Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:50:11 GMT

نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر در قم افتتاح شد‌

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۵۲۱۸

نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر در قم افتتاح شد‌

گروه استان ها_هم زمان با ایام دهه امامت و کرامت نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هم زمان با ایام دهه امامت و کرامت نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر عصر امروز در در نگارخانه شهید آوینی افتتاح شد.

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و جمعی از هنرمندان قمی در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه کارگاه کتابت غدیر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افتتاح شد.

 ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: خط یکی از هنرهای فاخر اصیل ایرانی اسلامی است که جایگاه ویژه‌ای در شهر قم دارد.

افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در استان فارس به روایت تصاویرنمایشگاه دستاوردهای 40 ساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افتتاح شداستاندار کردستان: نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس در فضای باز برگزار شود

وی با بیان اینکه استفاده از خط برای انتقال پیام‌های فرهنگی و استفاده از هنرهای بومی استان قم در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه این هنر و علاقمند شدن جوانان و نوجوانان از جمله دستاوردهایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم آن را دنبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم عنوان کرد: آثار فاخری از هنر خوشنویسی هنرمندان قمی تولید شده است تا با توجه به محدودیت‌های دید و بازدید سادات به دلیل شیوع ویروس کرونا در عید سعید غدیر خم بتوانیم پیام‌رسان غدیر باشیم.

مقیمی با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن فضایی هستیم برای اینکه مردم بتوانند با مشاهده آثار اساتید خوشنویسی از این هنر فاخر لذت ببرند و با آن آشنا شوند و پیام‌ها را دریافت کنند، تصریح کرد: به همین منظور کارگاه خوشنویسی دهه ولایت و غدیر پیش از فرا رسیدن دهه ولایت در فرهنگسرای خانواده برگزار شد و اساتید خوشنویسی استان 60 اثر فاخر را تولید کردند که از این آثار در مجموعه تبلیغات شهری استان قم هم استفاده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دهه ولایت برخی از این آثار در فضای شهری اکران شد، عنوان کرد: نگارگذر خیابان شهداء نیز به این آثار مزین شده و شهروندان می‌توانند این آثار را در آن محل مشاهده کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با تاکید براینکه اصل این آثار در نگارخانه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز میزبان علاقمندان به آثار خوشنویسی و غدیر از ساعت 8 الی 12 صبح است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... مشهد مقدس| نمایشگاه دهه ولایت در موزه قرآن برگزار شد نمایشگاه دائمی تولیدات ساخت داخل استان قم احداث می‌شود نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افتتاح شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مشهد مقدس| نمایشگاه دهه ولایت در موزه قرآن برگزار شد نمایشگاه دائمی تولیدات ساخت داخل استان قم احداث می‌شود نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افتتاح شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۳ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۴ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۵ شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶ میزگرد| چرا تولیدات کشاورزی استان اصفهان به میزان کافی صادر نمی‌شود؟ / حلقه مفقوده‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان باید یافت ۷ سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ ۴۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریم ۸ بین واحدهای عرضه مرغ به نرخ مصوب توزیع نمی‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| اطعام بزرگ ۲۰ هزار نفری غدیر در خراسان شمالی؛ «عیدی متفاوت» هیئتی‌ها برای مردم دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) با خبرنگاران تسینم استان زنجان / ‌تسنیم ‌در اطلاع‌رسانی به عنوان ‌بازوی انقلاب عمل می‌کند ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم رضوی / مراسم با رعایت بهداشت برگزار می‌شود اتفاقات شگفت‌انگیز در محیط زیست کرمان / ثبت نخستین تصویر پلنگ سیاه ‌خاورمیانه‌ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران سید حسن نصرالله فردا جمعه سخنرانی می‌کند روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم اسلامی استان ترین اخبار افتتاح شد دهه ولایت استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌

پنج سال پس از آتش‌سوزی مهیب کلیسای «نوتردام» پاریس، نمایشگاهی جدید گنجینه‌های هنری که از این آتش‌سوزی نجات یافتند را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، در آتش‌سوزی پانزدهم آوریل ۲۰۱۹ لحظه‌ای فرا رسید که شعله‌های آتشی که کلیسای «نوتردام» را فرا گرفته بودند به آسمان زبانه کشیدند و به نظر رسید که تمام گنجینه این کلیسا از بین رفته است.

آتش‌نشان‌ها از سرایت آتش به برج‌های ناقوس، نابودی ناقوس‌ها، ارگ اصلی و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی کلیسا جلوگیری کردند. همچنین ده‌ها گنجینه‌ها از جمله آثار هنری،‌ کتاب باستانی و آثار تاریخی نیز با تلاش ماموران آتش‌نشانی، پلیس و کارگران شورای شهر از این حادثه نجات پیدا کردند.

«گاردین» نوشت،‌ چند هفته پس از رخ دادن این آتش‌سوزی و برآورد خسارت‌های ناشی از آن، یک مجموعه بی‌نظیر از نقاشی‌های مذهبی قرن هفدهمی از «نوتردام»‌ خارج شد،‌ که مرطوب اما تا حد قابل‌توجهی سالم باقی مانده بودند.

۱۳ نقاشی معروف به «مِی‌ها» (بخشی از ۷۶ تابلو نقاشی رنگ روغن بزرگ که در فاصله ۱۶۳۰ تا ۱۷۰۷ میلادی توسط برترین هنرمندان فرانسه خلق شدند) که در بخش کم‌نور «نوتردام» نصب شده بودند، اغلب توسط بازدیدکنندگان نادیده گرفته می‌شدند. حالا این مجموعه نقاشی‌ها پس از اینکه توسط کارشناسان مرمت شدند و پیش از آنکه با بازگشایی «نوتردام»‌ در دسامبر به این کلیسا بازگردانده شوند،‌ به‌زودی برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهند شد.

«امانوئل پنیکات»، مدیر موسسه فرهنگی که مسئولیت مرمت این نقاشی‌ها را بر عهده داشت، بازیابی این آثار هنری را معجزه عنوان کرد و گفت: «خیلی خوش‌شانس بودیم که توانستیم این نقاشی‌ها را خیلی زود و فقط با آسیب جزئی ناشی از رطوبت و غبار از کلیسا خارج کنیم. ما روز بعد از آتش‌سوزی روند خارج کردن آن‌ها را آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم که همه آن‌ها را مرمت کنیم. نمایشگاه جدید فرصتی است که این نقاشی‌ها را در یک مکان و به ترتیب زمان خلق آن‌ها و همانطور که در ابتدا نمایش داده بودند، تماشا کنیم.»

این نقاشی‌ها بر اساس مسابقه سالانه‌ای که در پاریس برگزار می‌شد و برای آن باید آثار هنری تا ماه «می»‌ تکمیل شدند، «مِی‌ها» نامگذاری شدند.

به گفته «پنیکات»‌ این آثار هنری واقعاً نقاشی‌های کلاسیک نفیسی هستند و توسط بهترین هنرمندان آن زمان خلق شده‌اند. آن‌ها نه تنها اهمیت مذهبی زیادی دارند، بلکه از ارزش هنری بالایی  نیز برخوردارند. از ۷۶ نقاشی شده، محل نگهداری ۵۲ مورد از آن‌ها را مشخص است که هفت مورد از آن‌ها در مجموعه‌های خصوصی واقع در بریتانیا و بقیه در کلیساهای فرانسه نگهداری می‌شوند.

علاوه بر این در نمایشگاه پیش‌رو ۹ تابلوی مذهبی دیگر که از آتش «نوتردام» نجات یافته‌اند به نمایش گذاشته می‌شوند و بخشی از فرش ۲۷ متری نوتردام که به ندرت در معرض دید قرار می‌گیرد و به سفارش «چارلز دهم» پادشاه فرانسه خلق شده بود نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این فرش در زمان آتش سوزی در جعبه‌ای قرار داده شده بود و فقط به صورت جزئی مرطوب شده بود. از این فرش تنها چند بار برای رویدادهای مهم استفاده شده است که از جمله آن‌ها به ازدواج «ناپلئون سوم» می‌توان اشاره کرد.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه همچنین می‌توانند ۱۴ پرده‌های نگارینی که در قرن هفدهم برای نوتردام بافده شده بودند را مشاهده کنند.

ساعاتی پس از آتش‌سوزی سال ۲۰۱۹، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، وعده داد که کلیسای «نوتردام» را ظرف پنج سال بازسازی کند و به این ترتیب «نوتردام» در هشتم دسامبر بازگشایی می‌شود.

نمایشگاه «گنجینه‌های نوتردام»‌ از بیست و چهارم آوریل تا بیست و یکم جولای در موسسه Mobilier National به نمایش گذاشته خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه «انعکاس»
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد
  • نمایشگاه کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست» افتتاح شد
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی