Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت استان قم بیان کرد: اولین موارد بیماری در استان قم شناسایی شد. با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم، از فروردین ماه امسال شاهد روند نزولی ابتلا و بستری در این استان بودیم، اما از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم.

لاری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت استان قم از نظر شیوع کرونا قرمز است و قطعا عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها در ایجاد این وضعیت موثر است. استفاده از ماسک در استان قم و در اماکن و مراکز عمومی ۶۶ درصد، در واحدهای صنفی ۶۲ درصد، در واحدهای صنفی ۷۵ درصد، در وسایل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری ۶۷ درصد و بین کارکنان اداره‌ها با بیشترین مقدار یعنی ۸۵ گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون چهار بار کلیه اداره‌های استان قم بازرسی و به اداره‌های متخلف اخطار داده شده و واحدهای صنفی و صنعتی نیز در حال بازرسی نوبت سوم قرار دارند. اماکن پرخطر نیز به صورت مرتب بازرسی می‌شوند.

لاری گفت: دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها و بدترین وضعیت در سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها گزارش شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم استان قم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک مانع از تکرار تجربه‌های تلخ اسفند ماه گذشته باشند. همکاران بهداشتی ما با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ در کنار مردم استان قم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.

   

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران وزارت بهداشت سیما لاری مبتلایان به کرونا پارسی خبر قرار دارند اداره ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی، پیگیری و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: این آمارهای مربوط به موراد شناسایی و پیگیری شده بیماران مبتلا به تب مالت در شهرستان ها به ترتیب شامل سنندج(۱۰۵ نفر)، دیواندره و قروه(هر کدام ۸۴ نفر)، بیجار(۸۳ نفر)، سقز(۶۹ نفر)، مریوان(۶۵ نفر)، بانه(۵۹ نفر)، دهگلان(۵۰ نفر)، کامیاران(۴۴ نفر) و سروآباد(۲۵ نفر) بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار نمود: شایع‌ترین طریقه انتقال تب مالت از طریق مصرف محصولات دامی غیرپاستوریزه است، اما ممکن است دامپروری که در قسمت‌های مختلف بدنش زخم و خراشیدگی دارد با دام بیمار تماس داشته و به بیماری مبتلا شود.

دکتر بیدارپور ادامه داد: مصرف لبنیات تازه غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، تب مالت از جمله بیماری های عفونی مسری است که به بیماری هزار چهره معروف است، ابراز نمود: پیشگیری در این بیماری بسیار اثرگذارتر بوده و بدلیل اینکه درمان موارد ابتلا ممکن است چند ماه به طول بیانجامد به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این مطلب که، تب مالت در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود، به سرعت در ۱۰ تا ۱۵ روز قابل درمان بوده و از انتقال آن به افراد دیگر پیشگیری به عمل می آید، اظهار داشت: در صورتی که تشخیص و درمان آن با تاخیر مواجه شود درمان آن ممکن است تا حدود سه ماه به طول انجامد.

دکتر فرزام بیدارپور در خصوص علایم مبتلا شدن به این بیماری گفت: مهمترین علامت این بیماری تب بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه باشد و دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال نیز ازجمله علایم دیگر تب مالت به حساب می آید و درصورتی که این بیماری مزمن شود، حالاتی مانند خستگی های دایمی، دردهای عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن و افسردگی نیز به تدریج ظاهر و مزمن می شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف شیر دامی که تازه سقط جنین کرده و به ابتلا به این بیماری مشکوک است، شستن ظروف مخصوص دوشیدن شیر، ضدعفونی کردن اصطبل های آلوده، واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی در دامداری ها از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894627

دیگر خبرها

  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد
  • شناسایی ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور/ کرمان دارای بیشترین فرونشست در کشور است
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • مقایسه مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال با سال‌های گذشته/ آمار
  • آمار مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای نوروز امسال در مقایسه با گذشته
  • شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان