Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@15:04:41 GMT

برگزاری جشنواره مجازی برای دانش آموزان خوزستانی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۸۷۶

برگزاری جشنواره مجازی برای دانش آموزان خوزستانی

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خوزستان گفت: جشنواره مجازی ستارگان ویژه دانش آموزان استان با توجه به شرایط کرونایی در حال برگزاری است که پیش بینی می‌شود چهار هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام محمد عرب پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره برای اوقات فراغت دانش آموزان با توجه به بیماری کرونا به صورت مجازی طراحی شده است بیان کرد: بازه زمانی این جشنواره هفتم تا ۱۵ شهریور ماه است و امید است که دراین شرایط کرونای که دانش آموزان امکان استفاده از کلاس های آموزشی را ندارند در این جشنواره نکات ارزشمندی را فرا گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای مقاطع هشتم و نهم متوسطه اول طراحی شده افزود: ۱۰ هزار دانش آموزدر استان در مقطع هشتم و نهم متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.

محمد عرب اظهار داشت: در این جشنواره که بصورت آنلاین و درقالب برنامه آی‌گپ طراحی شده محتوای ناب در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مسوول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خوزستان با اشاره به مجازی بودن این دوره بیان کرد: علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره می‌توانند با نصب برنامه آی‌گپ، از قسمت آی‌لند، آیکون جشنواره ستارگان را انتخاب نموده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

حجت الاسلام عرب ضمن برشمردن امتیازات این جشنواره افزود: از نکات جالب توجه جشنواره ستارگان امکان حضور و همراهی والدین با فرزندان است که می‌توانند مراحل مختلف این مسابقه را در کنار فرزندان خود طی نمایند.

وی گفت: در این مسابقه محتوای آموزشی، مهارتی، تربیتی، اعتقادی و درسی در قالب‌های متنوع و جذاب در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و دانش آموزان با دریافت این اطلاعات در این جشنواره شرکت می کنند.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خوزستان با انتقاد از برخی سبک‌های غلط آموزشی گفت: در بسیاری از شهرها، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی بیشتر به ایام سال تحصیلی محدود می‌شود در حالیکه استفاده از اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان اهمیت دوچندان دارد.

وی ادامه داد: مسوولان جشنواره ستارگان نیز با هدف استفاده بهینه از فرصت تابستان، درصدد ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای دانش‌آموزان مستعد هستند.

عرب افزود: همچنین با توجه به لزوم سلامت دانش‌آموزان  در این شرایط بیماری کرونا، این مسابقه بصورت مجازی برگزارمی شود.

حجت‌الاسلام عرب با اشاره به اینکه توجه به مسائل علمی و درسی دانش‌آموزان در جشنواره ستارگان لحاظ شده است، گفت: در این جشنواره، علاوه بر توجه به مباحث تربیتی، بر مسایل آموزشی و درسی نیز تاکید خاص شده است.

وی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان ۲ نوع محتوا در نظر گرفته شده است، گفت: نوع اول محتوا آموزشی است و شامل مهارت‌های فنی، امدادی، هنری و تشکیلاتی و اعتقادی است ونوع دوم محتوا تربیتی و تعاملی است که شامل پویش، چالش‌ها، محتوای انگیزشی، سبک زندگی، مسابقات ذهن برتر، رادیو ستارگان، ستارگان تی‌وی است.

با توجه به وجود بیماری کرونا برنامه های اوقات فراغت امسال دانش آموزان توسط مراکزو انجمن های مختلف آموزشی و فرهنگی و آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0036pu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانش آموزان جشنواره مجازی خوزستان جشنواره ستارگان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان

همانطور که واقفیم ، کسب تجارب و به کارگیری عملی آنها در محیط آموزشی و تربیتی کلاس و مدرسه می تواند تاثیر بسزایی در روند رو به رشد دانش آموزان در مراحل آموزشی و پرورشی ایفا نماید.

از طرفی آموزش و تربیت بهتر برای همه برای پیشرفت در زندگی و کسب موفقیت بسیار ضروری است. اعتماد به نفس را افزایش می دهد و به شکل گیری شخصیت افراد کمک می کند. آموزش و تربیت مدرسه نقش بسزایی در زندگی هر فرد ایفا می کند.

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی معلمان در ابعاد مختلف می تواند المان های قابل توجهی را در پیشرفت علمی و اخلاقی دانش آموزان ارائه دهد. این مسائل در ابعاد مختلف تاثیر گذار و اجتناب ناپذیر است. سلسله تاثیراتی که این نوع تجارب در زندگی دانش آموزان دارد متنوع است.

تجارب برتر تربیتی باعث گسترش آگاهی می شود

عدم ایمان و باور های اخلاقی چیزی است که جامعه را باتلاق می کند. افرادی که توسط باورهای نادرست گمراه می شوند، بیش از آنکه به نفع جامعه باشند، ضرر دارند. تجارب برتر تربیتی به ما کمک می کند تا سوال کنیم، ذهنی تحلیلی به ما می دهد و به ما کمک می کند خرافات را رد کنیم. یک ذهن تحصیل کرده در پشت همه اعمال منطق و استدلال علمی می خواهد.

تجارب برتر تربیتی به ما کمک می کند تا در برابر باطل و حق بایستیم

تجارب برتر تربیتی به کاهش میزان جرم و جنایت کمک می کند. دلیلش این است که افراد تحصیل کرده می توانند بین درست و نادرست تفاوت قائل شوند.

به پیشرفت کمک می‌کند

تجارب برتر تربیتی بهتر فرصت‌های زیادی را به وجود می‌آورد و این امر به ویژه در زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، که در آن فناوری و آموزش تضمین می‌کنند که فرصت‌ها محدود به جغرافیا نیست، مهم است.

به ما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشیم

این یک واقعیت شناخته شده است که هرچه تربیت اخلاقی شما بیشتر باشد، عملکرد اجتماعی شما بهتر خواهد بود. ارتباط عمیقی بین تربیت و بهره‌وری وجود دارد و در این عصر که رقابت در هر نقطه وجود دارد، تربیت چیزی است که به شکوفایی صنعت و متعاقباً یک ملت کمک می‌کند.

به ما کمک می کند تا در سراسر مرزها ارتباط برقرار کنیم

آموزش دیجیتال به دستیابی به این امر کمک کرده است. آموزش به دانش‌آموزان از سراسر مرزها فرصت‌هایی برای ارتباط و برقراری ارتباط و تلاش برای ساختن آینده‌ای بهتر و جهانی بهتر داده است.

روایت پژوهی چیست؟

یک شکل ادبی از تحقیقات کیفی، روایت پژوهی همه چیز در مورد جمع آوری و بیان یک داستان یا داستان ها (به تفصیل) است. محققان روایت‌هایی درباره تجربیات افراد می‌نویسند، یک تجربه زندگی را توصیف می‌کنند و معنای آن تجربه را با فرد مورد بحث قرار می‌دهند. معمولاً یک طرح روایت پژوهی بر مطالعه یک فرد متمرکز است. محقق در مقابل یک جامعه، مفسر داستان های فرد می شود.

چه زمانی محقق از روایت پژوهی استفاده می کند؟

وقتی کسی مایل است داستان خود را بگوید، از یک زمان بندی پیروی می کند و محقق می خواهد آن را بنویسد. نویسنده می تواند ضمن ارائه رویکردی کیفی، به شکلی متقاعدکننده و ادبی بنویسد. محقق اطلاعات را از طریق مصاحبه، داستان های خانوادگی، مجلات، یادداشت های میدانی، نامه ها، زندگی نامه، گفتگوها، عکس ها و سایر مصنوعات جستجو می کند.

روایت پژوهی چگونه توسعه یافت؟

روایت پژوهی هنوز در حال توسعه است. نویسندگان رشته های متعددی از مطالعات علوم اجتماعی، از جمله آموزش، مدعی آن هستند. روندهای متعددی بر توسعه آن در حوزه آموزش تأثیر گذاشته است. زمانی که اولین بررسی کلی را برای حوزه آموزش ارائه کردند. سه عامل مؤثر بر رشد پیشنهاد شد: 1) تأکید بیشتر بر تأمل معلم. 2) تأکید بیشتر بر دانش معلمان. و 3) مربیانی که به دنبال آن هستند تا صدای معلمان را با توانمندسازی معلمان برای صحبت در مورد تجربیات خود به منصه ظهور برسانند.

ارزش های تربیتی و طرح کرامت

آموزش و پرورش با ارزش های تربیتی و اجرای پروژه هایی نظیر طرح کرامت نیرویی دگرگون کننده در زندگی افراد، در ایجاد جامعه ای عادلانه تر و فراگیرتر و در پیشبرد دانش بشری ایجاد نموده است.

این ارزش‌ها در طرح کرامت زیربنای آموزش های اخلاقی است که ما به دانش آموزانی ارائه می‌دهیم که ممکن است جای خود را در دانشگاه ها جستجو کنند تا علایق خود را کشف کنند، به دنبال صلاحیت‌های جدید و کشف راه‌هایی باشند که از طریق آن به جامعه کمک می‌کنند.

برنامه درسی و اخلاقی طرح کرامت

برنامه درسی و اخلاقی طرح کرامت در مرکز آموزشی است که ما ارائه می دهیم. برنامه درسی ما به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که یک آموزش مبتنی بر اخلاق را تضمین می‌کند و از عمق دقیق انضباطی و فرصت‌هایی برای وسعت مطالعه اطمینان می‌دهد که در آن آنها می‌توانند علایق و استعدادهای خود و مسیرهای تحصیلات تکمیلی حرفه‌ای، اشتغال یا تحقیق را کشف کنند.

درک عمیق انضباطی از طرح کرامت

برنامه طرح کرامت به دانش آموزان ما اجازه می دهد تا دانش و درک عمیق انضباطی را توسعه دهند و در عین حال کنجکاوی، خلاقیت و تحقیق را تشویق می کنند. این به دانش آموزان ما این توانایی را می‌دهد تا با شرایط و موقعیت‌های پیچیده‌ای که در آن قرار دارند، سازگار شوند و شکل دهند و آنها را برای پذیرش بسیاری از مسیرها و فرصت‌های ممکن آماده کند.

نتیجه‌گیری

آموزش و پرورش نیرویی دگرگون کننده در زندگی افراد، در ایجاد جامعه ای عادلانه تر، عادلانه تر و فراگیرتر و در پیشبرد دانش بشری است.با چشم انداز و ارزش های آموزشی ما، پیشرفت دانش آموزان و آموزش مسیر ما را در تجربه و آموزش دانش آموز از هم اکنون تا چشم انداز سند تحول بنیادین ترسیم می کند، آموزش به فرد کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را بشناسد، که در مقابل به پرورش یک جامعه قوی‌تر و منسجم کمک می‌کند.

کد خبر 746538

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم