Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:46:14 GMT

خبر ورزشی 16 مرداد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۷۳۲

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشورمان امشب با دو مسابقه حساس آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در نخستین بازی این هفته از رقابت‌ها، از ساعت ۲۰ امشب، شهر خودروی مشهد تیم پنجم جدول میزبان تیم رده دومی استقلال تهران است. هر دو تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا رقابتی فشرده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیگر بازی امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه، سپاهانِ رده چهارمی میزبان نساجی مازندران است. سپاهان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارد.

***
اساسنامه فدراسیون فوتبال، پرونده‌های استقلال در فیفا، تکذیب محرومیت پرسپولیس و صاحب زمین شدن هاکی، موضوعات امروزِ وقت اضافه است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
***
قراره امسال یزد هم در لیگ برتر کشتی شرکت کنه.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
****
چند خبر کوتاه:.
وزیر ورزش و جوانان از آغاز مبارزه با فساد در ورزش و شناسایی عوامل زیادی از جمله دلالان فوتبال و عوامل مختلف فساد در باشگاه‌ها خبر داد و افزود: به طور قطع در روز‌ها و هفته‌های آینده، اخبار بیشتری از برخورد با مفسدین در عرصه ورزش و عوامل فساد مطرح خواهیم کرد و امیدوار هستیم که این حرکت بتواند باعث سالم سازی فضای ورزشی شود...
قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال - یادواره آزاد سازی خرمشهر - سه شنبه ۲۱ مرداد برگزار می‌شود. تیم‌های تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان و برنده مسابقه دو تیم استقلال و سپاهان در این مرحله حضور دارند که بر اساس قرعه حریفان شان مشخص خواهد شد...
باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی آخر هفته، فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد: صعود به قله دماوند تا اطلاع بعدی ممنوع است. همچنین صعود کوهنوردان به قللِ آزادکوه و بخش بلدۀ شهرستان نور در استان مازندان هم امکان پذیر نیست..
وزیر ورزش و جوانان در حکمی حمید بنی تمیم را به عنوان مدیرکل دفتر توسعۀ ورزش همگانی منصوب کرد..
در رقابت‌های شطرنج که به صورت برخط و به میزبانی پایگاه (چِس دات کام) chess.com برگزار شد، پرهام مقصودلو از کشورمان به عنوان قهرمانی دست یافت...
براساس تصمیم فدراسیون جهانی هاکی روی یخ، حضور تیم‌های ملی اسکیت ایران در مسابقات آسیایی قطعی شد. این رقابت‌ها اردیبهشت ماه به میزبانی سنگاپور در بخش آقایان و فیلیپین در بخش بانوان برگزار خواهد شد....
اتحادیه جهانی کشتی به علت رشد فزاینده شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌ها و قاره‌ها، تمامی مسابقاتِ برنامه ریزی شدۀ خود را تا تاریخ دهم آبان لغو کرد..
انفجارِ روز سه شنبه در بیروتِ لبنان، منجر به تخریبِ کاملِ ساختمانِ کنفدراسیونِ بسکتبالِ آسیا در این شهر شده است..
پزشک رقابت‌های فرمول یک اعلام کرد، از آغاز مسابقات فصل فرمول یک، هزاران آزمایش کرونا از شرکت‌کنندگان گرفته شده، اما تنها نتیجه آزمایش سرجیو پرز - راننده تیم مرسدس و دو کارمند یک شرکت مجارستانی مثبت بوده است..
رئیس کمیته کانوپولو فدراسیون جهانی قایقرانی اعلام کرد، مسابقات قهرمانی جهان این رشته ۲۴ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در رم ایتالیا برگزار می‌شود...
اتحادیه تنیس آمریکا جایزه مسابقات جایزه بزرگ یو اس اوپن ۲۰۲۰ را حدود ۳ میلیون دلار کاهش داد. قرار است این رقابت‌ها شهریور برگزار شود..
لبران جیمز، فوق ستاره تیم بسکتبال لیکرز تاکید کرد مسابقات ان بی‌ای برای مبارزه با بی عدالتی گام برخواهد داشت و بدون ترامپ هم به کار خود ادامه می‌دهد. ترامپ رئیس جمهور آمریکا که کشورش به علت تبعیض نژادی دچار آشوب گسترده شده، اعلام کرد، به علت زانو زدن بازیکنان هنگام پخش سرود ملی دیگر بازی‌های NBA را تماشا نمی‌کند...
و... آردا توران - هافبک سابق تیم ملی فوتبال ترکیه رسما به گالاتاسرای پیوست.
***
تیم‌های فوتبال اینتر، منچستریونایتد، شاختار و کپنهاگن، به مرحله یکچهارم نهایی لیگ اروپا راه یافتند.
در دیداری بجا مانده از دور رفت مرحله یک هشتم پایانی این رقابت‌ها دیشب، اینتر در ورزشگاه وِل تینسِ گِلزِن کرشن آلمان، با دو گل ختافه را شکست داد و به جمع ۸ تیم برتر صعود کرد. این مسابقه به علت شیوع ویروس کرونا به صورت تک بازی و در ورزشگاه بیطرف برگزار شد. روملو لوکاکو در دقیقه ۳۳ و کریستین اریکسن در دقیقه ۸۳ برای اینتر در این بازی گلزنی کردند. ضمن آنکه خورخه مولینا یک پنالتی ختافه را نتوانست به گل تبدیل کند.
****
اما در دیدار‌های برگشت مرحله یک هشتم نهایی، منچستریونایتد ۲ به ۱ ازسد تیم لاسک اتریش گذشت. منچستر با توجه به پیروزی ۵ به صفر بازی رفت، در مجموع ۷ به ۱ به مرحله یکچهارم نهایی صعود کرد. جسی لینگارد و آنتونی مارسیال برای منچستر در این بازی گلزنی کردند. تک گل لاسک را ویسینجر به ثمر رساند.
***
در دو بازی دیگر، شاختار اوکراین که در بازی رفت ۲ به ۱ وولفسبورگ آلمان را شکست داده بود، این بار در زمین خود با ۳ گل به برتری رسید و در مجموع ۵ به ۱ به یکچهارم نهایی صعود کرد.
****
کپنهاگن دانمارک هم با ۳ گل باشاک شهیر ترکیه را مغلوب کرد و در مجموع دو بازی ۳ به ۱ پیروز شد و به مرحله بعد راه یافت.
****
در ادامه دور برگشت این مرحله از رقابت‌ها؛ امشب، لورکوزن در حالی میزبان رنجرز است که در بازی رفت ۳ به ۱ پیروز شده است، بازل هم در شرایطی از اینتراخت فرانکفورت پذیرایی می‌کند که در بازی رفت با ۳ گل حریف را شکست داده است. در دیگر بازی نیز ولورهمپتون میزبان المپیاکوس است. دیدار رفت این دو - با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده است.
***
در آخرین بازی دور رفت این رقابت‌ها هم امشب سویا به مصاف رم می‌رود. این مسابقه به صورت تک بازی و به میزبانی ورزشگاه ام اس ویِ شهر دویبسورگ آلمان برگزار خواهد شد.
***
شکست اسپرز، نتس و مجیک مهمترین اتفاقات امروز مسابقات بسکتبال حرفه‌ای ان بی‌ای بود.
در ادامه این رقابت‌ها که بصورت متمرکز در اورلاندو برگزار می‌شود، دنور ناگتس - تیم سوم جدول کنفرانس غرب ۱۳۲ به ۱۲۶ برابر سن آنتونیو اسپرز تیم دهم همین کنفرانس به پیروزی رسید و امید‌های این تیم را برای صعود کم رنگتر کرد. اورلاندو مجیک که در مکان هشتم جدول کنفرانس شرق قرار دارد ۹۹ به ۱۰۹ مغلوب تورنتو رپترز - تیم دوم همین کنفرانس شد تا همچنان برای صعود چشم به روز‌های آینده داشته باشد و بروکلین نتس - تیم هفتم جدول کنفرانس شرق که رقابت سختی با اورلاندو دارد ۱۱۵ به ۱۴۹ برابر بوستون سلتیکس - تیم سوم همین کنفرانس شکست را پذیرفت.
در دیگر بازی‌ها نیز اوکلاهما ثاندر ۱۰۵ به ۸۶ لس آنجلس لیکرز را درهم کوبید و فیلادلفیا سونی سیکس ارز ۱۰۷ به ۹۸ واشنگتن ویزاردز را از پیش رو برداشت. تا کنون صعود ۶ تیم از کنفرانس شرق و ۷ تیم از کنفرانس غرب به مرحله حذفی مسجل شده است. برچسب ها: فوتبال ، خبر ورزشی ، 16 مرداد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فوتبال خبر ورزشی 16 مرداد رقابت ها دیگر بازی مرحله یک بازی رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها با پذیرش ۱۲۵ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در این کنفرانس با اشاره به جایگاه منحصربفرد موزه‌ها در توسعه کشور، گفت: نسل جوان اطلاع چندانی از سیر تحول و پیشینه خود ندارد و در همین راستا وظیفه پیشکسوتان و یکی از مهم‌ترین کارکردهای موزه‌ها افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نسل جدید با شناساندن گذشته و سیرتحول تاریخی است.

وی همچنین موزه‌ها را از منظر تفریحی حائز اهمیت دانست و افزود: کشورهای توسعه‌یافته به موزه‌ها بها می‌دهند؛ به گونه‌ای که یکی از اهداف گردشگران بازدید از موزه‌های این کشورهاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: هدف دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و برگزاری این کنفرانس افزایش معلومات فرهنگی است و امیدواریم این کنفرانس تلنگری برای تفکر و افزایش خودباوری بوده و منتج به پیشرفت و توسعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انسانی که شان ندارد خدا به او رحم نمی‌کند، خدا به کسی رحم می‌کند که قدر و شان خود را بداند. شان انسان در این است که با یک چشم به گذشته نگاه کند و با چشم دیگر به حال و آینده.

وی افزود: موزه‌داران گذشته را مقابل چشم می‌آورند و شان ما را تقویت می‌کنند.

در این کنفرانس، ارنستو اتوون معاون مدیرکل سازمان یونسکو و لایشون آن رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه(آسپک) به صورت مجازی به سخنرانی پرداختند و پیام علی اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز معاون مطالعات کمیسیون ملی یونسکو قرائت شد.

همچنین بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، رونمایی از طرح‌های موزه تاریخ علوم اردبیل، نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات توسط پژوهشگران ایرانی و خارجی از دیگر بخش‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله اول کنکور از فردا
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • همراه با اخبار ورزشی سوم اردیبهشت استان قزوین
  • شاگردان هاشمی در یک قدمی فینال لیگ بسکتبال