Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@03:52:30 GMT

۱۰ نکته ضروری برای کنکوری‌های کارشناسی ارشد ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۸۸۳

۱۰ نکته ضروری برای کنکوری‌های کارشناسی ارشد ۹۹

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه در ۸۰ شهرستان و ۲۲۶ حوزه امتحانی آغاز شد. در این مطلب به بیان نکات لازمی که هر داوطلب شرکت کننده در این آزمون باید بداند می‌پردازیم.

فرآیند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فردا جمعه ۱۷ مرداد و شنبه ۱۸ مرداد ادامه دارد.

داوطلبانی که طی فردا و پس فردا ۱۷ و ۱۸ مرداد آزمون دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتیجه اولیه این کنکور دهه دوم شهریور ماه اعلام و داوطلبان از دهه دوم شهریور انتخاب رشته را شروع می‌کنند.

نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می‌شود و پس از آن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می‌توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند.

فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره ۱۵۷ هزار نفر است که ۱۴۰ هزار ظرفیت این آزمون برای دانشگاه آزاد است.

به گفته خدایی رئیس سازمان سنجش ۳۰۹ هزار نفر به وسیله این آزمون وارد دانشگاه خواهند شد.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

در این آزمون به طور کلی ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد، ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر نسبت ۵۰ -۵۰ زنان و مردان در این آزمون دیده می‌شود.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، علاوه بر مشاهده کارنامه ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی که در دهه دوم شهریورماه اعلام می‌شود نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد و نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل اقدام کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان پارسی خبر انتخاب رشته کارشناسی ارشد انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به اطلاع شركت‌كنندگان آزمون ورودي دوره دكتري«Ph.D.»  (نيمه‌متمركز) سال 1403 مي‌رساند؛ كارنامه نتايج اوليه آزمون مذكور در روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/01/28از طریق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قابل مشاهده است.

افرادی كه بر اساس مندرجات كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه به‌تاریخ 1403/02/01 تا روز چهارشنبه به‌تاریخ 1403/02/05نسبت به ثبت كدرشته‌محل‌هاي انتخابي خود (حداكثر 50 كدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحاني كه در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند.

به اين‌دسته از متقاضیان توصيه مي‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و اطلاعيه‌هاي مرتبط با آن اقدام، سپس كدرشته‌محل‌هاي مورد علاقه خود را از كدرشته‌محل‌هاي مربوط به مجموعه امتحاني انتخاب و اولويت‌ها را به ترتيب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌هاي خود اقدام نمايند. دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اين آزمون از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان از بعدازظهر روز سه‌شنبه به‌تاریخ 1403/01/28در اختيار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
لازم به توضيح است اسامي معرفي‌شدگان داراي حدنصاب به منظور شركت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسي سوابق علمي و پژوهشي و ...) در دهه اول خردادماه 1403 از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر خواهد شد.
داوطلبان به موارد ذیل توجه نماید:

1-داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند. شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

2-داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌هاي غيرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر يك از كدرشته‌محل‌‌هاي مربوط به دانشگاه‌هاي: امام صادق(ع)، جامع امام حسين(ع) و علوم انتظامي امين هستند، در صورت تمايل و داشتن شرايط لازم مطابق توضيحات انتهاي دفترچه، مي‌توانند كدرشته‌محل‌هاي مربوط به دوره‌هاي روزانۀ فقط دانشگاه‌هاي مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نيز انتخاب نمايند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • زمان اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی