Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  جام نیوز به نقل از العالم «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که ظهر امروز (پنجشنبه) وارد لبنان شد، ضمن ابراز امیدواری درباره ارائه کمک‌های بین المللی برای لبنان، اظهار داشت: لبنان با بحران سیاسی و اقتصادی روبه‌روست و نیاز به کمک فوری دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه تصریح کرد، اگر اصلاحات لازم در لبنان انجام نشود، رنج این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که برای ارائه کمک‌های فرانسوی، اروپایی و بین المللی به لبنان در روزهای آینده تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای» وی قبل از بازدید از محل انفجار در بندر بیروت گفت: پیام من پیام دوستی، محبت و صداقت است و برای تأمین کمک‌های بین‌‌المللی برای ملت لبنان تلاش می‌کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه هواپیمایی فرانسوی حامل کمک به علاوه یک تیم جستجو به زودی وارد لبنان می‌شود، افزود: می‌دانیم که بحران در لبنان، بزرگ است و این بحران قبل از هر چیز، سیاسی و اخلاقی است که قربانی آن ملت لبنان هستند.

ماکرون ضمن اعلام اینکه قربانیان فرانسوی نیز در انفجار بیروت وجود دارند، افزود، پاریس طرح‌هایی برای حمایت از عملیات نجات دارد.

قرار است وی که در بدو ورود مورد استقبال «میشل عون» قرار گرفت، طی ساعت‌های آینده امروز با مقامات لبنان دیدار کند.

ماکرون اولین رئیس‌جمهور یک کشوری اروپایی است که پس از انفجار لبنان وارد این کشور می‌شود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امانوئل ماکرون انفجار بیروت لبنان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «سجیع عطیه» از نمایندگان پارلمان لبنان در گفت و گویی رادیویی تاکید کرد: اواخر هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده زمانی تعیین کننده برای توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون اعتدال ملی لبنان در روزهای آینده نتیجه رایزنی های خود درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را اعلام خواهد کرد، همزمان با این مساله قرار است که «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد با «سمیر جعجع» رئیس حزب قوات لبنانی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای فراکسیون اعتدال ملی همچنین در روزهای آینده دیداری با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواهند داشت و در این جلسه به طور جدی درباره خروج از خلاء ریاست جمهوری رایزنی خواهند کرد.

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به وجود فشارهایی از سوی فرانسه و آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و خروج از خلاء طولانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: من از گروه های سیاسی لبنانی می خواهم که با در نظر گرفتن منافع ملی موانع را کنار گذاشته و مسیر را برای انتخاب رئیس جمهور جدید هموار کنند.

کد خبر 6086726 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه