Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع یمنی عصر پنجشنبه گزارش دادند، براساس آمار اولیه منابع رسمی، حمله ائتلاف متجاوز سعودی به استان "الجوف" واقع در شمال یمن بیش از۲۰ کشته برجای گذاشته است.

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، منابع محلی یمنی گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جنایتی دیگر، بیش از ۲۰ زن و کودک قبیله "المعاطره" در شهرستان‌های "خب" و "الشغف" استان الجوف را قتل عام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این منابع محلی، جنگنده‌های ائتلاف سه خودروی حامل غیرنظامیان در منطقه "شعب احراض در شهرستان "خب والشغف" را هدف قرار دادند.

هنوز شمار دقیق کشته و زخمی‌ها اعلام نشده است.

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی روز سه‌شنبه نیز با بمباران استان ضالع واقع در جنوب یمن چهار غیرنظامی را کشتند و هشت نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

عربستان با همراهی امارات و چندین کشور عربی و همکاری آمریکا در ۶ فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، حمله به یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

از این رو کارشناسان مسائل منطقه معتقدند دلیل اصلی حمله ائتلاف عربی سعودی به یمن، با هدف تسلط بر منابع غنی نفتی این کشور صورت گرفته است؛ حمله‌ای که تاکنون موجب کشته شدن دهها هزار یمنی و ویرانی این کشور شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن