Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جان‌بابایی روز پنجشنبه درجریان بازدید از مراکز درمانی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا که در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به تأئید رسیده، به میزان کافی در کشور وجوددارد و دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز از این داروها برخوردار می‌باشند.
وی اظهار کرد: برخی از داروها در دوره تحقیقات قرار دارند که تا زمان تکمیل شدن فاز مطالعاتی اثربخشی آن‌ها بر بیماری کرونا، مصرف آن در کشور به صورت محدود انجام می‌شود و ممکن است در جریان انجام مطالعات به این نتیجه برسیم که این داروها در مقابله با بیماری اثربخش نیست و سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن‌ها انجام ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، افراد با علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و دردهای عضلانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند ولی به مرور علائم دیگری از جمعه بی‌اشتهایی شدید، اختلالات بویایی و چشایی، مشکلات گوارشی، درد مفاصل و مشکلات بیماری ایمنی نیز مشاهده شد که این امر به شناسایی این بیماری کمک می‌کند.
جان‌بابایی با اشاره به بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی پاکدشت گفت: طی سال‌های اخیر و با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان پاکدشت اتفاق افتاده و بیمارستان کوچک شهدای پاکدشت، به یک مرکز جامع با خدمات تخصصی تبدیل شده که در آن حتی جراحی مغز و اعصاب انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: این بیمارستان به یک دستگاه MRI نیاز دارد که تا دو ماه آینده این دستگاه در اختیار شهرستان پاکدشت قرار می‌گیرد.
معاون وزیر بهداشت افزود: علاوه بر این، به منظور تجهیز بخش‌های جدید بیمارستان شهدای پاکدشت، مقداری لوزام تشخیصی و مانیتورینگ نیاز است که این اقلام تا هفته آینده تهیه و به شهرستان پاکدشت تحویل داده می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات بیمارستان زعیم پاکدشت گفت: فعالیت این بیمارستان مدتی با رکود مواجه شده بود که با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و حضور افراد متخصص، جان دوباره‌ای پیدا کرده که تلاش می‌شود تا با تأمین اقلام مورد نیاز به ویژه دستگاه سی‌تی‌اسکن و توسعه دیالیز و نیز تأمین نیروی متخصص، خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا قاسم جان بابایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاکدشت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاکدشت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه علیزاده ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

علیزاده نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

کد خبر 6085292

دیگر خبرها

  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • کلاهبرداری با داروی مرگ