Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو، زندگی شهید محسن حججی از روز شنبه هجدهم مرداد در قالب سریال رادیویی «سربلند» از رادیو نمایش و رادیو معارف پخش می‌شود.

این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو معارف در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده است و همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضیه بامیری نویسنده سریال رادیویی «سربلند» در این باره گفت: «سربلند» قصه زندگی شهید محسن حججی است. شهید حججی جوانی مومن بود که آرزوی شهادت به سر داشت. تا جایی که برای برآوردن این آرزو نذر کرد چهل روز به زیارت جمکران برود. آخرین باری که شهید حججی به پابوس امام رضا (ع) رفت، طبق دستخطی که از ایشان به جا مانده طلب شهادت کرده است. بار اول که به سوریه اعزام شد فقط جراحت کمی دید و خودش معتقد بود، چون بدون اجازه مادر راهی شده به فیض شهادت نرسیده است، اما برای اعزام دوم حلالیت مادر را می‌گیرد و راهی سوریه می‌شود. او در یک عملیات توسط داعش اسیر می‌شود و آن‌ها بعد از نمایش فیلم اسارتش بدنش را قطعه قطعه کردند و در بیابان انداختند، ولی وقتی فهمیدند او فرمانده با ارزشی برای ایران است، دوباره قطعه‌ها رو جمع کرده و با ایران مبادله کردند.»

بامیری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به ایشان لقب حجت خدا را دادند.

نویسنده سریال رادیویی «سربلند» در پایان گفت: این نمایش رادیویی را بر اساس کتاب «سربلند» نوشته محمد علی جعفری و با توجه به تمام مصاحبات و سخنرانی‌های مرتبط با آن شهید بزرگوار نوشتم و از آن جایی که قصه برای یک قهرمان معاصر بود حساسیت نمایش و میزان مستند بودنش مهم بود. بنابراین سعی کردم قصه در عین نمایشی بودن بر اساس خط زندگی شهید پیش برود. از زمان خواستگاری اش تا شهادتش که یک دوره‌ تقریبا سه چهار ساله است.

مجموعه هفت قسمتی سریال «سربلند» به کارگردانی محمد پورحسن، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری حیدر صفدری، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرمندی احمد گنجی، محمد رضا علی، عباس توفیقی، محمد سعید سلطانی، محمد شریفی مقدم، فریبا متخصص، شیما جانقربان، امیر فرحان نیا، معصومه عزیز محمدی، مینو جبارزاده، محمد آقامحمدی و علی اصغر دریایی از روز شنبه هجدهم مرداد، ساعت ۱۷ از رادیو معارف پخش می‌شود و ساعت ۵ بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید حججی رادیو نمایش رادیو نمایش زندگی شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سربلند میدان» به تازگی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ سوم رسیده است.

این کتاب که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. سردار حجازی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

پس از شهادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی او در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» نوشته سعید علامیان منتشر و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کتاب «سربلند میدان» حاصل ۸۰ ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از هم‌رزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

این کتاب متشکل از ۱۹ فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت می کنند.

چاپ سوم این کتاب با طرح جلد جدید عرضه شده است.

کد خبر 6081679 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • «نیشتر» را با صدای اردشیر منظم بشنوید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم