Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق امروز (پنج‌شنبه) عملیات امنیتی مشترک بزرگی را باهدف پیگرد عناصر هسته‌های خاموش داعش در جزیره الحضر و منطقه الثرثار در جنوب غرب استان نینوا آغاز کردند.

الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این عملیات گروه‌های بزرگی از فرماندهی عملیات نینوا شامل لشکر ۴۴ و تیپ تک آوران لشکر ۲۱ و همچنین لشکر ۴۳ ارتش عراق همراه با نیرو‌های مهندسی میدان، نظامی و مقاومت دفاعی وابسته به الحشدالشعبی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این عملیات ویژه پیگرد عناصر هسته‌های خاموش داعش و تامین امنیت در این مناطق است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرده بود که تروریست‌های داعش به دنبال سوء استفاده از افزایش دمای هوا در این کشور و شیوع ویروس کرونا برای انجام عملیات تروریستی به ویژه در مناطق بیابانی هستند، لذا این فرماندهی راهبرد امنیتی جدیدی متناسب با شرایط موجود در پیش گرفته است.

«علی الحسینی» مسئول محور شمالی الحشدالشعبی، نیز اعلام کرد که در استان‌های کرکوک، دیاله و صلاح الدین دیگر اثری از تروریست‌های داعش نیست و در عملیات «ابطال العراق» عناصر بسیار اندک باقی مانده که تحت پیگرد هستند و خود را در مناطق دوردست و صعب العبور مخفی کرده‌اند، هدف قرار گرفته خواهند شد.

او افزود: تقریبا از دو سال پیش تاکنون تمامی سرکرده‌ها و عناصر خارجی گروه تروریستی داعش در این سه استان حضور ندارند و حملات الحشد الشعبی ضربات سهمگینی بر آنان وارد کرده و شماری از این سرکرده‌ها دستگیر شده‌اند.

به گفته کارشناسان امنیتی عراق، حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌های داعش با هدف ناامن جلوه دادن اوضاع عراق و بهانه تراشی برای ماندن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک عراق است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الحشدالشعبی عناصر تروریستی داعش ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی کالسو در استان بابل عراق که مقر فرماندهی حشدالشعبی است را بمباران کردند.

به گزارش «تابناک»؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در طول ساعات اخیر دست‌کم سه بار پایگاه نظام کالسو را هدف قرار دادند و به بمباران سنگین کالسو پرداختند. این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیروهای زرهی و نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است. در پایگاه نظامی مشترک کالسو علاوه بر حشد الشعبی، محل استقرار بخشی از نیروهای ارتش و پلیس فدرال نیز هست.

در ابتدا برخی منابع با توجه به سوابق و نوع حمله، این بمباران را متوجه آمریکایی‌ها دانستند اما در زمانی اندک از حمله، شبکه پی‌بی‌اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد: «ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، هیچ فعالیتی نداشته است... احتمالاً این حمله از جانب اسرائیل بوده است، اما هنوز به طور قطع تایید نشده است.» سپس سخنگوی پنتاگون رسماً گفت: «ما هیچ بمبارانی در داخل عراق انجام ندادیم و ارتباطی با انفجارهای پایگاه الحشدالشعبی نداریم.»

پس از این حمله مقاومت اسلامی در عراق در اطلاعیه اعلام کرد: «...هدف حیاتی ایلات در جنوب اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادیم... این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن اسرائیلی و هدف قرار دادن مقر نیروهای الحشد الشعبی.»

 

این خبر تکمیل می‌شود

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد
  • مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
  • حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق
  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن