Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: برقراری ارتباط استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان‌غربی در اولویت کاری ام به عنوان سفیر جدید کشورمان در این کشور است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز خبرنگار، با تسلیت حادثه انفجار در بیروت لبنان گفت: از ابتدای وقوع این حادثه، جمهوری اسلامی در کنار مردم مقاوم لبنان بوده و بعد از تشکیل جلسه فوری با حضور رییس جمهور تا این لحظه ۲ هواپیما حامل کالاهای پزشکی و کمک‌های بشردوستانه را به بیروت ارسال کرده و بزودی کمک‌های شامل کمک‌های زیرساختی نیز ارسال و آماده آغاز بازسازی بندر بیروت نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه پیام‌های ریاکارانه برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی به لبنانی‌ها افزود: برخی کشورها که تا دیروز تحریم‌های سختی به لبنان تحمیل کرده بودند و اکنون پیام‌های تزویرانه هم‌دردی می‌دهند.

آمریکایی‌ها از ابتدا، اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری را قبول کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مسئولیت اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری کشورمان را در همان ابتدا برعهده گرفتند گفت: متن شکایت و اعتراض اولیه جمهوری اسلامی تنظیم و پیگیر اقدامات حقوقی درخصوص این موضوع هستیم.

ارتباط بین استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان در اولویت است

موسوی درخصوص ایجاد ارتباط بین استان‌های مرزی آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل و گیلان با جمهوری آذربایجان گفت: پتانسیل های بالقوه و بالفل در این استان‌ها برای گسترش مراودات و ارتباط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان وجود دارد و با رفع موانع شاهد گسترش روابط خواهیم بود و بعد از سفربه ۳ استان، امروز به آذربایجان‌غربی سفر و علاوه بر نشست با مسئولین اقتصادی این استان، فردا با سفر به مناطق مرزی و منطقه آزاد ماکو برای ایجاد بستر لازم برای ارتباط مناسب با این کشور انجام خواهم داد.

حذف ویزا بین ایران و جمهوری آذربایجان

وی درخصوص حذف ویزا با کشور جمهوری آذربایجان گفت: موضوع ویزا به آمادگی زیرساختی کشورها ارتباط دارد و جمهوری اسلامی خواهان تسهیل مراودات مردمی با همه کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: وعده خاصی در مورد ویزا نمی‌دهم ولی پیگیر خواهیم بود.

مذاکرات برای بازگشایی مرزها ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارکرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه پیگیری جدی را برای بازگشایی مرزها در دستورکار قرار داد.

وی افزود: طبیعی است برخی کشورها برای احتیاط اقدام به کاهش مراودات و بستن مرزها کنند ولی مرزهای مختلف از جمله مرز جمهوری آذربایجان برای ترانزیت کالاها و صادرات و واردات باز بوده و ترکیه نیز چندباری اقدام به بازگشایی و بستن مرزها کرد با این حال مذاکرات برای بازگشایی مرزها ادامه دارد.

عمل نکردن اروپا به تعهداتش در برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اروپایی‌ها بخاطر فشار آمریکا به تعهداتشان عمل نکردند تا برجام به شرایط فعلی برسد با این حال تعهدات ما پا برجاست.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی به دیپلماسی فرصت داده و تصمیم در خصوص برجام به آینده واگذار می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آذربایجان غربی سیدعباس موسوی نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان سخنگوی وزارت امور وزارت امور خارجه آذربایجان غربی استان های مرزی جمهوری اسلامی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، در مورد اقدامات دیپلماتیک ایران در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد بود.

وی افزود: از وظایف حرفه‌ای دستگاه وزارت خارجه بود که این اقدام را در سطح بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد؛ در کمتر از ۲۴ ساعت بیانیه‌ای تنظیم و توسط روسیه در شورای امنیت به بحث گذاشت؛ لذا ایران در این چارچوب عمل کرد.

کنعانی تصریح کرد: متأسفانه به رقم اقدام حرفه‌ای ایران، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب بیانیه محکومیت رژیم اسراییل شدند؛ در سایه نقش منفی این سه کشور، شورای امنیت نتوانست نقش خود را به درستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران، در یک دیپلماسی کاملاً فشرده و فعالیت شبانه‌روزی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور و همچنین برگزاری جلسات توجیهی دو یا چندجانبه با سفرای کشورهای خارجی در ایران، تلاش کرد این اقدام جنایت‌آمیز را محکوم کند.

وی ادامه داد: این اقدامات نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند. بیش از ۳۰ مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات خارجی مشتمل بر این رویکرد بود که آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

کنعانی ادامه داد: ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت‌پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده باید در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی، تنبیه شود.

وی اظهار کرد: ایران مبتنی بر حق ذاتی و مشروع و مسلم و شناخته شده خود از منظر حقوق بین‌الملل، اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مستقیما در عملیات جنایت‌آمیز حمله علیه مقر دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در دمشق نقش داشتند را مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را انجام داده که متجاوز تنبیه شود؛ ایران نمی‌تواند نسبت به منافع و امنیت ملی و امنیت شهروندان خود دست بسته بماند.

وی تصریح کرد: ایران این عملیات را در چارچوب حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای انجام داد و به هیچ وجه به دنبال دامن‌زدن به بحران و جنگ در منطقه نیست؛ هیچ هدف اقتصادی، مسکونی یا هیچ شهروند عادی مورد هدف قرار نگرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد: عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است؛ اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند، پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

کنعانی اظهار کرد: به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و در حفاظت از امنیت ملی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در رابطه به کمک به رژیم صهیونیستی افزود: اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم حتی یک روز امکان ادامه جنگ نداشت؛ مصوبات جدید و مایه تاسف آمریکا جهت کمک به این رژیم، چیزی جز پاداش به جنایات جنگی در سرزمین فلسطین نیست.

کنعانی گفت: متاسفانه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار یک رژیم غاصب قرار داده که تا به امروز چیزی جز شکست نداشته است؛ طبیعتا دولت آمریکا روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است.

وی با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان هم گفت: جهات ذی‌ربط درباره این موضوع پاسخ داده‌اند؛ اتفاق رخ‌داده ایضایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت. رژیم صهیونیستی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ایران در ارتباط با حفاظت از امنیت ملی خود، مقتدرانه ثابت کرده که از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6085216 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم