Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:39:21 GMT

تعداد دکل‌های حفاری نفت ونزوئلا صفر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۹۶۲

ونزوئلا پس از این که آخرین شرکتی که همچنان سرگرم حفاری نفت در این کشور بود آخرین دکل حفاری فعال را متوقف کرد، دیگر دکل حفاری فعال ندارد.

به گزارش ایسنا، طبق آمار ماهانه شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز، ونزوئلا تا ژوئن سال ۲۰۲۰ یک دکل حفاری فعال داشت.

پس از این که ابرغول آمریکایی شورون فعالیتهای نفتی خود در ونزوئلا را به دلیل تحریمهای آمریکا معلق کرد، شرکت "نابورز اینداستریز" که پیمانکار شورون بود، فعالیت خود را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت شورون در سه ماهه دوم ضرر و زیان ۲.۶ میلیارد دلار را به دلیل سرمایه گذاری خود در ونزوئلا متحمل شد. ابهامات پیرامون فضای فعالیت و دورنمای کلی بازار نفت، باعث شد این ابرغول آمریکایی بزرگترین ضرر مالی در سه دهه گذشته را تجربه کند.

تونی پتریو، رییس و مدیرعامل نابورز گفت: در ونزوئلا خروج آخرین مشتری اصلی ما باعث شد فعالیتمان را متوقف کنیم.

راس دالن، موسسه بانک سرمایه گذاری کاراکاس کپیتال به روزنامه هیوستون کرونیکل گفت: اکنون که نابور دکل حفاری فعال خود را تعطیل کرده است، ونزوئلا هیچ دکل حفاری نفتی ندارد.

این اتفاق به معنای بازگشت ونزوئلا به یک قرن عقبتر و پیش از سال ۱۹۱۴ است که نخستین چاه نفت ونزوئلا حفاری شد.

تولید نفت ونزوئلا سالیان متمادی است که دچار سقوط آزاد شده اما تحریمهای آمریکا علیه صنعت و صادرات نفت ونزوئلا، کمبود نقدینگی و پاندمی ویروس کرونا تیر خلاص را به صنعت این کشور زدند.

صنعت نفت ونزوئلا حتی پیش از سقوط قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا به دلیل تحریمهای سخت گیرانه آمریکا که با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعمال شدند در حال فروپاشی بود. درآمد نفتی تنها منبع ارزآوری مادورو بود و آمریکا به دنبال آن بوده تا حد امکان مانع تجارت نفت ونزوئلا شود.

بعلاوه، شرکت نفتی دولتی PDVSA به شدت دچار کمبود منابع مالی بوده و سالها در تعمیرات و نگهداری تاسیسات و پالایشگاهها سرمایه گذاری نکرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تولید نفت شرکت PDVSA در ژوئن ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد و تولید ونزوئلا در ژوییه به پایینترین حد در ۷۵ سال اخیر رسید و تنها ۳۷۴ هزار بشکه در روز بود در حالی که ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان است.

منبع: الف

کلیدواژه: دکل حفاری فعال نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا