Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت اله صیدی به مناسبت روز خبرنگار در پیامی عنوان کرد" یکی از پایه‌های مهم حکمرانی خوب در جوامع مردم‌سالار امروز، ایفای «مسئولیت پاسخگویی» است که در آن مردم و نهادهای مدنی «پاسخ‌خواه» تلقی می‌شوند و راهبران و مدیران «پاسخ‌گو» و شاید از این رو باشد که این راهبران و مدیران را مسئولین هم می‌نامند به معنی مورد سؤال واقع شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چهارچوب، پاسخ‌خواه حق معینی برای پرسیدن دارد و پاسخ‌گو تعهدی مشخص و الزام‌آور برای پاسخ‌دهی و روشن است که در این راستا، هم باید حرمت اولی رعایت شود و هم حریم دومی. عمل پاسخ‌گویی نیز ارائه‌ی دلایل کافی برای تصمیم‌ها و اقدام‌ها تعریف شده است.

باور بنده این است که نظام مبتنی بر ایفای مسئولیت پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای هیچگاه نمی‌تواند ارتقاء یابد و پیش رود. افتخار این کم‌ترین در طول سالیان، بیش‌ترین دوستی با خبرنگاران شریفی بوده که با پای‌بندی به اصول حرفه‌ای خود، به ویژه آگاهی، دانش تخصصی، درست‌کاری، حقیقت‌جویی، رعایت انصاف و بی‌طرفی ، تلاشی شبانه‌روزی برای ارتقاء شفافیت و آگاهی‌بخشی داشته‌ و از هیچ کوششی برای خدمت به فرهنگ و اقتصاد این مرز و بوم فروگذار نکرده‌اند.

روز بزرگ خبرنگار را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌کنم و آرزومندم همواره زبان شان گویا و گام‌هایشان پویا باد.

ای پیک راستان خبر یار ما بگو
احوال گل به بلبل دستان سرا بگو

ما محرمان خلوت انسیم سر مپوش
با یار آشنا سخن آشنا بگو

بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان
با این گدا حکایت آن پادشا بگو

جان پرور است قصهٔ ارباب معرفت
رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو"

پربیننده ترین خبر خوب اقتصادی روحانی هفته آینده در اقتصاد شاهد گشایشی خواهیم بود/ تداوم عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس خبر مهم رییس جمهور درباره بورس تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای رفع موانع و جهش تولید/ استقراض از بانک مرکزی از دستور کار دولت خارج شده است موافقت با افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده/ اصلاح آیین نامه اجرایی شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روز خبرنگار بانک صادرات خبرنگاران بانک صادرات ایران روز خبرنگار حجت اله صیدی مردم سالاری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند

به گزارش «نماینده»، متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی درباره عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

«پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.»

این بیانیه به امضای روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، شارلی انور تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران و همایون سامح یه نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.»

دیگر خبرها

  • پاسخ صهیونیست‌ها را بدون ثانیه‌ای درنگ با قاطعیت می‌دهیم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی