Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند شیوع کرونا همچنان رکورد می‌زند و در تازه‌ترین آمار رسمی اعلام شده، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به عدد ۱۹ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers)، تاکنون 19 میلیون و 415 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 711 هزار و 627 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 12 میلیون و 188 هزار و 295 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت ۲ میلیون و 862 هزار و 761 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 967 هزار و 700 نفر در رتبه سوم، روسیه با 871 هزار و 894 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 529 هزار و 877 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. کلمبیا با 345 هزار و 714 نفر در جمع ۱۰ کشور نخست جهان از نظر افراد مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

بیشتر بخوانید:

شیوع کرونا در آمریکا جان بیش از ۱۵۸ هزار نفر را گرفت

وضع آمریکا خوب نیست

«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ادعای اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را درباره عملکرد خوب آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در قیاس با دیگر کشورها رد کرد و گفت که این کشور در بدترین وضعیت جهان قرار دارد.

شیوع موج دوم کرونا در قاره سبز

با تداوم موج دوم کروناویروس در اروپا، کشورهایی همچون اسپانیا بار دیگر به وضع محدودیت‌های رفت‌ و آمد مجبور شدند.

همچنین رئیس اتحادیه پزشکان آلمان اعلام کرد این کشور در بحبوحه موج دوم کرونا قرار گرفته است، زیرا مردم قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به استهزا گرفته‌اند و اجرا نمی‌کنند.

هفته جاری روزانه به‌طور میانگین ۷۳۰ مورد جدید ابتلا در آلمان ثبت شد و این در حالی است که دو هفته قبل از آن، آمار روزانه ابتلا به کروناویروس در این کشور اروپایی به طور میانگین ۴۶۰ مورد در روز بود.

شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آلمان با ثبت ابتلای ۸۷۹ مورد جدید، به 214 هزار و 104 مورد افزایش یافت.

ایتالیا که زمانی به‌عنوان کشور بیمار اروپا شناخته می‌شد، موفق به جلوگیری از افزایش شیوع کروناویروس شد، اما در حال حاضر دو کشتی کروز در بندر «چیویتاکیا» در «رم» قرنطینه شده است.

اوایل هفته جاری در اسپانیا 8 هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس ثبت و باعث شد اقامتگاه تفریحی «مایورکا» به‌طور کامل در قرنطینه قرار بگیرد.

کمیته عالی علمی فرانسه هشدار داد تشدید شیوع ویروس کووید-19 هر لحظه می‌تواند به سناریویی منتهی شود که کمتر قابل کنترل باشد.

مقام‌های فرانسه با افزایش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس دست به گریبان هستند، به طوری‌که در هفته گذشته بیش از 7 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور اروپایی به ثبت رسید و تعداد افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه به‌دلیل ابتلا به کرونا تحت درمان هستند نیز با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا کرونا وزیر بهداشت آمریکا مبتلا به کرونا ابتلا به کرونا جدید ابتلا مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!

به گزارش ورزش سه، کریستین میلر، دونده نوجوان آمریکایی، سریع‌ترین زمان جهان را در دوی 100 متر امسال در جریان مسابقات دوومیدانی داخل سالن آمریکا را به ثبت رساند که یک رکورد خاص در جهان این ورزش است.

او با ۱۷ سال سن توانست رکورد ۹.۹۳ را در این رقابت ثبت کند که تا پیش از این، تریون برومل توانسته بود 9.97 ثانیه را در سال ۲۰۱۴ ثبت کند.

این عدد یک رکورد جهانی است و حالا این چهره نوجوان ۱۷ ساله با این رکورد می‌تواند با کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴، در جمع بزرگان جهان هم شرکت کند و آنها را به چالش بکشد.

البته سال گذشته هم نوآ لایلز آمریکایی، برنده سه مدال طلا در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳، زمان 10.01 ثانیه را ثبت کرد و یک رقیب برای این نوجوان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!