Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@10:21:08 GMT

پدر تحقیقات مرکبات ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۸۶۴

پدر تحقیقات مرکبات ایران درگذشت

«یونس ابراهیمی» پدر تحقیقات مرکبات ایران در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،  «یونس ابراهیمی» پدر تحقیقات مرکبات ایران، رییس اسبق و عضو هیات علمی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

 

زنده یاد ابراهیمی متولد سال ۱۳۱۳ در شهر مرزی بندر آستارا بود، وی در حوزه تحقیقات کشاورزی به ویژه مرکبات و میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با ممارست و جدیت هرچه تمام تلاش های ارزشمندی را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پدر تحقیقات مرکبات ایران فوق لیسانس در رشته میوه‌های گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری از دانشگاه فلوریدا بود، وی در مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تحقیقات زیادی در زمینه مرکبات و کیوی انجام دادند.

 

ایجاد غنی ترین باغ کلکسیون مرکبات در ایستگاه مرکبات کترا، پیوند ۷۵ گونه مرکبات بر روی پایه درخت نارنج تحت نام درخت دوستی، رساندن تولید کیوی فروت در ایران از رتبه صفر به رتبه هفتم در دنیا گوشه ای از فعالیت های زنده یاد یونس ابراهیمی است.

 

زنده یاد ابراهیمی به همراه سه چهره برجسته کشاورزی کشور، برگزیده گروه علوم کشاورزی برای تجلیل در نخستین دوره انتخاب شده‌اند و در نخستین دوره معرفی و تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور منتخب فرهنگستان علوم، در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در فرهنگستان علوم، در آیینی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده علمی و پژوهشی ایشان تجلیل به عمل آمد.

 

مراسم تشییع پیکر پدر تحقیقات مرکبات ایران امروز(پنج‌شنبه، ۱۶ مرداد) با حضور مشاور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، فرماندار رامسر و دیگر مسئولین و کارکنان در پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری برگزار شد و پس از ذکر مصیبت و نماز میت، پیکر استاد در زیر درخت دوستی که خود خالق آن بود به خاک سپرده شد.

 

آیین بدرقه و تشییع پیکر استاد یونس ابراهیمی به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس اطلاع رسانی عمومی نشد و  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تشییع به صورت محدود توسط اعضای خانواده و با حضور برخی مسئولین، کارکنان و دوستداران برگزار شد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: رامسر خاکسپاری بندر آستارا درگذشت یونس ابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مسابقات فوتسال جام رمضان ۱۴۰۳ با حضور بازیکنان لیگ برتری و لژیونر از سطح بالایی برخوردار است.

مسابقات فوتسال جام رمضان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و هواداران زیادی را تا پاسی از شب به سالن‌های مشهد می کشاند، اما امسال یک اتفاق متفاوت سطح کیفی بازی‌ها را بالا برده‌است.

تیم انصارالحجه که در سالن اقدسیه مشهد بازی‌هایش را آغاز کرده، از بازیکنان لیگ برتری و لژیونر مشهدی تشکیل شده و همین موضوع این تیم را جزو مدعیان قهرمانی امسال کرده‌است.

بازیکنانی همچون علی ابراهیمی، بازیکن سابق تیم ملی و حال حاضر تیم الموارد المایه بغداد که سابقه چندین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر ایران و همچنین آقای گلی در مسابقات دانشجویان آسیا و لیگ برتر مالزی را در کارنامه دارد، در کنار سجاد امانی، سجاد عادلی و سینا اسدی که در تیم‌ فرش‌آرا حضور دارند و همچنین بازیکنان با تجربه دیگری نظیر عادل برجسته، حامد سنائی، علی بهلول و احسان سهیلی مقدم که همگی سابقه حضور در لیگ برتر ایران را دارند، به جام رمضان امسال مشهد رنگ و بوی دیگری داده است.

همچنین جوانان آینده داری همچون امیر محمد پور و مرتضی محمودی نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند و در تیم انصارالحجه توپ می‌زنند.

این تیم موفق شد در گروه خود به راحتی با به ثمر رساندن ۳۸ گل زده و تنها ۳ گل خورده به عنوان سرگروه صعود کند و در نخستین بازی حذفی نیز با ۱۳ گل حریف خود را از پیش رو بردارد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، بازی‌های جام رمضان امسال ابتدا در ۱۰ سالن با شرکت ۳۲۰ تیم به صورت همزمان برگزار می‌شود و در پایان مرحله نخست، ۳ تیم برتر هر سالن، راهی سالن شهید بهشتی می شوند تا مرحله نهایی مسابقات با حضور۳۰ تیم و به صورت حذفی برگزار شود.

ابراهیمی: سطح کیفی مسابقات رمضان بالاست

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص گرد هم آمدن این تعداد بازیکن لیگ برتری دور هم و بازی کردن خودش در جام رمضان مشهد اظهار کرد: قبل از هرچیز باید ابتدا از بخش خصوصی که از تیم ما حمایت کردند آقایان مهدی مجتهدی، از فعالان با سابقه اقتصادی در حوزه زعفران و مهدی طلوع، مالک شله و حلیم چهارفصل که از افراد خوشنام و با سابقه رستوران‌های مشهدی هستند، تشکر کنم که پای کار آمدند و در این شرایط اقتصادی بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه فقط جهت ترویج ورزش از ما حمایت ‌می‌کنند. آنها باعث شدند این تیم تشکیل شود.

ابراهیمی تصریح کرد: حامیان تیم از قدیمی‌های مشهد هستند و به دلیل علاقه و ارادت به حضرت مهدی (عج)، این تصمیم گرفته شد که تیم را با نام انصارالحجه مزین و در مسابقات شرکت کنیم تا در کنار ورزش، فرهنگسازی نیز صورت گیرد.

وی افزود: بازی‌های لیگ عراق به دلیل جام ملت‌های آسیا تعطیل شده و با هماهنگی باشگاهم به مشهد آمدم. چون نمی‌خواستم از شرایط مسابقه دور باشم، برای اولین بار پس از سال‌ها در جام رمضان به میدان می‌روم.

ابراهیمی در خصوص هدف تیم انصارالحجه در این دوره از رقابت‌ها گفت: با وجود بازیکنان خوب و توانمندی که داریم در کنار کادر قوی و کار بلد، مهران مزروعی و حسین درودی انشالله بتوانیم به بهترین مقام ممکن دست پیدا کنیم.

وی در خصوص استقبال هواداران از این رقابت‌ها گفت: انصافا با سطح کیفی خوبی که مسابقات دارد، طبیعی است که هواداران مشهدی به سالن‌ها بیایند و مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. فکر می‌کنم امسال سطح مسابقات بهتر شده و هواداران بیشتری هم به سالن می‌آیند. البته مطمئنا استقبال اصلی در سالن شهیدبهشتی رخ خواهدداد و بعید نیست که هر بازی این سالن مملو از جمعیت شود، زیرا مردم مشهد فوتسال‌دوست هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • چوپان و ۱۰۰ راس دام در تیران و کرون پشت تریلر جان باختند
  • احیا ۲۳۹ واحد غیر فعال و نیمه فعال لرستان
  • حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد
  • سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می کند
  • ادامه جنگ اشغالگران با بیمارستان‌های غزه و کشتار در دیرالبلح