Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشور روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

انتشار مجموعه داستان جدید از برگزیدگان جایزه اُ. هنری/ اوضاع بد بازار روی قیمت کاغذ اثر می‌گذارد؟

«کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» شعار تابستانه کتاب ۹۹ شد

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از انتخاب «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به عنوان شعار طرح تابستانه کتاب ۹۹ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار ۱۰ کتاب کانون پرورش فکری در کشور‌های عربی

کتاب‌های «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست»، «در جستجوی خدا»، «کلوچه‌های خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو» و «خداحافظ راکون پیر»، «یک جنگل و چند حیوان»، «شام سرد شد کوتی‌کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» که در کشورمان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شدند، در کشور‌های عربی هم توزیع و منتشر می‌شوند.

احتمال تمدید مهلت دریافت اثر به جشنواره ملی شعر طنز اراک

حمید حسنی دبیر جشنواره شعر طنز اراک، درباره این جشنواره ادبی گفت: بنا به خواست شاعران و نویسندگان، احتمالا مهلت دریافت آثار جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه اراک تا ۱۵ مرداد ماه تمدید می‌شود.

حمید داوودآبادی کرونا گرفت

حمید داوودآبادی نویسنده ادبیات دفاع مقدس، به بیماری کرونا مبتلا شد. او که بیماری زمینه‌ای دیابت هم دارد، این روز‌ها در منزل دوره درمان و مراقبت خود را می‌گذراند.

نگرانی رئیس اتحادیه ناشران از برگزاری تبعیض آمیز نمایشگاه مجازی کتاب

هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، درباره نمایشگاه مجازی کتاب گفت: قرار بود امکان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بررسی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آن بررسی شود؛ این مسئله یا هنوز بررسی نشده یا اینکه بررسی شده، اما به صنف ناشران و کتابفروشان اطلاع داده نشده است.

او افزود: اگر مسئولان بتوانند امکان فروش کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب را به صورت عادلانه میان ناشران فراهم کنند، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به نفع ناشران خواهد بود. اما چنین امری مقدور نیست و برگزاری نمایشگاه کتاب به شکل مجازی، تنها منافع چند ناشر را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته طرح تابستانه کتاب نمایشگاه مجازی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟