Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مذاکره با وزیر ارشاد، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می‌توانند صاحب خانه در طرح اقدام ملی مسکن شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث ۲۴۴ واحد مسکونی در شهر تودشک اصفهان اظهار داشت: این طرح در قالب طرح ملی اقدام مسکن تعریف شده است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم کشورمان برای استفاده از مزایای این طرح ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مساکن این طرح به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که تاکنون از زمین، مسکن و تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به این شرط برای بهره مندی از طرح اقدام ملی مسکن در نهایت برای ۹۳۰ هزار نفر مسکن اولیه پرونده تشکیل شده است.

پرونده ۴۳۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن مورد تأیید قرار گرفت
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تاکنون پرونده ۴۳۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفته است که باید نسبت به واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریال و تکمیل ثبت نام خود به شکل الکترونیکی اقدام کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف کشور آغاز شده است و این مساکن در اغلب شهر‌ها به شکل گروهی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اسلامی بیان داشت: در استان اصفهان نیز ۷۵ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، اما حدود ۵۰ درصد از این افراد واجد شرایط اعلام شده نبودند.

وی با اشاره به آغاز احداث مساکن در تودشک ابراز داشت: احداث ۲۴۴ واحد مسکونی در شهر تودشک اصفهان در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار و ۳۴۳ متر مربع و با کاربری مسکونی ۲۳ هزار و ۹۵۸ متر مربع انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این طرح ۱۲۱ پلاک واگذار و هر پلاک به دو نفر به صورت جداگانه اهدا می‌شود و ویژگی مهم این طرح این است که بازپرداخت اقساط تسهیلات آن در پنج سال پس از اخذ پروانه ساخت و آغاز عملیات اجرایی توسط متقاضی با دو سال تنفس شروع می‌شود.

تداوم عرضه مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است
وی با تاکید بر اینکه تداوم عرضه مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بر اساس مذاکره و گفت و گویی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هم همانند جامعه فرهنگیان و جامعه کارگری کشور می‌توانند صاحب مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن شوند و در این ارتباط با توجه به تفاهم نامه‌هایی با وزارت آموزش و پرورش ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان می‌توانند صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: بر اساس تفاهم نامه با تعاون کار و رفاه اجتماعی، همچنین ۲۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری و بازنشستگان می‌توانند در این طرح اقدام ملی مسکن شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانون مالیات بر خانه‌های اشاره کرد و گفت: پیش از این در قانون مالیات‌های مستقیم مورد توجه قرار گرفته بود، سامانه جامع املاک و مسکن در دوره فعلی در این ارتباط تهیه شد و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت..

اسلامی اظهار داشت: در این سامانه اطلاعات کامل همه افراد صاحب خانه شامل تعداد خانه و زمین، آدرس آن در شهر و استان‌های مختلف وجود دارد و بر اساس آن قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی می‌شود گرچه اعتقاد ما بر این است که مبلغ مالیات بر خانه‌های خالی قابل ملاحظه نیست و تأثیر چندانی بر تعیین تکلیف خانه‌های خالی ندارد.

افراد دارای خانه‌های خالی وارد طرح اقدام ملی مسکن می‌شوند
وی بیان داشت: افراد دارای خانه‌های خالی، زمین و طرح‌های نیمه کاره می‌توانند آن را واگذار کرده و با ورود به طرح اقدام ملی مسکن زمین مرغوب در نقاط دیگر برای ساخت و ساز مجدد در اختیار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز خبرنگار اقدام ملی مسکن مسکن وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی خانه های خالی صاحب خانه هزار نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا با تشریح گوشه‌ای از دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان‌یافته و شبکه‌ای اظهار کرد: پلیس به‌عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع است و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.
وی با تأکید بر این که اقدامات و مأموریت‌های پلیس به‌ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقاء امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ‌بخشی (نیمه‌آشکار و نیمه‌پنهان) به پروژه "سرویس اسکورت" و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.
به‌گفته منتظرالمهدی، در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده‌اند که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه‌ای سازمان‌یافته برای قاچاق زنان به کشور‌های ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باند‌های تجارت مستهجن و غیراخلاقیِ خارج از کشور مشخص شد و در نهایت پلیس اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر کرد و تحویل مراجع قضائی داد.
سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروّج فساد به‌صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیراخلاقی می‌کرد، گفت: متأسفانه برخی از دختران کم‌سن‌وسال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِر بِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و... تبلیغ می‌کرد گرفتار آمده بودند و آن شبکه پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملّیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و... می‌کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی «رافائل» که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به‌سوی ابتذال و حیازدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سرشبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکو‌های تبلیغاتی آنان را مسدود کند.
وی خاطرنشان کرد: البته کار به‌روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی و ساکن کشور‌های همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باند‌های فساد، فحشا و سایت‌های شرط‌بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتوا‌های مبتذل ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارج کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به‌طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایر راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.
سخنگوی پلیس در ادامه سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به‌بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناسایی دختران برای اهداف غیراخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاق انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌کردند، رفت و گفت: پشت‌پرده برخی از تبلیغات به‌ظاهر مفرّح و کم‌خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده «سایه» همان خانه فساد یکی از مناطق مرفه تهران که زیرشاخه‌های متعددی داشت، ورود کرد که پس از رصد و پایش اطلاعاتی دقیق صورت‌گرفته در فاز یک این پرونده ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته، اما تمرکز و عمده فعالیت‌هایش در تهران بود، نیز ۵ زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم