Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر تامین ۱۰ هزار سری جهزیه برای دختران یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: بنیاد مستضعفان با اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد تومان، جهیزیه تمام دختران یتیم در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را تامین کرد و روند توزیع آن از امروز آغاز و تا پایان هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز توزیع ۱۰ هزار جهیزیه اهدایی این بنیاد به دختران ایتام تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و فاقد پوشش حمایتی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر به دلیل شیوع کرونا و همچنین تورم، شرایط برای بسیاری از خانواده ها سخت شده و اقشار ضعیف فشار مضاعفی را متحمل شده اند، بنیاد مستضعفان سعی کرده تا با اقدامات حمایتی متنوع خود، از این فشار اقتصادی بر خانواده ها بکاهد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین با توجه به این شرایط سخت که باعث شده تا بسیاری از اقشار ضعیف با مشکلات معیشتی مواجه باشند، بنیاد مستضعفان همزمان با عید غیر و عید ولایت، تصمیم گرفت تا تامین جهیزیه دختران ایتام سراسر کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند را عهده دار شود.

وی با اعلام خبر تامین ۱۰ هزار سری جهیزیه از سوی بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر اساس اعلام کمیته امداد و بهزیستی کشور، در حال حاضر حدود ۸۷۰۰ دختر یتیم تحت پوشش این دو نهاد حمایتی، در آستانه ازدواج قرار دارند و نیازمند جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک خود هستند که بنیاد مستضعفان تامین جهیزیه این عزیزان را بر عهده گرفت و از امروز فرایند توزیع این جهیزیه ها شروع خواهد شد و تا پایان هفته آینده به اتمام می رسد.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این رقم، بنیاد مستضعفان حدود ۱۳۰۰ سری جهیزیه را برای سایر اقشار فاقد پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد در نظر گرفته که توسط خیریه ها و مساجد در مناطق مختلف کشور به این عزیزان اهدا خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هر سری جهزیه شامل ۱۶ قلم کالای ایرانی است گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان این اقلام را از کارخانجات تولید کننده خریداری کرده، هزینه هر سری جهزیه، ۱۵ میلیون تومان بوده که بسیار پایین تر از هزینه تهیه آن در بازار آزاد است.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بنیاد مستضعفان برای تامین این ۱۰ هزار جهیزیه خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت کمیته امداد در تعدادی از این جهیزیه ها، بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان را برای تامین این ۱۰ هزار جهیزیه اختصاص داده است.

فتاح در پایان با بیان اینکه در صورت موفق بودن روند توزیع این جهیزیه ها، قطعاً بنیاد مستضعفان، تامین جهیزیه برای خانواده های نیازمند فاقد پوشش حمایتی را هم آغاز می کند گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی کشورمان و مسائلی که در فرایند توزیع این جهیزیه ها ممکن است وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان فرایند توزیع را رصد خواهد کرد و در صورت موفق بودن، قطعا در مراحل بعد اقدامات بیشتری در این بخش انجام خواهد داد.

منبع: الف

کلیدواژه: تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بنیاد مستضعفان جهیزیه ها ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار

همشهری آنلاین_ فاطمه عسگری نیا:به جرات می توان گفت یکی از طرح های موفقی که این جمعیت بشردوست چند سالی است که در سراسر کشور اجرا می کند و اتفاقا نتایج مثبت و خوبی هم در بر داشته است طرح یاس است. قصه این طرح هم از این قراراست که در آن دختران مجرد تحت پوشش کمیته امداد بعد از این که به سن و سال جوانی می رسند زیر چتر حمایتی هلال احمر قرار می گیرند تا آموزشهای لازم را برای کمک به زنان و دختران نیازمند همنوع خود فرابگیرند هدفشان هم کاهش آسیب های اجتماعی است که سر راه این دختران و زنان قرار دارد دختران داوطلب هلال احمری نامشان می شود یاران اسیب و از وقتی این نام و نشان را بر سینه می زنند می شوند سنگ صبور دخترک های همجنس خود. مددکاران اجتماعی معتقدند اجرای این طرح حتی اگر باعث نشاندن لبخندی بر لب یکی از هموطنان شود، مایه آرامش و نشاط خواهد بود. طرح یاس در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد، با هدف افزایش عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران در سراسر کشور در حال اجراست. به گفته سید علی منیری معاون جوانان و دانشجویی جمعیت هلال احمر طرح یاس یک طرح اجتماعی محور است طرحی که در آن سعی مردم از توان مردمی برای رفع مشکل مردم کمک بگیریم. البته هلال احمری ها برای اجرای این طرح داوطلبانه و اجتماعی نیاز به بانک اطلاعات کمیته امداد داشت منیری می گوید:“ ما با بهره گیری از این بانک اطلاعاتی دختران جوان و مجرد ساکن در مناطق و محله های کم برخوردار را شناسایی کردیم .از میان این دختران تیم های یاس در کشور شکل گرفت و آموزشها حول چند محور آغاز شد تاب اوری در امداد و امادگی همگانی، آشنایی دختران با حقوق اجتماعی و کار افرینی اجتماعی ا زجمله این محورهای اموزشی بود.

منیری معاون جوانان و دانشجویی جمعیت هلال احمر می گویدهم‌اکنون طرح یاس در ۹۰۰ خانه هلال در سراسر کشور راه‌اندازی شده و قرار است این تعداد به ۴ هزار خانه هلال افزایش یابد تا ضمن اینکه شاهد خودکفایی اعضای تیم‌های یاس باشیم شاهد توانمندشدن و آموزش سایر مددجویان کمیته امداد امام خمینی هم باشیم.

کد خبر 845319 برچسب‌ها هلال احمر کمیته امداد

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی