Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی به قرابت‌های مالی میان ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت:‌ ایران و ترکمنستان می‌توانند روابط اقتصادی خود را گسترش دهند و به الگوی موفق از همسایگی دو کشور تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشستی که امروز با استاندار ماری ترکمنستان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به گفت و گوی مشترک میان روسای جمهور و وزرای خارجه ایران و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد پیشرفت در مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خراسان رضوی را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور خواند و تصریح کرد: این استان با ۶ میلیون نفر جمعیت و ۳۰ میلیون گردشگر در سال از ظرفیت‌‌های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و تاریخی متعددی برخوردار است و بالغ بر ۶ هزار واحد صنعتی فعال سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات استان را رقم می‌زنند.

استاندار خراسان رضوی به وجود بزرگ‌ترین کارخانه سنگ معدن کشور در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این استان علاوه بر تولید و صادرات لوازم خانگی همچون فرش، در حوزه کشاورزی نیز از تولیدات مختلفی همچون گندم، ذرت، هندوانه و خربزه برخوردار است.

رزم‌حسینی تولید و صادرات زعفران و پسته را از جمله دیگر محصولات استان خواند و یادآور شد: خراسان رضوی در زمینه پزشکی نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است و بیشترین توریست برای درمان را از کشورهایی چون عراق، هند و افغانستان پذیراست.

وی نسبت به همکاری‌های مشترک در مقابله با ویروس کرونا و توان خراسان رضوی در این مورد گفت:‌ ایران در حال حاضر روزی ۱۱ میلیون ماسک تولید و بخشی از مواد ضد عفونی را صادر می‌کند.

استاندار خراسان رضوی به قرابت‌های مالی میان دو کشور اشاره کرد و افزود:‌ ایران و ترکمنستان می‌توانند روابط اقتصادی خود را گسترش دهند و به الگوی موفق از همسایگی دو کشور تبدیل شوند.

برای توسعه روابط اقتصادی بین 2 کشور از هر پیشنهادی استقبال می‌کنیم

استاندار ماری ترکمنستان نیز ضمن اینکه از این نشست ویدئوکنفرانسی ابراز خرسندی کرد آن را اولین گام برای گسترش روابط دو کشور خواند و گفت: امیدواریم روابط ایران و ترکمنستان توسعه پیدا کند و فرصت‌های بیش‌تری در این زمینه فراهم شود.

دوران بردی آنا بردیف به یک و نیم میلیون نفر جمعیت استان ماری ترکمنستان اشاره کرد و افزود: این استان از جایگاه ویژه در تولید برق، تولیدات معدنی و لوازم خانگی برخوردار است و پنبه، گندم و قند چغندر از جمله محصولات کشاورزی آن محسوب می‌شود.

وی با بیان این که برای ارتقای روابط دو کشور هر چه از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در شرایط بحران اقتصادی کنونی که در جهان وجود دارد، ما برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور از هر پیشنهادی استقبال می کنیم.

لازم به ذکر است، طرح استاندار خراسان رضوی مبنی بر برگزاری نشست‌های مشترک میان معاونان اقتصادی هر دو استان مورد استقبال استاندار ماری همراه واقع شد و قرار بر این شد که طی یک ماه آینده نشست مشترک دیگری میان استانداران هر دو استان برگزار شود.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی ترکمنستان روابط ایران و ترکمنستان استاندار خراسان رضوی ایران و ترکمنستان روابط اقتصادی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است