Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@06:56:25 GMT

رشد عجیب قیمت طلا همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۸۷۸

رشد عجیب قیمت طلا همچنان ادامه دارد

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۲۵.۸دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۰۶۵.۳دلار به فروش رفت. قیمت این فلز در کمترین زمان ۲۰۳۹دلار و در بیشترین زمان ۲۰۶۷.۳ دلار معامله شد.

قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته ۲۷۰.۴دلار و نسبت به یکسال گذشته ۵۹۱.۳دلار یعنی ۴۰ درصد رشد داشته است.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره رشد ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱ سنت داشت و هر اونس از این فلز به قیمت ۲۸.۳۵ دلار به فروش رفت.

فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش هایی به ترتیب ۲۰ و ۵۵ دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز پنج‌شنبه قمیت طلا رکورد بیشترین قیمت را ثبت کرد. عامل این افزایش تیره شدن چشم‌انداز اقتصادی جهان به لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ بود.

در این میان تحلیلگران معتقدند که با توجه به افزایش سریع قیمت طلا در چند روز گذشته احتمال اصلاح کوتاه‌مدت و پس از آن افزایش دوباره قیمت وجود دارد. 

جولیوس بیر تحلیلگر اقتصادی گفت: «این روزها لحظات طلایی برای فلز طلا است. بحران ویروس کرونا به ویژه در آمریکا وجود دارد و این سؤال بزرگ مطرح است که آیا اقتصاد به سمت بهبود پیش خواهد رفت یا همچنان در رکود باقی می‌ماند.»

منک تحلیلگر دیگر هم می‌گوید: در چنین شرایط اقتصادی واقعاً نیاز است که بازار داغ طلا تا حدودی متعادل‌تر شود. 

براساس این گزارش قیمت طلا تنها در سال جاری ۳۵درصد و نسبت به یک سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است و سرمایه‌گذاران بر این عقیده‌اند که فلز زرد می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری با ارزشی تلقی شود. در حالیکه بیماری کووید ۱۹ و چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی توانسته ارزش دیگر مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهد. 

این تحلیلگر می‌گوید:‌ «در حالیکه چشم‌انداز سرمایه‌گذاری از نظر بنیادی برای طلا همچنان مثبت است اما احتمال اصلاح کوتاه‌مدت برای فلز زرد وجود دارد.»

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1418884

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار بازار طلا و ارز سکه و طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد