Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@07:07:06 GMT

نفت سبک چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۵۲۷۲

نفت سبک چیست؟

خبرگزاری میزان- نفت خام با API بیشتر از ۴۴ در دسته نفت های سبک قرار می گیرد. تاریخ انتشار: 20:04 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۸۰۵ خبرگزاری میزان - بیش از ۷۰ نوع نفت خام در جهان تولید می‌شود و خصوصیات آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است به همین منظور برخی از سبد‌های نفتی مانند برنت،  دبلیو. تی. آی و دوبی را به عنوان مرجع مشخص می‌کنند و قیمت گذاری بر اساس آن‌ها صورت می‌گیرد البته ویژگی‌هایی مانند سبکی، سنگینی، ترشی و شیرینی نیز وجود دارد که در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاهش قیمت نفت در راه است برای بررسی میزان سبکی و سنگینی نفت از شاخص (API) استفاده می‌شود که نحوه محاسبه آن از حاصل تقسیم عدد ۱۴.۵ بر وزن مخصوص نفت خام در درجه ۶۰ فارنهایت است که عدد بدست آمده منهای ۱۳۱.۵ می‌شود.

نفت‌های خام با API بالاتر از ۳۰ را سبک و ۲۰ تا ۳۰ را متوسط و پایین‌تر از ۲۰ را نفت خام سنگین می‌گویند، نفت خام‌هایی با API بیشتر از ۴۴ مانند نفت خام «اکوفیسک» نیز وجود دارد که آن‌ها را بسیار سبک ارزیابی می‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد

 جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رکودهای جدیدی برای ترانزیت  در بخش حمل ونقل جاده ای  ثبت کرده ایم گفت: پیش از این رکود میزان حمل کالاهای نفتی و غیر نفتی در بخش جاده ای برای سال ۹۳ بود که حمل کالا به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده بود و پس از آن رکودی در حمل کالا نداشته و در برخی از سال ها هم کاهشی بود.

به گفته وی، در سال گذشته با ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزارتن کالا از قلمرو کشوربالغ بر ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ترانزیت شده که  رکورد جدیدی در این بخش به شمار می رود.

او  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت بار و حمل کالا در بخش های نفتی و غیر نفتی افزایش دو میلیون و ۵۰۰ هزارتنی داشت گفت: با رشد حمل کالا در این بخش میزان حمل کالا  به ۱۴ میلیون و ۷۵۰هزار تن رسید.

هدایتی با اشاره به اینکه  ترانزیت کالا‌های غیرنفتی درسال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است افزود:  درحوزه کالا‌های نفتی، میزان ترانزیت بالغ بر پنج میلیون و ۳۵ هزارتن بوده است که ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد