Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرهای خوبی در زمینه سامان‌بخشی اقتصاد و بازارهای بورس، ارز و پولی در راه است، گفت: از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدید اقتصادی به اطلاع مردم می‌رسد و تحولی در حوزه ثبات اقتصادی مشاهده خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز پنج‌شنبه (16 مرداد ماه) در آستانه روز خبرنگار با حضور در سازمان صدا و سیما این روز را به خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین پس از بازدید سر زده از بخش‌های مختلف خبری صداوسیما، در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول حضور یافت و طی گفت‌وگویی، با تاکید بر اینکه خبرنگاران موثرترین پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، بیان کرد: خبرنگاران عمر خود را در کار رسانه گذاشته و وقایع را به درستی ضبط و ثبت می‌کنند و تاریخ آیندگان را می‌سازند.

رئیس مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه تحلیل، ضبط و ثبت وقایع توسط خبرنگاران سبب می‌شود که اقدامات مسئولان نیز دیده شود، افزود: درواقع اگر خبرنگاران رسالت خود را به نمایندگی از افکار عمومی و مطالبه مردمی دنبال نکنند اقدامات ما مدیران نیز دیده نخواهد شد و ناقص می‌ماند.

وی با اشاره به دیدار با خانواده مرحوم روح الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم، افزود: با ایشان به‌عنوان یکی از جوانان فعال و متعهد از قبل آشنایی داشته و امروز با حضور در منزل این مرحوم با خانواده‌شان دیدار کردم، ضمن آنکه پدر و پدر همسر ایشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

قالیباف همچنین با اشاره به رشادت‌های خبرنگاران در بحران کرونا، درخصوص برنامه‌های مجلس یازدهم برای حل مشکلات خبرنگاران در حوزه‌هایی همچون معیشت، بیمه، قضایی، استخدام و... توضیح داد: مجلس شورای اسلامی متعلق به مردم است و ذی‌نفع اساسی مردم هستند. انشاءالله بتوانیم بهبودی در زندگی تمامی اقشار جامعه به ویژه خبرنگاران -که شغل سختی دارند- ایجاد کنیم.

رئیس قوه مقننه با اعتقاد به اینکه خبرنگاران از زمان دفاع مقدس تا این روزهای سخت کرونایی همیشه در صحنه بوده‌اند، اضافه کرد: خبرنگاران با حضور در اجتماع، خطرهای مربوط به بیماری کرونا را پذیرفته‌اند تا بتوانند صحنه‌های مهم و حیاتی را ثبت کنند و با آموزش، فرهنگسازی و مدیریت افکار عمومی از  گسترش این بیماری پیشگیری شود لذا به طورحتم مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل و مشکلات خبرنگاران انجام وظیفه خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به مهمترین اولویت‌های مجلس در حوزه‌های اقتصادی، گفت: "بسته اقتصاد مردمی" را به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در دستور کار مجلس داشته و در این زمینه با قوای دیگر هماهنگی کامل داریم تا دست به دست به هم، مشکلات معیشتی را رفع کرده و ثبات اقتصادی به‌عنوان یک ضرورت جدی ایجاد شود. 

قالیباف با تاکید بر اینکه ایجاد ثبات اقتصادی در اولویت کاری مجلس قرار دارد، یادآور شد: طی هفته‌های اخیر چند طرح اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم در مجلس به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: از آنجا که جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با هماهنگی خوبی پیش می‌رود، لذا خبرهای خوبی در زمینه سامان‌بخشی اقتصاد و بازارهای بورس، ارز و پولی در راه است، همچنین از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدید به اطلاع مردم می‌رسد و تحولی در حوزه ثبات اقتصادی مشاهده خواهد شد البته نباید توقع تحول هفتگی و ماهانه داشت اما اثر آن را در فصل‌های پیش رو خواهیم دید و مردم روند تغییر را در زندگی خود احساس می‌کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه سختی پیش‌روی مجلس و دیگر قوا برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور قرار دارد، اضافه کرد: به همین دلیل در روز خبرنگار از رسانه ملی، دیگر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی درخواست همراهی دارم تا در کنار یکدیگر از این راه سخت عبور کرده و این طرح‌ها به سرانجام برسند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار مجلس شورای اسلامی ثبات اقتصادی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به سمنان سفر کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت، دقایقی پیش با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد.

از مصوبات دور اول سفر و ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بوده است. کل اعتبارات عمرانی و اقتصادی ۱۱۲۶۵ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۳۲۸۰ میلیارد تومان است که ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی اختصاص یافته جذب و محقق شده است.

در دور اول سفر رئیسی ۲۴ وعده و دستور مربوط به ۹ وزارتخانه و سازمان مطرح شده بود که بر اساس گزارش استاندار سمنان پیگیری و محقق شده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار نامه و مطالبات مردمی در قالب‌های مختلف دریافت شده بود و ۱۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۱۳ هزار خانوار پرداخت شد.

دور اول سفر ۱۴۵ مصوبه داشت از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است. در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد شد که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده شد و طبق اعلام استاندار سمنان بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید. هم‌چنین در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

در این سفر دو دیدار مردمی برگزار می‌شود که یکی از این دیدارها در مرکز استان و در مرحله دوم سفر هم دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

هم‌چنین در این سفر پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های رئیس‌جمهوری قرار دارد.

گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه و کارگاه‌ها برداشته شده است

رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان سمنان ظرفیت‌های این استان را بسیار خوب، توصیف کرد.

سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود در سخنانی اظهار داشت: استان سمنان،استان مردمان متدین و معروف به دین مداری و علم و دانش است. استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان برخوردار است و ادای احترام  به خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌کنم.

وی با بیان این‌که «استان سمنان،استان صنعتی و معدنی،کشاورزی و گردشگری است و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد»   ادامه داد: در دور اول سفر مصوباتی داشتیم و اجرای مصوبات به خوبی پیگیری شد و گام‌های خوبی در تولید مسکن و نهضت مسکن برداشته شده است.

وی افزود: گام‌های خوبی هم برای راه‌اندازی کارخانه و کارگاه‌های نیمه تعطیل و تعطیل برداشته شده است.

رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: در مسئله آب که یکی از مسائل استان است توجه خوبی شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • رئیسی به سمنان سفر کرد
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند