Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:45:19 GMT

مسکن ارزان می‌شود؟ خانه بخریم یا نخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۷۰۲

مسکن ارزان می‌شود؟ خانه بخریم یا نخریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

بهمن عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا بورس املاک موجب افزایش قیمت مسکن نمی شود؟ گفت: ما در شورای عالی بورس به دلالان اجازه هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت را نخواهیم داد و معتقدیم که با راه اندازی بورس املاک و مستغلات، ساخت و سازها و تولید مسکن در کشور گسترش می یابد و صنایع مرتبط با بخش مسکن رونق می گیرد و همین مساله کاهش قیمت مسکن در کشور را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا چهار ماه آینده بورس مسکن راه اندازی شود که ۳۵ درصد سهام آن توسط بخشهای تعاونی و خصوصی با مشارکت اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، ۳۵ درصد توسط نهادهای غیردولتی عمومی و ۳۰ درصد در قالب پذیره نویسی به مردم واگذار شود.

رئیس اتاق تعاون در ادامه از آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت در عید غدیر خبر داد و گفت: پس از آنکه ۳۰ درصد سهام عدالت در مرحله اول آزادسازی شد، ۳۰ درصد دوم سهام عدالت از روز شنبه و در عید غدیر آزاد می شود و با پیش بینی های صورت گرفته مقرر شده ۴۰ درصد مابقی تا پایان سال آزادسازی شود که یک نوبت آن در ایام دهه مبارک فجر خواهد بود.

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حضور مردم در برگزاری مجامع وجود دارد یا نه؟ گفت: حضور ۲۸ میلیون نفر در مجامع شرکت های سرمایه گذاری برای اعمال رأی کار ساده ای نخواهد بود؛ لذا با توجه به آنکه مجامع شرکت های سرمایه گذاری، تعاونی های سهام عدالت هستند، تاکید ما این است که این تعاونی ها مجامع را برگزار کنند.

وی پیش بینی کرد با توجه به افزایش قابل توجه قیمت ها و رشد بورس، دارندگان سهام عدالت از سود و مزایای آن به نحو مطلوبی بهره مند شوند.


خانه بخریم یا نخریم؟

همچنین دبیر انجمن انوه‌سازان قم می‌گوید: توصیه ما به خریداران این است که افراد خانه را امروز بخرند بهتر از فرداست. هر چند که قیمت خانه بالاست اما متقاضی برای خرید خانه کمتر است.

این صحبت‌ها در حالی از زبان دبیر انجمن انبوه‌سازان قم مطرح می‌شود که رامین گوران، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران معتقد است که به دلیل کاهش قیمت میلگرد، قیمت مسکن تا شهریور گران نخواهد شد.

در همین حال، دبیر انجمن انوه‌سازان قم در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن ثابت باقی می‌ماند؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مصالح ساختمانی نسبت به یک سال گذشته حدود ۸۰ درصد گران شده است. از این‌رو با دخالت‌های مسئولان در بازار مصالح ساختمانی و کاهش قیمت محصولات بین پنج تا ۱۰ درصد قیمت مسکن از کاهش اندک قیمت‌ها تاثیر نمی‌پذیرد. بنابراین قیمت مسکن تا شهریور گران خواهد شد.

محمدعلی ربانی افزود: قیمت مسکن به فاکتورهایی همچون نرخ دستمزد، قیمت مصالح ساختمانی، زمین، پروانه ساخت، مالیات، عوارض و … بستگی دارد. بنابراین زمانی که خدمات شهری افزایش می‌یابد و قیمت مصالح ساختمانی به طور فزاینده‌ای گران می‌شود نباید انتظار کاهش قیمت مسکن را داشت.

او اظهار کرد: با راه‌اندازی بورس املاک قطعا سوداگری در بازار مسکن بالا می‌گیرد و قیمت خانه در سطح جامعه از این برنامه تاثیر می‌پذیرد.

ربانی در توصیه‌ای به خریداران خانه گفت: توصیه ما به خریداران این است که افراد خانه را امروز بخرند بهتر از فرداست. هر چند که قیمت خانه بالاست اما متقاضی برای خرید خانه کمتر است و بنابراین خریداران می‌توانند خانه‌ مورد نظر خود را با چانه‎زنی و با قیمت بهتری خریداری کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بورس مسکن قیمت مسکن بازار مسکن مصالح ساختمانی دبیر انجمن سهام عدالت کاهش قیمت قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار مسکن در سال جدید / زمان خرید خانه است؟
  • پیش‌بینی از بازار مسکن برای سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • تحلیل سهام برکت ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)