Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:48:15 GMT

هیروشیمای معیشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۸۹۷

هیروشیمای معیشت

از زاویه ای جایگزینی جنگ اقتصادی به جای جنگ نظامی و طرف دیگر راهبرد تهدید معیشتی به جای استفاده از بمب اتم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انفجار بیروت عنوان کرد که انفجار کاملاً مشکوک است و با رفتارهای سال‌های اخیر آمریکا و اسرائیل سنخیت دارد.

متن کامل این مطلب به شرح زیر است: 

انفجار کم سابقه بیروت کاملا مشکوک است و با رفتارهای امریکایی اسراییلی سالهای اخیر هماهنگی و سنخیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این فرض حکایت انفجار بندر اقتصادی بیروت از دو منظر مهم جای تامل دارد:

از زاویه ای جایگزینی جنگ اقتصادی به جای جنگ نظامی و طرف دیگر راهبرد تهدید معیشتی به جای استفاده از بمب اتم است.

با این انگاره؛ می توان سیاست اسراییل و امریکا را هیروشیمای معیشت و یا گندم نامید؛ زیرا با توجه به دو نکته ذیل در حادثه بیروت و حوادث مشابه بیشترین مساله ای که به عنوان پیش نیاز افزایش فشار بر مردم مورد تهدید و آسیب واقع شده معیشت و قوت مردم بوده است:

۱- سیاست ترامپ بر خلاف اسلاف خود از جمله بوش و ریگان از اولویت دهی به جنگ اقتصادی نسبت به اقدام نظامی برخوردار می باشد. برای مثال ترامپ علیه چین و اروپا از ابزار تعرفه ها و علیه ایران و روسیه از تحریم ها بهره برده است. به بیان دیگر ترامپ به نتیجه رسیده که بمب اتمی و دیگر ابزار نظامی خاصیت خود را از دست داده و جنگ اقتصادی را اولویت نخست خود قرار داده است. 

۲- نتایج انفجار بیروت بسیار شبیه نتایج اقدامات دیگر امریکا در لبنان ارزیابی می گردد از جمله اقدامات مذکور تلاش برای کاهش شدید لیر لبنانی در چند ماه اخیر است. جالب توجه است که سالهای زیادی هردلار در مقابل ۱۵۰۰ لیر لبنانی معامله می شده، ولی از پنج ماه قبل به این طرف هر دلار در مقابل۹۰۰۰ لیر لبنانی معاوضه گردیده است و با این تغییر قدرت خرید مردم لبنان به شدت کاهش یافته و معیشت مردم لبنان تحت فشار شدید قرار گرفته است. 

در انفجار بیروت نیز معیشت مردم  یعنی ذخایر گندم و مواد غذایی آسیب جدی دیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن رضایی گندم انفجار جنگ جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری

امتداد- با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و دیگر مدیران ارشد بانک ملی ایران و همچنین بیش از 1800 تن از همکاران جدید، مراسم اختتامیه دوره های توجیهی شغلی بدو خدمت ویژه کارکنان جدید الاستخدام بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم با بیان این که با همت، شفافیت در امور و کارگروهی تمام عیار در بانک زمینه ورود و استخدام همکاران جدید فراهم شد، افزود: با توجه به کسری کادر در بانک، استخدام نیروهای تازه نفس طی یک فرآیند در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نحو  انجام شد.

وی در ادامه به بانک ملی ایران به عنوان یک بانک پیشرو و پیشگام در نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت و کارکردن در بانک ملی ایران یک افتخار است که امروز این توفیق نصیب شما شده و شما عزیزان باید به عنوان یک امانتدار و میراث دار  ، با تعامل، برخورد مناسب، انجام امور محوله، وظایف ذاتی خود را که به خوبی درجهت خدمات بهینه به مشتریان ، نگهداری و حفظ این امانت کوشا باشید.

دکتر نجارزاده با بیان این که مطلب افزود: بانک ملی ایران با ۹۵ سال قدمت و خدمت ، بیش از ۵۳ میلیون مشتری در سراسر کشور را به عنوان میراث بزرگ و گران بها که با تلاش گذشتگان به دست آمده است را   امروز به دست شما سپرده است و انتظار می رود این امانت را با تلاش و کوشش حفظ و توسعه دهید.

وی به غیرحضوری شدن عمده خدمات بانک اشاره کرد و گفت: از سال گذشته با یک کار گروهی و برنامه ریزی منسجم و هماهنگ عمده خدمات بانک غیرحضوری شد و توانستیم مراجعات مشتریان به شعب را در حد قابل توجهی کاهش دهیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران در بخش دیگری از سخنانش در این مراسم به یادگیری پیوسته و آموزش مستمر کارکنان اشاره کرد و گفت: آموزش هدفمند و کاربردی در بانک، برای همکاران موجب موفقیت، تغییر و تحولات خوبی خواهد شد.

تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در بانک از دیگر موضوعاتی بود که دکتر نجارزاده در این مراسم به آن پرداخت و تاکید کرد: همه کارکنان باید بدانند که مسیر شغلی و انتصابات در بانک شفاف است و با توانمندی، دانش کافی و وجود تجربه بی شک ارتقاء خواهند یافت.

وی در خاتمه این مراسم موفقیت های بانک در سال گذشته را قابل توجه دانست و تصریح کرد: بانک در سال گذشته با کمک نیروهای نخبه و بانکداران خبره خود بعد از سال ها توانست سهم خوبی از بازار را کسب کند و با افزایش سرمایه و مدیریت دارایی و بدهی جایگاه بانک را مجدد در نظام بانکی ارتقاء دهد.

در این مراسم کارگروهی با حضور مدیران ارشد بانک برگزار شد که در این کارگروه به تشریح، بیان مسائل و بررسی موضوعات مربوطه پیرامون امور بانک و همکاران جدید الاستخدام پرداخته شد .

گفتنی است، اهداء و درج نشان بانک به کارکنان جدید توسط مدیران ارشد بانک  بخش های پایانی این مراسم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری
  • صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
  • ماجرای جایزه بین‌المللی گرفتن صحرا اسدالهی چه بود؟
  • این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟
  • خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
  • صحرا اسداللهی از جشنواره زنان بیروت جایزه گرفت
  • جایزه جشنواره بین‌المللی زنان بیروت به بازیگر ایرانی رسید