Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت استان قم بیان کرد: اولین موارد بیماری در استان قم شناسایی شد. با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم، از فروردین ماه امسال شاهد روند نزولی ابتلا و بستری در این استان بودیم، اما از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم.

لاری ادامه داد: در حال حاضر وضعیت استان قم از نظر شیوع کرونا قرمز است و قطعا عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها در ایجاد این وضعیت موثر است. استفاده از ماسک در استان قم و در اماکن و مراکز عمومی ۶۶ درصد، در واحدهای صنفی ۶۲ درصد، در واحدهای صنفی ۷۵ درصد، در وسایل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری ۶۷ درصد و بین کارکنان اداره‌ها با بیشترین مقدار یعنی ۸۵ گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون چهار بار کلیه اداره‌های استان قم بازرسی و به اداره‌های متخلف اخطار داده شده و واحدهای صنفی و صنعتی نیز در حال بازرسی نوبت سوم قرار دارند. اماکن پرخطر نیز به صورت مرتب بازرسی می‌شوند.

لاری گفت: دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها و بدترین وضعیت در سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها گزارش شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم مردم استان قم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده جدی از ماسک مانع از تکرار تجربه‌های تلخ اسفند ماه گذشته باشند. همکاران بهداشتی ما با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ در کنار مردم استان قم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.

 

روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان ری کاهشی شد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه وضعیت شیوع و ابتلا در ری همچنان قرمز است، گفت: روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان ری نسبت به سایر نقاط استان تهران کاهشی شد.

علیرضای صدرایی روز پنجشنبه اظهارداشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در بخش خاوران، شهر قیامدشت و منطقه ۱۵ تهران از لحاظ آلودگی و مراجعه به مراکز بهداشتی به هیچ عنوان خوب نیست ولی در بخش مرکزی شهرری و منطقه ۲۰ کمی وضعیت روند کاهشی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان ری در حال عبور از پیک شیوع ویروس کرونا در موج دوم است، خاطرنشان کرد: مراسمات پیش روی ماه محرم در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند جنوب تهران را بیش از گذشته درگیر ویروس کرونا کند.

صدرایی تاکید کرد: عزاداران حسینی در قبله تهران و کربلای ایران باید امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کنند تا ضمن حفظ حرمت برنامه های عزای سید و سالار شهیدان آمار ابتلا به ویروس کرونا نیز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف شهرستان ری همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته اند، افزود: تلاش کارکنان شبکه بهداشت، مراکز درمانی و همکار خوب بین بخشی موجب روند کاهشی ابتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

صدرایی یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، سازمان ها، اصناف و از مهم مهمتر بین مردم باعث بهبود وضعیت شهرستان ری در مقایسه با سایر نقاط استان شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شش مرکز ۱۶ ساعته برای مراجعان کرونایی در شهرستان ری فعال است، یادآور شد: یک مرکز ۱۶ ساعته دیگر نیز به زودی در بخش خاوران راه اندازی می شود.

 

تعطیلات پیش رو زمان مناسبی برای سفر به بابل نیست

فرماندار بابل گفت: تعطیلات پیش رو به دلیل شیوع گسترده کرونا زمان مناسبی برای سفر به بابل نیست.

قربانعلی ولیزاده بورا روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران بابل در محل فرمانداری افزود : اگر هموطنان ما بخواهند در تعطیلات پیش رو همانند تعطیلات عید سعید فطر به بابل سفر کنند این موضوع شیوع کرونا در این شهرستان را گسترده و پیچیده تر می کند که هزینه آن را شهروندان و کادر درمانی باید بپردازند.

وی گفت: رفته رفته آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بدحال در بابل افزایش می یابد و در حال حاضر ۵۴ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری می باشند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر تنوع بستری بیماران کرونایی در بابل نشان داده است که دیگر هیچ محدوده سنی ایمن نیستند و تمامی گروه های سنی در خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

وی از همه شهروندان خواست تا پروتکل های بهداشتی را دقیق تر از گذشته با حساسیت رعایت کنند و به این عادت برسند که تحت هیچ شرایطی بدون استفاده از ماسک از منزل خارج نشوند.

 

فرماندار: نبود مرکز درمانی جامع  سبب شیوع بیشتر کرونا در بابلسر شد

فرماندار بابلسر گفت : نبود مرکز درمانی جامع یکی از علت‌های شیوع بیشتر ویروس کرونا در این شهرستان بوده است چرا که مراجعه مردم به مراکز درمانی شهرهایی که در پیک کرونا بودند، سبب شد تا آمار بیماران مبتلا به کووید - ١٩ در این شهرستان افزایش یابد.

اسماعیل حسن زاده روز پنجشنبه در نشستی که به منظور بررسی شرایط شهرستان کرونایی شهرستان بابلسر با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه برگزار شد ، افزود : شهرستان بابلسر ۱۴۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد و جمعیت شناور آن هم در سال به بیش از ٢ میلیون نفر می رسد.

وی ادامه داد : متاسفانه با این حجم از جمعیت و گردشگر پذیر بودن ، این شهرستان فاقد مرکز درمانی کامل و جامع است و بیماران باید برای درمان به شهرهای مجاور از جمله فریدونکنار و بابل مراجعه کنند.

حسن زاده گفت : با وجود تلاش و مجاهدت کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی در بابلسر ، یکی از علت های افزایش شیوع کرونا و ابتلا به این بیماری در بابلسر نبود مرکز درمانی جامع است .

وی با بیان اینکه در پیک اول کرونا بیش ازیکهزار و ٥٠٠ نفر در بابلسر درگیر بیماری کووید - ۱۹ شدند ، افزود : دلیل تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری ، مراجعات مکرر بیماران بابلسری به شهرهایی همچون بابل بود که مرکز اصلی شیوع کرونا در مازندران بوده است.

فرماندار بابلسر با اظهار این که در این شهرستان با کمترین امکانات ، بیشترین خدمات درمانی  به مردم ارائه شده است ، اظهار داشت : با امکانات درمانی و ظرفیت پزشکی موجود در شهرستان ارائه خدمات جامع و مطلوب به بیماران امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود : در هفته های گذسته شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید - ۱۹  در این شهرستان سرعت بالایی داشته و آمار بستری و مرگ و میر بالا بودده است که خوشبختانه درچند روز گذشته به یک ثبات نسبی رسید.

حسن زاده با بیان اینکه احتمال پیک بعدی کرونا نیز وجود دارد ، گفت : تمهیدات لازم برای تجهیز شهرستان باید دیده شود ، چون در غیر این صورت ما با این امکانات نمی توانیم پاسخگو مردم باشیم.

دکتر محمدمهدی ناصحی به نمایندگی از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه یک هیات ۱۰ نفره از سه شنبه این هفته در یک سفر سه روزه به منظور ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در مقابله با ویروس کرونا و بررسی  امکانات و تجهیزات بیمارستان های کرونایی به مازندرن سفر کرد. وی و هیات همراه امروز پنجشنبه از بیمارستان های شفا بابلسر و امام خمینی (ره )  فریدونکنار که بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در آنجا بستری هستند ، بازدید و در جلسه ستاد کرونای شهرستان بابلسر شرکت کردند.

 با شیوع موج دوم ویروس کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه سال جاری ، وضعیت این استان قرمز شد و بیش از ٢٠ شهرستان در مازندران  از جمله بابلسردر وضعیت قرمز قرار گرفتند.

براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های ای ۲ دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.

شهرستان بابلسر یکی از شهرهای ساحلی و پرتردد استان مازندران است که در ایام تعطیل سال بیشترین مسافر را دارد.

 

هموطنان از سفرهای غیرضروری به گیلان پرهیز کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از هموطنان خواست : با توجه به اینکه وضعیت قرمز گیلان از نظر شیوع کرونا از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه با بیان اینکه استان گیلان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، افزود: هم اکنون شهرهای تالش، رشت، آستارا و لنگرود از جمله شهرهای قرمز استان هستند و در این وضعیت بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از ازیاد آمار مبتلایان به این ویروس خودداری از سفر و ماندن در خانه است.

وی اظهار داشت: در مواردی که افراد ناچار به سفر هستند باید با حساسیت و دقت بسیار نکات و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند، حتما اعضای یک خانواده "چند نفر محدود" هتل بگیرند یا چادر بزنند و دستجمعی این کار را انجام ندهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی و رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید به دقت توسط عموم مردم رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته در گفت و گوی تلویزیونی بیان داشت: بر اساس آمارها، ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلا و بستری به علت کرونا در استان گیلان از بین مسافران بوده و خواهش ما این است که در تعطیلی پیش رو مردم از سفر غیرضروری به استان‌های شمالی خودداری کنند.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 15 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 14 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 13 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 12 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 11 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 10 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 9 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 8 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 7 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 6 مرداد 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز استان های قرمز کرونایی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز بیماران مبتلا به کووید درمان و آموزش پزشکی شیوع ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استفاده از ماسک شهرستان بابلسر ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان ها مراکز درمانی مرکز درمانی وزیر بهداشت روز پنجشنبه شهرستان ری شیوع کرونا قرار دارند علوم پزشکی اداره ها استان قم پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۵، قرچک با شاخص ۱۴۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۹، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۸، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۶۱، باغستان شهریار با شاحص ۹۶، پارک رازی با شاخص ۵۹، پاکدشت با شاخص ۹۸، پردیس با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۷۹، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۷۰، چشمه با شاخص ۷۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۳، دماوند با شاخص ۵۶، رباط‌کریم با شاخص ۹۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۲، شریف منطقه دو با شاخص ۵۸، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۹۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۵، قدس با شاخص ۵۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۶، ملارد با شاخص ۷۵، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۵، ورامین با شاخص ۵۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه پونک با شاخص ۴۸، درموقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745680

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد