Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر گفت: بعد از ترور حاج قاسم بافت جامعه ما تغییر کرد، ولی ما شاهد این هستیم که بعضاً تشکل‌ها با توجه به رویکرد مسئله محوری که داشتند، متوجه این تغییر رویکرد جامعه و بافت جامعه نیستند و از جامعه غافل می‌شوند.

نامدار، مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون مسئله محوری گفت: از موضوع مسئله محوری یک چیزی در ذهن‌ها ایجاد شده است که شاید با آنچه واقعیت دارد تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: مسئله محوری از آنجایی آغاز شد که پراکنده کاری در تشکیلات زیاد بود و دغدغه‌ی یک کار و مسئله به صورت متمرکز در تشکیلات وجود نداشت به همین دلیل یک نگاهی شکل گرفت در سطح نخبگانی دانشجویی و آنهم اینکه در این سیستم می‌باید مسئله محور شد تا بازدهی سیستم بالا برود.

نامدار تصریح کرد: این موضوع سبب شد تا کمی از پراکندگی کار‌ها کاسته شود و اینکه صرفا هرروز یک کار انجام دهیم فاصله بگیریم. اما به نظرم کمی دچار انحراف شد از این جهت که تمرکز بیش از حد گاهی باعث می‌شود که انسان از اطراف خود باز بماند و زیادی وارد جزئیات شدن موجب می‌شود که از اطراف غافل شویم و بعضا در برخی تشکل‌ها این امر اتفاق می‌افتد و برای مثال می‌بینیم که اتفاقات زیاد اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در کشور می‌افتد که نیازمند واکنش نشان دادن است، اما هنوز برخی تشکل‌ها درگیر آن مسئله هستند و ری‌اکشنی نسبت به آن تشان نمی‌دهند.

مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر گفت: بعد از ترور حاج قاسم یا پس از گرانی بنزین بافت جامعه ما تغییر کرد، ولی ما شاهد این هستیم که بعضاً تشکل‌ها باتوجه به رویکرد مسئله محوری که داشتند اصلا متوجه این تغییر رویکرد جامعه و بافت جامعه نیستند و همچنان به کاری که از قبل انجام می‌دادند متمرکزند، حتی گاهی می‌بینیم برخی تشکل‌ها برنامه ۵ ساله یا ده ساله برای مسئله شان ریخته اند و این حتی در سطح کلان رهبری هم به صورت جزئی ده سال آینده را تعیین نمی‌کند و خیلی کلی می‌گویند دهه پیشرفت و عدالت.

وی افزود: رهبری تشکل‌های دانشجویی متاسفانه به شدت تحت تاثیر جامعه، تحت تاثیر رسانه و تحت تاثیر شبکه نخبگانی و اندیشکده‌ها و سیاسیون و ... است لذا می‌آیند بر روی مسئله محوری دست می‌گذارند که عبارت است از پیگیری یک پروژه تا رسیدن به نقطه مطلوب و امر پسندیده‌ای است، اما اگر مسئله محوری به این معنا باشد که هر اتفاقی مثل کرونا و ... به وجود می‌آید ما همچنان در پی مسئله خودمان صرفا باشیم کار اشتباهی است.

نامدار در ادامه پیرامون آسیب‌های تشکل مسئله محور تصریح کرد: از دیگر موارد آسیب‌های تشکل‌ها می‌تواند منقطع شدن تشکل از جامعه با پرداختن صرف به مسئله محوری باشد. همچنین آفت دیگری که در این باره وجود دارد می‌توان به این مورد اشاره کرد که گاهی ما آنقدر پژواک صدای خودمان را می‌شنویم که فکر می‌کنیم حرف ما در همه جا گفته شده است و حس از خود راضی بودن و اینکه حرفش درست است به او دست می‌دهد. چرا؟ چون نشریه داشته و در رسانه انعکاس داشته احساس درست بودن به او دست می‌دهد، ولی باید دید این‌ها چقدر تاثیر داشته است؟ درحالی که باید بررسی کرد چقدر تاثیر داشته است تا اینکه در فضای پوشالی به آن ببالیم.

مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: اینکه ما برای مسئله محور شدن و پیش بردن مسئله‌مان با برخی جریانات سیاسی یا فلان رسانه ببندیم ارزشمند نیست. در حالیکه سیاسیون کارشان زد و بند کردن از و بسیاری از ما دانشجویان قهار‌تر هستند در این کار بسته می‌شود اینگونه زد و بند‌ها را داشت مغلوب طرف‌مقابل نشد. در واقع یکی از آفت‌های تشکل‌های مسئله محور می‌تواند این باشد که این تشکل‌ها مزیت نسبی خود را از دست بدهند و در واقع آنقدر بر روی مسئله متمرکز شوند که بقیه‌ی جوانب مربوط به آن را نبینند و متاسفانه نتیجه آن پوچ و خالی شدن برخی از تشکل‌ها می‌شود.

وی افزود: اگر با همین سیستمی که الان داریم پیش می‌رویم ادامه بدهیم حدوداً در ۵ سال آینده با کثرت مسئله‌ها روبرو خواهیم شد در حالیکه تعداد مشکلات حل شده کمتر هستند و از حرکت به سمت جامعه ایده آل باز می‌مانیم و جنبش دانشجویی به عنوان آخرین گروه‌هایی که در جامعه فعال است تبدیل می‌شود به گروه‌هایی که در مسئله شان حل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر مسئله محوری مسئله محور بافت جامعه تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهران فاطمی در دیدار با شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای مسکن است که باید دولت‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در هاشم آباد تهران سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وی گفت در صورتی که به مسکن و ساخت آن توجه نشود، جامعه با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مورد نیاز به ویژه برای جوانان و افزایش اجاره بها روبه‌رو می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن از سوی حضرت امام خمینی(ره) با هدف تامین مسکن محرومان عنوان کرد: متاسفانه در طول یک دهه در کشور ساخت مسکن متوقف شده بود و توجهی در این زمینه نبود. این موضوع سبب شد که در حوزه مسکن در نقاط مختلف کشور از جمله یزد شاهد ناترازی بسیار شدیدی باشیم که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و به دنبال آن فشار به جامعه بود.

وی به وعده دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در این دولت توجه به بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع جزو نخستین مسائلی بود که به مرحله بررسی و اجرا رسید.

استاندار یزد به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ده‌ها هزار قطعه زمین برای خانه‌دار شدن مردم تخصیص داده شده و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بنیاد مسکن را یکی از موفق‌ترین ادارات استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه مسکن داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227514 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»