از آن به مدت حدود ۳ ماه بهای طلا در بازارهای جهانی در حوالی همین رقم در نوسان بود. درست یک ماه پیش رشد جهشی بهای طلای جهانی آغاز شد تا جایی که بهای هر اونس طلا از حدود ۲ هزار و ۴۰ دلار در روز پجنشبه ۱۰ اسفند به رکورد تاریخی امروز خود رسید. افزایش حدود ۱۷۰ دلاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی، رشد حدود ۸.۵ درصدی را طی تنها یک ماه نشان می‌دهد.

انتشار داده های ضعیف از اقتصاد آمریکا و تضعیف شاخص جهانی دلار در اثر این اطلاعات، یکی از مهمترین عوامل جهش بهای طلا در بازارهای جهانی بوده است.

رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند