Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:50:34 GMT

۹۹ پروژه تا ۱۴۰۰ در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۷۶۳

۹۹ پروژه تا ۱۴۰۰ در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹۹ پروژه با ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه تا پایان دولت تدبیر و امید در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا مؤمنی ظهر امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه این جزیره به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید ۳۱۰ پروژه در مناطق آزاد کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد ۹۹ پروژه با ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه از مجموع ۶۲ هزار میلیارد تومان مربوط به منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه درصد از این سرمایه مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و ۹۷ درصد آن با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

مؤمنی ادامه داد: تا ۲ سال آینده نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در درگهان اجرا خواهد شد و علاوه بر آن ۲۰ پروژه دیگر با حجم سرمایه پنج هزار میلیارد در حال طراحی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاران بومی درگهان و سایر نقاط جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نرخ بیکاری در این جزیره زیر پنج درصد است، ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذار و صیانت از اراضی ملی در این منطقه با قاطعیت انجام می‌شود.

مؤمنی با اشاره به وقایع اخیر اسکله بهمن جزیره قشم، اضافه کرد: علت به گل نشتن لنج باری در ورودی بندر، عدم رعایت اصول بارگیری بوده و علت آتش‌سوزی در لنج دیگر نیز با جدیت بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: برای تقویت امکانات آتش‌نشانی و اطفاء حریق در جزیره قشم بویژه حوزه غربی اقدامات لازم برای تامین هفت پکیج کامل ماشین آتش‌نشانی از ژاپن انجام و شیوه حمل آن به جزیره در حال مذاکره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتظارات در حوزه واگذاری زمین در منطقه آزاد قشم باید در چارچوب قانون باشد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: مشکلات عدم ترخیص کالاهای گروه چهار با جدیت در سطوح ملی در حال پیگیری است و خود را نسبت به بازاریان و تجار منطقه آزاد قشم مسوول می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: تجمعات اعتراضی بازاریان به صورت کاملا قانونی و مسالت‌آمیز برگزاری شده و بعید می‌دانیم به تنش اجتماعی بیانجامد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید قشم سرمایه منطقه آزاد مدیرعامل منطقه آزاد قشم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از بهره‌برداری پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر تأمین روشنایی مسیر دسترسی میدان باغبان (ابتدای خیابان الفت از سمت میدان سهروردی) به جاده سلامت شماره یک و سه (حاشیه جنوبی زاینده‌رود)، بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک در دستور کار واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیراتِ اداره خدمات شهری مدیریت ناژوان قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه شامگاه ششم فروردین سال جاری همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید و با تأمین روشنایی مورد نیاز بر اساس استانداردهای فنی، درخواست شهروندان اجابت شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی ناژوان با اجرای ۴۵۰ متر طول حفاری، کابل‌کشی و نصب ۱۴ عدد فونداسیون و پایه شش متریِ دوطرفه، ۱۴ پروژکتور ۷۰ وات و LED ۱۴ عدد پروژکتور ۱۰۰ وات LED ضمن در نظر گرفتن شرایط بهینه مصرف برق و انرژی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائلی تاکید کرد: مسیر مذکور روشنایی نداشت، از این‌رو با اجرای این پروژه امنیت تردد استفاده کنندگان از مسیر مذکور به‌طول حدود ۵۰۰ متر طول و عرض ۱۶ متر بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع از عرصه تأمین شد.

وی گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تلاش و همت بی‌وقفه همکارانم در مدیریت این مجموعه ادامه دارد و خبرهای خوب اتمام پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 739518

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو