Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در سفارت لبنان و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه‌ انفجار دو روز پیش بیروت، مراتب تسلیت و همدردی رییس قوه قضاییه را به ملت و دولت لبنان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضاییه صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در سفارت لبنان و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه‌ انفجار دو روز پیش بیروت، مراتب تسلیت و همدردی آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه به ملت و دولت لبنان را به حسن محمود عباس، سفیر این کشور در تهران اعلام نمود و بر همراهی دولت و ملت ایران با دولت و مردم لبنان برای گذر از شرایط سخت کنونی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که سیدمجید تفرشی معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر نیز حضور داشت، علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این که تعامل دو ملت ایران و لبنان، ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: آثار ثبات‌بخش و امنیت‌آفرین همکاری‌های متنوع و متعدد دو ملت در سطح منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که در چهار دهه گذشته ملت‌های ایران و لبنان با چالش‌ها و مشکلات متعدد و مشابهی رو به رو بوده‌اند، گفت: همان‌طور که ملت ایران در مواجهه با اشغالگری صدام دیکتاتور، ایستادگی را برگزید و با اخراج دشمن از سرزمین خود، پیروز گردید، مقاومت ملت لبنان نیز اشغالگران صهیونیست‌ها را به ستوه آورد و دشمن جنایت‌کار را مجبور به خروج ذلیلانه از خاک لبنان کرد.

باقری کنی افزود: تروریسم امنیتی که جلوه‌ اخیر آن تروریسم تکفیری بروز داشت، در مواجهه با عزم راسخ دو ملت ایران و لبنان، راهی جز نابودی را در پیش روی خود ندید و اکنون نیز رژیم آمریکا تصور می‌کند با انداختن گرگ تحریم به جان دو ملت ایران و لبنان، می‌تواند استقلال و هویت آنها را به گروگان بگیرد، غافل از آن که شیرمردان عرصه‌ مقاومت، گرگ تحریم را به زانو درخواهند آورد و عزت و پیشرفت را برای فرزندان خود به جای خواهند گذاشت.

وی با اشاره به این که در طول چند دهه گذشته ملت لبنان توانست با غلبه بر چالش اشغالگری صهیونیست‌ها، فتنه‌گری بیگانگان و تروریسم تکفیری مورد حمایت غربی‌ها، سرافراز و سربلند از استقلال و هویت ملی خود دفاع کند، تصریح کرد: امروز چشم طمع آمریکا به اخلال در وحدت و انسجام ملی لبنان است تا به زعم خود ماهی منافع نامشروعش را از آب گل‌آلود اختلافات داخلی صید کند، اما هوشیاری و بصیرت ملت لبنان که نماد آن در مقاومت اسلامی متبلور است، اجازه نخواهد داد تا آمریکایی‌ها منافع خود را در قالب خواسته‌های قومی و مذهبی در لبنان دنبال کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس قوه قضاییه به ملت و دولت لبنان، تأکید کرد: یقین داریم پاداش همت بلند، عزم راسخ، همدلی فراگیر و مقاومت مؤمنانه ملت لبنان عبور موفق از این آزمون سخت و جانکاه خواهد بود و در این مسیر جمهوری اسلامی ایران از هیچ مساعدتی به مردم لبنان دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار، سفیر لبنان نیز با ابراز قدردانی از حضور معاون رئیس قوه قضاییه در محل سفارت لبنان در تهران و ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، از علی باقری خواست تا مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت لبنان را به آیت الله رئیسی ابلاغ نماید.

سفیر لبنان با اشاره به همبستگی دو کشور در عرصه‌های مختلف ضمن تشکر از ابراز همدردی فراگیر و اعلام همکاری سریع مقام‌های ایرانی برای کاهش آلام مردم لبنان، از آیت الله رئیسی به عنوان دوست دیرینه و نزدیک لبنان یاد کرد و گفت ایشان روابط نزدیک و خوبی با رهبران لبنانی دارند.

سفیر لبنان اعلام همدردی رهبر انقلاب اسلامی را مرهمی بر آلام مردم لبنان دانست و تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مختلف ایرانی و لبنانی پس از انفجار بیروت برای تأمین نیازهای اولیه به ویژه دارو، بیانگر صداقت رهبران ایران در همدردی با ملت لبنان در این ضایعه بزرگ است.

در پایان این دیدار، معاون رئیس قوه قضاییه دفتر یادبود جانباختگان حادثه انفجار مهیب در بندر بیروت را امضا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائيه انفجار بیروت معاون رئیس قوه قضاییه ستاد حقوق بشر ایران و لبنان ملت ایران مردم لبنان ملت لبنان دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان: اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان گفت که رژیم صهیونیستی منطقه را به جنگ می‌کشاند و جامعه بین‌المللی باید این مساله را مورد توجه قرار داده و به این جنگ پایان دهد.

میقاتی افزود: اگرچه بارها تاکید کرده‌ایم که جنگ طلب نیستیم، اما حملات اسرائیل غیر قابل تحمل است. نقض حریم هوایی کشورمان را نمی‌پذیریم نمی‌توانیم در برابر آن سکوت کنیم.

وی در ادامه گفت: ما توجه جامعه بین‌المللی به این حملات را جلب و همواره در این زمینه به شورای امنیت شکایت می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که خبرگزاری ملی لبنان بامداد امروز گزارش داد در نتیجه حمله شب گذشته اسرائیل به خانه‌ای در شهرک «صدیقین» ۹ نفر مجروح شدند.

این خبرگزاری همچنین از حمله رژیم صهیونیستی به چند شهرک دیگر در جنوب لبنان خبر داد.

نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی طی چند ماه گذشته شاهد حملات متقابل میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

رژیم صهیونیستی نیز برای جبران این شکست، طی این مدت اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان در جنوب لبنان کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهتمام دولت در رفع مشکلات استان سمنان
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • ابراز همدردی ایران با دولت و ملت عمان
  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • ۵۰ جان باخته در حوادث ترافیکی چهار روز گذشته
  • لبنان: اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند