Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@02:31:32 GMT

تخصیص ۲.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی برای ترخیص کالا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۳۵۴

بانک مرکزی برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات، ۲.۵میلیارد دلار ارز نیمایی تخصیص داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گرگان با اعلام این خبر گفت: در مجموع، بازگشت ارز به کشور خیلی خوب شده است.

محمدرضا کلامی افزود: با هماهنگی بخش خصوصی، بانک مرکزی و گمرکات، کالا‌های اساسی در حال ترخیص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: تا کنون هیچ کالایی در کشور کمبود نداشتیم، نداریم و از این به بعد هم نخواهیم داشت.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت اضافه کرد: برای تامین کالا‌های ضروری مورد نیاز در ماه محرم نیز سهمیه‌های لازم از محل ذخایر استراتژیک پیش بینی شده است و طی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: بانک مرکزی ، ترخیص کالا‌های اساسی ، گمرکات ، ارز نیمایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی ترخیص کالا های اساسی گمرکات ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان