Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ابلاغ عملکرد سه ماهه اول سال جاری از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت ، استان زنجان در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد قربانلو مشاور رییس سازمان و مسئول روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: در سال جهش تولید برای سازمانهای استانی متناسب با جهت گیری های اصلی وزارت شامل جهش تولید، اتمام طرحها و پروژه های نیمه تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار، برنامه های عملیاتی تدوین گردیده بود که با توجه به اهداف کمی تعیین شده ، عملکرد 3 ماهه اول سازمان‌های استانی اعلام گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانلو اظهار داشت: در سطح ملی ، هدف گذاری برای جایگزینی واردات یعنی صرفه جویی ارزی 753 میلیون دلار پیش بینی شده بود که 752 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با تقریبا 100 درصد تحقق صورت گرفته است که در این شاخص بیشترین درصـد تحقق مربـوط به استان زنجان با درصـد تحقق 400 می باشد.
هدفگذاری برای فعال سازی واحدهای راکد صنعتی از دیگر جهت گیری های اصلی وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال جهش تولید بود که قربانلو با اشاره به آن گفت: در این شاخص و در کشور فعال سازی تعداد 326 بنگاه پیش بینی شده بود که تعداد 289 بنگاه با درصد تحقق 89 فعال شده است که بنا بر اعلام وزات متبوع ، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 160 می باشد.
مشاور رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد : در هدفگذاری برای صدور پروانه بهره برداری با درصد تحقق 77 در کشور نیز استان زنجان با درصد تحقق 150 رتبه اول کشوری را بدست آورده است .
وی افزود: در خصوص هدف ایجاد اشتغال در صنعت 77 درصد برنامه وزارت محقق شده است که در بین استان ها ، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 249 بوده است .
انجام بازرسی های هدفمند از بنگاه های اقتصادی از دیگر برنامه های عملیاتی بوده است که مسئول روابط عمومی سازمان در خصوص آن گفت: این شاخص در سطح کشور 98 درصد محقق گردیده است که در بین استان ها ، استان زنجان با 164 درصد بیشترین درصد تحقق را داشته است.
مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: در دیگر شاخص های مورد ارزیابی قرار گرفته نیز استان زنجان توانست برنامه های عملیاتی وزارت متبوع خود را به نحو مطلوب انجان داده و رتبه چهارم کشوری را بدست آورد.
شایان ذکر است در رتبه بندی استانها بر اساس میزان درصد تحقق برنامه ها به استثنای برنامه های احکام صادره و جذب تسهیلات از محل تبصره 18 ابلاغی ، استان های شمالغرب کشور عملکرد درخشانی داشته و استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را کسب کردند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رتبه چهارم مسئول روابط عمومی مشاور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان درصد تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی از واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم صورت گرفت که منجر به شناسایی ۷۰ هزار و ۴۰۲ تخلف صنفی گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۰ مورد مختص کشف کالای قاچاق بود که تشکیل ۱۹۸ پرونده به ارزش ریالی بیش‌از ۱۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال را به همراه داشت.

او ادامه داد: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد ۹ هزار و ۹۳۶ مورد بازرسی مشترک انجام شد.

فولادی وندا گفت: از این تعداد نیز یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده به ارزش ۵۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون پرونده تشکیل گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم، بیان داشت: همچنین در طی مدت یاد شده چهار هزار و ۸۴ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام شد که بخش قابل توجهی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

او ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، بیش از ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد