Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@13:27:59 GMT

بولتون: ترامپ یک نابهنجاری است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۸۴۹

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه دنیا در سال‌های اخیر ناامن تر شده است ترامپ را یک نابهنجاری دانست که هیچ استراتژی جدی را در سیاست امنیت خارجی آمریکا دنبال نمی‌کند. ناطقان: "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در گفتگو با "آر ان دی" آلمان درباره امنیت هسته‌ای برای بشریت حدود 75 سال بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما گفت: متاسفانه دنیا در سال های اخیر ناامن تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی این ناامنی را تنها مربوط به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ندانسته و گفت: بعد از دوران 8 ساله ریاست جمهوری باراک اوباما غرب تضعیف شده بود. در این میان البته تهدیدات هسته‌ای در دنیا افزایش پیدا کرده است.

بولتون دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی را عملا بی نتیجه ارزیابی کرده و گفت: ترامپ فکر می کند مناسبات شخصی کلید حل همه مسائل است، اما به این سادگی ها نیست. برنامه های هسته‌ای کره شمالی همچنان ادامه دارد.

بولتون تاکید کرد که برای کره شمالی 3 سال و نیم ریاست جمهوری ترامپ 3 سال و نیم پیشبرد برنامه های هسته‌ای بود. کسی که خواهان خلع سلاح اتمی است اما اجازه می دهد زمان همچنان بگذرد هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا این گونه ارتباطات را هرگز درک نکرده است. ترامپ هیچ درکی از تسلیحات اتمی ندارد. وی هیچ علاقه‌ای به تفکر عمیق تر در این باره از خود نشان نمی دهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت که ما به قراردادهای خلع سلاح جامعی نیاز داریم که با شرایط جدید منطبق باشد.

بولتون در بخش دیگری از این گفتگو ترامپ را یک نابهنجاری دانست که در سیاست امنیتی ایالات متحده یک استراتژی جدی را دنبال نمی کند.

وی درباره طرح ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان گفت: ترامپ می خواهد تنها به نوعی آلمان را تنبیه کند. این یک خطای بزرگ بود. وی افزود: اما من اعتقاد دارم که نسبتا کار ساده‌ای است که این تصمیم را اصلاح کرده و آسیب های آن را محدود کنیم، حداقل اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر شکست بخورد.

وی در ادامه تاکید کرد که پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شرایط را پیچیده می کند. بولتون گفت: دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ می تواند خسارت های زیادی که قبلا در بسیاری زمینه ها رخ داده را به صورت چشمگیری تشدید کند. منبع: تابناک برچسب ها: بولتون ، ترامپ ، نابهنجاری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بولتون ترامپ نابهنجاری ریاست جمهوری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است

سردار سرتیپ پاسدار احمد حق طلب فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور در گفتگویی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هرچند بر اساس پروتکل‌ها و استاندارد‌های جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشور‌ها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.

سردار حق طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور نمی‌رفت مجددا در اقدام مذبوحانه دیگری بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان را مطرح کند، بیان داشت: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد.

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن و در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه‌ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آنها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیرو‌های مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات «وعده صادق» در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزار‌ها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تاسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است.

منبع: روابط عمومی کل سپاه

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ببینید | احتمال تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران؛ نظر جدید فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت هستند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا