Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی هادی نسب فرماندار اشکذر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی عزاداری در محرم نمی شود، گفت: هیئت های عزاداری باید از زمانی که مسئولان هیئت مشخص کنند، به مدت دو ساعت  و تنها در فضاهای باز، عزاداری کنند.

او اظهار داشت: مسئولان هیئت ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی دعوت می شوند تا توصیه ها و پیشنهادهای لازم در قالب دستورالعمل های بهداشتی به آن ها اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اشکذر ادامه داد: سازمان تبلیغات تعدادی پرچم و علم آماده و بین خانواده ها توزیع می کند تا شور حسینی همچنان در کوچه و خیابان شهرستان باشد.

هادی نسب با بیان اینکه پخت و توزیع غذا در محرم امسال ممنوع است، تصریح کرد: موادغذایی به صورت خام در قالب رزمایش مواسات و همدلی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

فرماندار اشکذر افزود: نخل برداری و حرکت هیئت ها بین محله ها ممنوع است و باید عزاداری در محل های ثابت و  روباز انجام شود.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عزاداری محرم هیئت های عزاداری کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • ادعای جالب: کین اصلا برای جام به بایرن نرفت
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد 
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • پیگیری حقابه کشاورزان بابلی از آب دشت هراز + فیلم