Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادانان بر این باورند که افزایش شدید قیمت طلا که از ۲ هزار دلار از هر اونس عبور کرده تهدید جدی برای دلار است که آن را با تعبیر افتادن سنگ از پرتگاه تعبیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از راشاتودی، پتر شف تحلیل گر اقتصادی، گفت: قیمت طلا به نقطه عطف تاریخی خود رسیده و برای نخستین بار از 2 هزار دلار در هر اونس عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر مردم واقعا نمی‌دانند که این رشد عجیب چه بلایی سر دلار آمریکا خواهد آورد.

این تحلیل‌گر اقتصادی گفته است در واقع طلا تنها سرمایه‌ای است که به دلیل نرخ بهره  منفی حباب ندارد. اما تنها چیزی که باعث تعجب این تحلیلگر در باره افزایش قیمت فلز زرد به بیش از 2 هزار دلار شده این است که چرا این اتفاق زودتر نیفتاده است.

بر اساس اعلام اقتصادانان افزایش قیمت طلا نشان می‌دهد که دلار آمریکا تحت فشار است. دلار اکنون روی آتش است، اما این مسئله دلار به بازارهای مالی و کل اقتصاد تسری می‌یابد و متأسفانه بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند.

شف خاطرنشان می‌کند که بحران دلار جدی است و قیمت طلا مانند افتادن سنگی در دره رو به کاهش خواهد بود. زمانی که قیمت طلا همچنان رو به بالاست.

به گفته این اقتصاددان هر چه قیمت طلا صعودی می شود سرمایه گذاری ها به این سمت می رود و دلار بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت بنابراین از آنجایی که آینده طلا درخشان است دلار بیشتر به سمت سقوط خواهد رفت. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راشاتودی دلار آمریکا قیمت طلا طلای جهانی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۳۱ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۳۸ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۱۱۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان

سکه امامی

۳۸ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۳ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۱۷۲.۹۱ دلار

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار