Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:14:25 GMT

روش های دریافت پاسپورت و اقامت دائمی کشور ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۲۶۲

روش های دریافت پاسپورت و اقامت دائمی کشور ترکیه

روش های دریافت شهروندی؛ تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه چیست؟ چطور می توانم در سریع ترین زمان ممکن پاسپورت ترک بگیرم؟ کدام روش گرفتن اقامت ترکیه بی دردسر هست؟

اگر شما به دنبال جواب یکی از این سوالات هستید ما در این گفتار جوابی جامع و براساس قانون مدنی کشور ترکیه به شما ارائه می دهیم.

تا بتوانید با اطلاعات کافی براساس شرایط فعلی تان اقدام به دریافت اقامت قانونی و دائمی کشور ترکیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری ترکیه نیز مانند سایر کشورهایی که اقدام به جذب مهاجرین از سایر کشور ها می کنند.

شرایط مناسبی را از ابتدای پاییز سال 2018 برای مهاجرین پیش بینی کرده است.

ساده ترین و سریع ترین روش برای گرفتن اقامت دائمی (شهروندی) و در نتیجه پاسپورت ترکیه؛ به موجب قانونی که در سپتامبر 2018 تصویب شد:

1- خرید خانه به صورت نقد به ارزش 250 هزار دلار یا بالاتر است

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که با شرایط خرید اقساطی هم امکان دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه وجود دارد؟

و جواب بله است.

لازمه یک خرید مطمئن داشتن حساب بانکی معتبر در ترکیه است، همزمان با تحویل ملک و سند انجام امور دریافت پاسپورت توسط وکلای مجرب شروع می گردد.

در کوتاه ترین زمان ممکن در حدود ۳۰ الی ۴۵ روز کاری پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه دریافت میگردد.

سایر روش های دریافت پاسپورت ترکیه: 2- سپرده بانکی به ارزش 500000 دلار در بانک (مبلغ به مدت سه سال باید در بانک باقی بماند)

و همچنین به سپرده در بانک سود ماهانه تعلق می گیرد.

3- ازدواج با شخص ترک که باید توسط مراکز رسمی و مراجع قانونی ثبت شده باشد.

در مورد ازدواج شخص خارجی با ترک و دریافت اقامت دایم باید سوری نبودن ازدواج اثبات شود و بررسی های قانونی در مورد جوانب مختلف که نشان دهنده ازدواج واقعی است انجام می شود که بعد از زمانی حدود 4-5 سال، شخص خارجی در صورت داشتن شرایط لازم اقامت دایم کشور ترکیه را دریافت می نماید.

4- ثبت شرکت و اخذ اجازه کار:

با ثبت قانونی شرکت در کشور ترکیه و اخذ اجازه کار بصورت قانونی و رسمی به مدت پنج سال بدون وقفه همچنین پرداخت منظم مالیات، می توان جهت اخذ اقامت دایم کشور ترکیه اقدام نمود.

5- از طریق کار و استخدام در شرکت رسمی و اخذ مجوز کار

در این روش اخذ اقامت دایم، کارفرمایی معتبر برای شخص درخواست مجوز کار می دهد و پس از انجام مراحل قانونی مجوز کار صادر می شود. باید توجه داشت که مجوز کار اخذ شده مخصوص به کاری است که کارفرما برای آن درخواست داده است و برای کار در مکانهای مختلف نمی توان از مجوز کار یکسان استفاده کرد. بعد از پنج سال در صورت داشتن شرایط لازم جهت اخذ اقامت دایم کشور ترکیه می توان اقدام نمود.

6- اخذ پاسپورت و شهروندی از طریق تولد

با توجه به قوانین کشور ترکیه درباره کسب تابعیت و شهروندی کشور ترکیه، در صورتی که افراد خارجی در کشور ترکیه صاحب فرزند شوند نمی توانند برای نوزاد درخواست تابعیت و شهروندی نمایند. اما اگر والدین موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شده باشند فرزند آنها نیز تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت می نماید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت ثبت شرکت رپرتاژ آگهی طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت پاسپورت ترکیه کشور ترکیه اقامت دایم مجوز کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الو! یه تغییر دائمی چند؟

  مادر و ناخن‌های فرزندش!
این بار درنقش یک مادر نگران فرورفتیم وبا ناخن‌کاری که شماره‌اش را از اینستاگرام پیدا کرده بودیم، تماس گرفتیم. گفتیم که برای دختر ۱۴‌ساله‌مان وقت کاشت ناخن می‌خواهیم و حتما باید آخر هفته باشد تا مزاحم مدرسه‌اش نشود.با گفتن این سن خاص، منتظر منع و توصیه‌ای بودیم اما به‌راحتی برای ما زمان خالی‌‌ای در روز جمعه در نظر گرفت. پیگیرتر شدیم و اشاره کردیم که باید طبیعی باشد تا برای مدرسه‌اش مشکل‌ساز نشود. بی‌تکلف گفت که هرمدلی بخواهیم برای‌مان انجام می‌دهد. ادامه دادیم و پرسیدیم که به صدف ناخن دخترم آسیب نمی‌زند؟ با اطمینان گفت: نه! شش سال است برای خودم هم کار کاشت انجام می‌دهم!مکالمه را تمام کردیم اما متوقف نشدیم. به یک ناخن‌کار دیگر که کم سن‌و‌سال‌تر از بقیه به نظر می‌رسید، تماس گرفتیم. این مکالمه ما را امیدوارتر کرد.تا متوجه سن دخترک خیالی تیم نوجوانه شد، پیشنهاد داد به جای کاشت ناخن، کار ژلیش انجام دهد. گفتیم که دخترم اصرار به کاشت دارد و اوهم صادقانه، بیشتر توضیح داد که بعد ازریمو کاشت،صدف ناخن آسیب می‌بیند و ژلیش برایش بهتر است.ازسختگیری مدرسه گفتیم وشکایت کردیم که دخترمان کمی پر‌رو است واصراربه همین کاشت ناخن دارد‌(خوب در نقش‌مان فرو رفته بودیم!).درجواب‌مان باصداقت بیشتری توضیح دادکه اگرمدرسه حساس است،نمی‌تواندانجام بدهد وبعد درمیان حرف‌هایش، گفت که خودش هم دبیرستانی است و به خاطر مدرسه، ناخن‌هایش را کاشت نکرده است! 

بینی چند؟
برای شناخت مسیرعمل بینی،خودمان راجای یک دختر۱۵ساله‌زدیم.با کلینیک زیبایی اول تماس گرفتیم وسن‌مان راگفتیم.منشی گفت که دکتر فقط برای بالای ۱۷سال عمل بینی انجام می‌دهد. پافشاری کردیم.گفتند زیر۱۶سال، قانونی نیست! برای اصرار بیشتر پاسخ دادیم که در قانون همچین چیزی ندیده‌ایم. او هم به سن رشد اشاره کرد وگفت ‌تاوقتی که صفحه‌ رشد بسته نشود،عمل دماغ انجام نمی‌دهند. پافشاری را تمام کردیم. شماره‌‌ پزشک بعدی را گرفتیم. انتظار جواب متفاوتی نداشتیم‌‌ اما مکالمه، خلاف انتظارمان پیش رفت.منشی مطب سن‌مان را که شنید، اشاره‌ای به قانون نداشت وصرفا ازماخواست که یک‌سری آزمایش انجام دهیم تا مطمئن شوند که صفحه‌‌ رشدمان بسته ‌است واگراین‌طورباشد، برای‌مان عمل را انجام می‌دهند.اسمی هم ازقانونی که مربوط به محدودیت سنی باشد، نیاورد. ادامه دادیم که عمل طبیعی نمی‌خواهیم و دنبال تغییریم و پرسیدیم که دکتر عمل فانتزی و عروسکی انجام می‌دهد؟ به‌راحتی گفتند‌ تا جایی که بشود برای‌مان این سبک هم کارمی‌کنند.دو سؤال! چرا تنها ملاک عمل جراحی‌ بدون بازگشت را‌ شرایط جسمی می‌دانستند؟! چطور است که هر کلینیک و مطب، برای خودشان قانون دلخواهی وضع می‌کنند؟!

خالکوبی! 

امیرحسین علی‌نیافرد
شاید در صنعت مد و لباس دیده و شنیده‌ایم که بعضی‌ها به‌دلیل ورزش و اندام خوبی که دارند وارد این صنعت می‌شوند تا برای شرکت‌های معروف و محبوب با درآمد بالا مدل لباس در جشنواره‌های مختلف جهانی باشند اما باید به خدمت شما مخاطب گرامی برسانم که بعضی از سالن‌های ویژه تتو از مخاطبان علاقه‌مند در فضای مجازی می‌خواهند که با هزینه‌ای کمتر تبدیل به مدل‌های تتوی آنها به دیگر مشتریان خود شوند.با کمی جست‌وجو در یکی از سایت‌های مطرح برخط با یکی از صاحبان این مشاغل آشنا شدم و زمانی که پرسیدم قیمت مدل تتو چقدر می‌شود، گفت: حداقل قیمت یک میلیون تومان به بالا در می‌‌آید که خود مشتری باید هزینه رنگ و طرح را بدهد.در ادامه وقتی خودم را به‌عنوان یک‌فرد دبیرستانی معرفی کردم، صاحب این سالن گفت که قبلا برای چند دبیرستانی و زیرسن قانونی این کارراانجام داده بودند وبه‌دلیل ماجرایی که برای آنها پیش آمده، دیگر برای زیر ۱۸سال خدماتی ارائه نمی‌دهند.اما در ادامه جست‌وجوهایم به یک مورد دیگر برخورد کردم که وقتی به او گفتم ۱۶سال سن دارم، مخالفتی نکرد. همین واکنش به نوع خود جالب و قابل‌توجه بود. به‌طور کلی اگر این مراکز تتو به مشکل خاصی از طرف خانواده نوجوان برخورد نکنند، هیچ مانع و محدودیت و قانونی برای این کار در سنین زیر ۱۸ سال وجود ندارد. 

۱۵میلیون ناقابل!
در ابتدا با سهیل گفت‌وگو کردم که آرایشگر ویژه در یکی از مناطق تهران است. وقتی از او پرسیدم برای خالکوبی چه باید کرد، گفت می‌توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید تا بتوانید با انواع مدل‌های تتو آشنا شوید. وقتی به او یک مدل در اندازه متوسط برای کمر پیشنهاد دادم با قیمت ۱۵ میلیون تومان روبه‌رو شدم که در نوع خود جالب و قابل تامل است.در ادامه ازاو پرسیدم که از لحاظ درد سوزن، فردی که تتو می‌خواهد چه قدر درد می‌کشد که او گفت با تزریق آمپول‌های بی‌حسی، تامی‌توانیم طرح‌های مشتری را اعمال کنیم و بعد از انجام کار، مشتری دیگر درد خاصی را متوجه نشود.یکی دیگر از مواردی که امروزه نوجوانان به سمت و سوی آن علاقه نشان می‌دهند، تتو‌های ست یا شبیه و مشترک بین پسران ودختران نوجوان است. درباره تتو‌های مشترک یا ست پرسیدم و سهیل گفت که این کار را نیز انجام می‌دهد و محدودیتی ندارد.


دیگر خبرها

  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»