Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:05:52 GMT

افزایش ذخیره سازی بند خون ناف در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۰۰۵

افزایش ذخیره سازی بند خون ناف در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعزیز موسوی بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: سلول های بنیادی خون بند ناف به عنوان یکی از باارزش ترین ذخایر سلولی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند.

وی افزود: در کشور ما هم این ذخیره سازی وجود داشته و در حال حاضر ۱۳۰ هزار نمونه از کل کشور در بانک سلول های بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: مردم باید بپذیرند که ذخیره سازی خون بند ناف به نوعی یک بیمه سلامتی برای فرزند آن ها و اعضای خانواده است لذا باید در این بخش وارد شوند.

وی با بیان این که هزینه ذخیره سازی خون بند ناف در کشور ما کم تر از کشورهای دیگر است، اضافه کرد: برای کسانی که توانایی پرداخت هزینه های ذخیره سازی را ندارند، وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

موسوی افزود: بانک خون بند ناف گلستان یکی از ۳۰ نمایندگی در کشور است و در شهرهای گرگان و گنبدکاووس دفتر فعال داریم که تمام بیمارستان‌های سطح استان را که دارای زایشگاه هستند پوشش می‌دهند.

وی از افزایش ذخیره سازی خبرداد و گفت: کسانی که تمایلی برای ذخیره سازی خون بند ناف دارند، می توانند به دفاتر بانک خون بند ناف رویان در سطح استان مراجعه کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان در یخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اجرای های طرح های اشتغال زایی خانگی، گفت: بر اساس این طرح جهاددانشگاهی گلستان متعهد به ایجاد دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار در سطح استان شده است.

وی افزود: این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور بانوان استانداری در حال انجام بوده و این اشتغال وابسته به تسهیلات بانکی نیست و بر اساس آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار است.

طبق گفته موسوی شناسایی افراد در قالب این طرح از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از ورود این نهاد در عرصه مقابله با کرونا در تولید محصولات بهداشتی و راه اندازی پویش های جهادی خبرداد.

کد خبر 4992781

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان جهاد دانشگاهی بانک خون بند ناف ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد روز خبرنگار ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا کمک مومنانه بیرجند عید غدیر خم خون بند ناف ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد

احمد بختیاری با اشاره به آغاز اجرای طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان و ضرورت تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: دستورالعمل این طرح به دستور مقام عالی وزارت توسط سازمان شیلات ایران با مشارکت شیلات استان‌ها تهیه و به تایید وزیر رسیده است.

او با اشاره به اینکه طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره و افزایش بهره‌وری آب اجرا می‌شود گفت: همچنین افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و درآمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان شمار دیگری از اهداف است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه خواهد داشت گفت: در کشور ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی و ۶۵ هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح ۱۵ هزار استخر دیگر ماهی دار خواهد شد.

بختیاری گفت: در استان همدان نیز طبق آخرین آمار‌ها حدود ۱۵ هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد همچنین طبق برآورد‌ها حداقل ۲ هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان